Webkamera til overvågning af hjem under bo~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-08-05 07:25

Jeg véd ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg forsøger alligevel:

En kammerat har bedt mig om at forhøre mig om hvorvidt det er muligt at overvåge
sin lejlighed, mens man er bortrejst, med et webkamera og evt. også en mikrofon,
således at man fra en vilkårlig internetopkobling ude i verden kan gå ind og se
hvad der evt. foregår i ens stue derhjemme. Han vil gerne undgå at en pc skal
stå tændt, men kan godt acceptere at en eller anden mindre form for "kasse"
eller lign. skal være tændt, for at han kan overvåge sit hjem under bortrejse.
Han har fast fast internetopkobling på den adresse der skal overvåges.

Hvis der er nogen der véd, hvordan det rent praktisk skal laves med hjemmeside
og kald af webkameraet (og evt. mikrofonen), vil jeg også være glad for ideer
til det.

Claus

Fra : Robert Piil

Dato : 17-08-05 08:16

On Wed, 17 Aug 2005 08:24:57 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>og kald af webkameraet (og evt. mikrofonen), vil jeg også være glad for ideer

Prøv at kigge på en ASUS WL-500G Deluxe wifi Router. Den har noget af
den ønskede funktionalitet out of the box. Det kræver at man benytter
et kompatibelt Webcam, men ellers sker resten vist næsten af sig selv,
blot man slutter webcam'et direkte til routeren.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : MadHatter

Dato : 17-08-05 09:38

<ceb.news@gmail.com> wrote:

>Hvis der er nogen der véd, hvordan det rent praktisk skal laves med hjemmeside
>og kald af webkameraet (og evt. mikrofonen), vil jeg også være glad for ideer
>til det.

Det letteste vil være at købe et ip-camera, dvs camera med netstik og
indbygget web-server - De fås såmæn også i trådløs udgave...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 12:25

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev

> En kammerat har bedt mig om at forhøre mig om hvorvidt det er muligt at
overvåge
> sin lejlighed, mens man er bortrejst, med et webkamera og evt. også en
mikrofon,

Du kan jo købe LAN webkameraer med indbygget server. Jeg tror det billigste
ligger på ca 1600,-

Kig på edbpriser.

Claus

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-08-05 09:40

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside
> og kald af webkameraet (og evt. mikrofonen), vil jeg også være glad for

OvisLink MU-9000 kan det. Det er en router med indbyggede USB-porte, hvor
man kan tilslutte alle mulige enheder, som efterfølgende kan tilgåes fra
nettet. Det kunne være harddiske, printere eller webcams.

Den kan sættes op, så den sender en mail med en vedhæftet video-fil til en
bestemt e-mail-adresse, når der registreres aktivitet og/eller den kan gemme
det på en harddisk, der er tilsluttet enheden ligeledes.

Se mere på www.ovislink.com.tw - eller kør en Google.

Mvh.

Kasper

Fra : hjh

Dato : 28-09-05 09:18

http://coliblomst.ath.cx/soundscape

Fra : Ricko.

Dato : 28-09-05 14:37

"hjh" <FJERNhjh.imt@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> http://coliblomst.ath.cx/soundscape
Mon ikke det var nemmere at tage konen-kæresten med på ferie, men ellers er
det jo nok en ide at få fat i et program til webcam som optager hvis der er
bevægelse i rummet hvor det står , det kommer ikke uden om at han har en pc
tændt , skærmen kan han sagtens slukke for. om han har en ??? kasse eller en
pc tændt kommer vel ud på et. .så om han betaler for en billet til konen -
kæresten , eller betaler for program og strøm samt netcafe , for at overvåge
hvad der foregår kommer nok ud på et fedt.
Hvad angår opsætning ud på nettet fremgår af det program han køber til det,
samt om hans hjemmeside tillader den slags.