Erfaringer med Print-Tech
Fra : PJ

Dato : 15-08-05 07:32

Overvejer at bestille uoriginale patroner til vores printer (hp 845C)
fra www.print-tech.dk., men vil lige høre om folks
erfaringer med dem.

Er patronerne pengene værd, og hvordan med levering ?

Mvh
Per.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-08-05 20:52

"PJ" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra www.print-tech.dk., men vil lige høre om folks
> erfaringer med dem.
>
> Er patronerne pengene værd, og hvordan med levering ?

Nævnte firma har jeg ingen erfaring med, men jeg har prøvet uoriginale
blækpatroner til flere hp printere, og det har ikke været godt. De sorte har
altid virket, men farvepatronerne har alle været defekte. Jeg har prøvet hos
flere firmaer og de måtte alle til slut meddele, at de desværre ikke kunne
levere en brugbar farvepatron.
Umiddelbart kan jeg huske, at jeg har forsøgt til en 990 og en 6122.
Problemet hænger formentlig sammen med, at visse hp patroner vist brænder
sammen i printhovedet, hvis de når at løbe helt tør, inden de genopfyldes.
Om det er sandt eller ej skal jeg lade være usagt, men på alle patronerne
var det typisk en af farverne, som ikke virkede.

Kurt

Fra : Svenne Krap

Dato : 15-08-05 22:11

PJ wrote:
> Er patronerne pengene værd, og hvordan med levering ?

Nu er jeg klar over, at du taler om en blækprinter og verdenen ser lidt
anderledes ud for dem (dyrere blæk, billigere printere) end for laser.

Men jeg kunne ALDRIG finde på at fodre min CLJ 3700 med uoriginale
tonerpatroner.

Jeg har en gang (til en tidligere HP laserjet) haft en patron, der tabte
toner i printeren grundet en produktionsfejl (ikke et kønt syn, hverken
i printeren eller på dens udprint).

Der var HP lige ved at hente printeren til rensning, da patronerne har
garanti mod produktionsfejl, der dækker mere end patronen selv. Fejlen
rettede dog sig selv efter et par hundrede sider gennemløb
(tonerpatronen havde de forlængst skiftet på garantien).

Svjv har ingen af de uoriginale noget lignende. Og der et meget rart,
hvis patronerne ødelægger en laserjet til et dusin tusinde.

Det skal i øvrigt siges, at det er den eneste patron jeg nogensinde har
hørt om, der var defekt. Så jeg tror det er en ekstrem sjælden hændelse
(i hvert fald for de originale patroner).

Svenne