Udskriftsproblemer med Canon i865 printer
Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-05 15:44

Jeg har problemer med ovennævnte printer. Printer bl.a. skævt ved rent sort
udskrift. Jeg har prøvet at rense og justere. Hvad betyder i den forbindelse
meddelelsen:

Tjenestefejl 5100.
Annuller udskrivningen, sluk og tænd for printeren.
Hvis dette ikke fjerner fejlen, kan du finde yderligere oplysninger om
fejlfinding i brugervejledningen til printeren.

Det har jeg nu prøvet et par gange og kommer ikke videre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-08-05 14:51

Jeg har nu snakket med Canon support, og det er åbenbart printhovedet der
skal udskiftes. Jeg fik så at vide at det går under garantien, hvis jeg har
haft printeren i højst 1 år? Hvad med 2 års reklamationsretten?

Det viser sig så at fakturadatoen er 13/03-2004. Det betyder iflg. supporten
at jeg selv kommer til at betale for udskiftning af printhoved, som udgør
lidt over 600,- (+ indsending af printeren formentlig). Kan det have sin
rigtighed?

Derudover kan jeg ikke lige finde firmaet Digital-Nord, hvor jeg i sin tid
købte printeren (Canon i865). Eksisterer det firma mere? E-mail adresse
iflg. faktura info@digital-nordNOSPAM.com . Her skal NOSPAM så fjernes.

Hvis det er rigtigt at jeg selv kommer til at bekoste et nyt printhoved, ser
jeg mere fornuft i at købe en ny printer. Så beholder jeg de 5 helt nye
blækpatroner (kostede 400,- inkl. forsendelse) jeg lige har smidt i (ryger
ned i en lufttæt plastikpose), og kan senere benytte dem i enten en Canon
PIXMA IP3000 eller 4000, som er dem jeg har kig på.