PDA understøttelse af GPS....hvordan??
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-08-05 16:16

Hej i gruppen

Jeg er på udkig efter en PDA.
I øjeblikket har jeg ikke brug for GPS, men regner med at jeg skal have det
med tiden.

Jeg har ikke helt styr på hvordan man forbinder til en GPS-antenne, men
synes at have set at det gøres via bluetooth.

Er det fuldstændig ligegyldigt hvad man finder af PDA, blot den har
bluetooth for at den kan forbindes med GPS, eller skal PDA'en være forberedt
på nogen måder??

Er der krav til RAM-mængden?

Kan GPS programmet opgraderes særskilt, eller skal GPS-antennen udskiftes?

Håber ikke spørgsmålene er alt for newbie-præget, men jeg er altså totalt
newbie......

Med venlig hilsen

/LC

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-08-05 20:30

On Sat, 6 Aug 2005 17:15:53 +0200, "Lars Christoffersen"
<LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> wrote:

> [...]

>Jeg har ikke helt styr på hvordan man forbinder til en GPS-antenne, men
>synes at have set at det gøres via bluetooth.

Dit spørgsmål hører som udgangspunkt hjemme i dk.edb.system.lomme-pc,
men for at gøre det kort her:

GPS kan forbindes serielt til de fleste PDA'er (altså via kabel) eller
via Bluetooth - som ikke alle PDA'er ikke er udstyret med. Desuden fås
PDAér med indbygget GPS.

>Er det fuldstændig ligegyldigt hvad man finder af PDA, blot den har
>bluetooth for at den kan forbindes med GPS, eller skal PDA'en være forberedt
>på nogen måder??

Alle PDA'er har seriel forbindelse og kan dermed bruges til
GPS-navigation.

>Er der krav til RAM-mængden?

lidt, men alle nyere PDAér opfylder RAM-kravet til at køre
software/hardware. Dertil kommer hukommelse til kortmateriale, som kan
købes i løs vægt (som regel SD- eller CF-kort)

>Kan GPS programmet opgraderes særskilt, eller skal GPS-antennen udskiftes?

ja til det første nej til det sidste

>Håber ikke spørgsmålene er alt for newbie-præget, men jeg er altså totalt
>newbie......

Man skal jo starte et sted
Specifikke spørgsmål om navigation, software og GPS-hardware (også til
PDA'er) hører i øvrigt til dk.satellit.navigation

Lars