Spørgsmål vedr. kabinet og bundkort
Fra : Belial

Dato : 14-08-05 18:21

Dette er måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg har pt. et socket A bundkort,
og jeg vil nu købe et socket 754 bundkort. Vil den passe ind i samme
kabinet, eller kan alle bundkort altid sidde i et hvilket som helst kabinet?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-05 18:57

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev

> [...]
> og jeg vil nu købe et socket 754 bundkort. Vil den passe ind i samme
> kabinet, eller kan alle bundkort altid sidde i et hvilket som helst

Det kommer an på, hvilken "form factor" dit kabinet er beregnet til. Der er
to moderne typer bundkort; ATX og micro ATX. Førstnævnte kan naturligvis
ikke sidde i sidstvævnte, så det afhænger altså af, hvilket kabinet, du har.
Er det et micro ATX, så skal du naturligvis også være sikker på, at dit nye
bundkort har denne størrelse. Bemærk også, at der er forskel på
strømforsyningerne til de to kabinetter.

Hvad du har kan du næsten helt sikkert finde ud af ved at søge på numrene på
google.

Claus

Fra : Henrik

Dato : 14-08-05 23:12

On Sun, 14 Aug 2005 19:21:10 +0200, "Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk>
wrote:

>og jeg vil nu købe et socket 754 bundkort.
Glem det - køb 939.

> Vil den passe ind i samme kabinet
Sikkert.

> eller kan alle bundkort altid sidde i et hvilket som helst kabinet?
Nej.

Mvh
Henrik