Sammen hæng mellem PCxxxx og MHz ?
Fra : www.mamegames.dk

Dato : 05-08-05 22:22

Hejsa
Nogen som kan forklare sammenhængen mellem de to ting.
Jeg skal finde nogle som passer til et bundkort som kan køre op til 400MHz
på Rammen.
Hvad skal jeg ellers være opmærksom på ?, de nye Ram skal ikke passe sammen
med de gamle.

Hygsom
Leo

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-08-05 23:10

www.mamegames.dk wrote:
> [...]
> på Rammen.
> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på ?, de nye Ram skal ikke passe sammen

Hvis dit mobo er mere end et års tid gammelt, kan du være ret sikker på
det er DDR RAM det bruger.

DDR RAM kører f.eks. 200 MHz, men arbejder så effektivt som om de kørte
400 MHz. - dette betyder at de kan overføre 3200 MB/s - deraf PC3200.

Så PCxxxx er groft sagt, frekvensen målt i MHz, ganget med 16

Det vil hjælpe gevaldigt hvis du skrev hvilket mobo du har

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 06-08-05 14:42

Hejsa Esben
Mobo er et Soltek SL-85ERV2, der er følgende ram i kortet nu PC2700 256Mb,
det skulle jeg så gerne førøge, ved at købe en ny klods, på 512Mb, eller
1GB, ved jeg ikke endnu, den gamle ram skal flyttes til en anden maskine,
som har en blok magen til sidende.

Der er en link til specifikationer for bundkortet her.
http://81.169.156.245/soltek.de/soltek/download_file/Manual/socket478/VIA/85ERV2-L11/85ERV2-L-spec.pdf

Hygsom
Leo