flere lydkort på samme tid ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 12:43

Hej

Jeg har 3 lydkort i min pc. På bundkortet, et Creative SB og et mere proff
kort til lydprod.

Kan jeg få lyd ud på alle på samme tid ?

jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-05 14:46

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev

> Jeg har 3 lydkort i min pc. På bundkortet, et Creative SB og et mere proff
> kort til lydprod.
> Kan jeg få lyd ud på alle på samme tid ?

Kun hvis dine programmer, drivere og hardware alle understøtter "multiclient
mode".

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 16:57

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> ".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev

> Kun hvis dine programmer, drivere og hardware alle understøtter
> "multiclient
> mode".
>
> Claus

hvor finder jeg info om det ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-05 10:30

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev

> hvor finder jeg info om det ?

Ved at læse dokumentationen til dit udstyr og programmer....

Men med mindre det er kvalitetslydkort og drivere, så kan du som
udgangspunkt sagtens regene med, at det ikke er muligt.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 20:06

> [...]
>
> Men med mindre det er kvalitetslydkort og drivere, så kan du som
> udgangspunkt sagtens regene med, at det ikke er muligt.

og kvali er ikke SoundBlaster ?

har ét i maskinen der nok er det

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-08-05 16:12

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> og kvali er ikke SoundBlaster ?
>
> har ét i maskinen der nok er det

Meget kort svar, NEJ findes ikke
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 16:26

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> ".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Meget kort svar, NEJ findes ikke
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

hmmm, blev ikke meget klogere, andet end at SB ikke er kvali. Men den havde
jeg nok gættet. Må lige nærlise mit andet lydkort.

takker

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-05 17:26

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev

> Meget kort svar, NEJ findes ikke

Jo, det gør det. Jeg kunne f.eks. gøre det med mine Yamaha SW1000XG, DSP2000
C-Port samt Terratec DMX 6 Fire. Alle tre er professionelle kort sat i den
samme maskine.

Claus

Fra : LarsS

Dato : 12-08-05 22:54

Jacob ".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev:

> Jeg har 3 lydkort i min pc. På bundkortet, et Creative SB og et mere proff
> kort til lydprod.
>
> Kan jeg få lyd ud på alle på samme tid ?

JA, det kan du højst sandsynligt, jeg har ihvertfald aldrig haft
problemer. Prøv det dog. (Start forskellige players og sæt
deres output til hver sit kort).

/LarS

Fra : MadHatter

Dato : 12-08-05 23:18

On Fri, 12 Aug 2005 23:53:52 +0200, "LarsS"
<Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> wrote:

>JA, det kan du højst sandsynligt, jeg har ihvertfald aldrig haft
>problemer. Prøv det dog. (Start forskellige players og sæt
>deres output til hver sit kort).

Skal ikke udelukke at det kan lade sig gøre, men det er i hvert fald
aldrig lykkedes for undertegnede.

Jeg mener i hvert fald at kombinationen af to creative baserede
lydkort er en yderst tvivlsom affære......

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 08:11

"LarsS" <Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> wrote in message

> JA, det kan du højst sandsynligt, jeg har ihvertfald aldrig haft
> problemer. Prøv det dog. (Start forskellige players og sæt
> deres output til hver sit kort).
>
> /LarS

har prøvet, uden held :( Opgiver det

havde bare en ide om at hvis man lavede multimediecentre/htpc osv, at hver
enhed skulle have sin egen udgang. Eller hvordan fungere det ? Altså at et
tv i en stue og et tv/radio i en anden skulle kunne virke samtidigt med hver
deres lyd/videokilde ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-05 17:27

> [...]

> tv i en stue og et tv/radio i en anden skulle kunne virke samtidigt med

Så bruger man lydkort der er lavet specielt til formålet.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 18:15

> ".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev

> hver
>
> Så bruger man lydkort der er lavet specielt til formålet.
>
> Claus

ok, tror jeg går død her,,, lige nu :) tak

Fra : LarsS

Dato : 13-08-05 18:17

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote...
> [...]

> tv i en stue og et tv/radio i en anden skulle kunne virke samtidigt med hver

Jamen det kan virke HVIS hver signalkilde kan sættes til sit
"eget" lydkort (hvis der er en "output (device) setting" inde i
options eller lignende)

/LarS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-05 17:22

"LarsS" <Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> skrev

> JA, det kan du højst sandsynligt, jeg har ihvertfald aldrig haft
> problemer. Prøv det dog. (Start forskellige players og sæt
> deres output til hver sit kort).

Hvad hvis de bruger windows audio "mapper"?

Claus

Fra : LarsS

Dato : 13-08-05 18:11

Claus Tersgov" skrev:
> LarsS skrev

> Hvad hvis de bruger windows audio "mapper"?

Nej, duer ikke, player, program eller editor SKAL ha' output
(device) valg hvor det ønskede lydkort kan vælges.
F.eks. winAmp: Options->Preferences->Plugins, Outputs,
WaveOut, Configure: (vælg) Device.

/LarS

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 07:55

> [...]
> (device) valg hvor det ønskede lydkort kan vælges.
> F.eks. winAmp: Options->Preferences->Plugins, Outputs,

ahhh, that makes sence !

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-05 17:23

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev

> ahhh, that makes sence !

Ja, men det er bare ikke nok. Lyd kan mappes på flere måder, dels kan
driveren lave det hele selv, eller den kan lade windows overtage, og så er
det du har problemet, hvis du vil benytte flere lydkilder, fordi de således
bruger den samme audiomapper.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 18:12

> [...]
> driveren lave det hele selv, eller den kan lade windows overtage, og så er
> det du har problemet, hvis du vil benytte flere lydkilder, fordi de

Typisk, her går man og tror det er sååå simpelt, og så er det det slet ikke
:)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-05 19:16

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i

> Typisk, her går man og tror det er sååå simpelt, og så er det det slet
ikke

Prøv dig frem, så ser du, om det virker eller ej. Men med AC97 virker det
kun sjældent, når der er mere end dette kort.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 20:16

> [...]
>
> Prøv dig frem, så ser du, om det virker eller ej. Men med AC97 virker det
> kun sjældent, når der er mere end dette kort.

OK Takkker
Mvh
Jakob