pagefile.sys?
Fra : ......Ps

Dato : 05-08-05 11:54

Jeg ville formattere en harddisk og flytte den over i mine børns computer,
men der ligger en fil - pagefile.sys - på 2,44 gb, som jeg ikke kan få lov
at slette.
Hvad er det for en fil - hvordan sletter jeg den?
Ps.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-08-05 13:59

.......Ps wrote:
> [...]
> at slette.
> Hvad er det for en fil - hvordan sletter jeg den?

spørg i dk.edb.ms-windows.nt
eller dk.edb.ms-windows

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-08-05 22:07

Esben von Buchwald wrote:

> spørg i dk.edb.ms-windows.nt
> eller dk.edb.ms-windows

Det er da nogel sære nyhedsgrupper du
holder dig.
Læs denne side og lær den uden af.
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.system

mvh
Henning

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-08-05 17:07

Henning Præstegaard wrote:

> Det er da nogel sære nyhedsgrupper du
> [...]
Tja de stod i min liste da jeg søgte (bruger giganews) men det kan da
godt være de ikke bliver brugt mere...

så prøv den her

dk.edb.system.ms-windows

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-05 20:43

.......Ps wrote:
> Jeg ville formattere en harddisk og flytte den over i mine
> børns computer, men der ligger en fil - pagefile.sys - på 2,44
> gb, som jeg ikke kan få lov at slette.
> Hvad er det for en fil - hvordan sletter jeg den?

Det er din sidefil, flyt den til et andet drev så kan du
formatere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-08-05 17:08

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det er din sidefil, flyt den til et andet drev så kan du formatere.

Sidefil? hahahaha! det er sgu nogle morsomme oversættelser der er lavet
(går ud fra det er det MS kalder den i den danske windows?)

hvad kalder de så paging? sidning?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-05 19:14

Esben von Buchwald wrote:
> Sidefil? hahahaha! det er sgu nogle morsomme oversættelser der
> er lavet (går ud fra det er det MS kalder den i den danske
> windows?)

Korrekt.

> hvad kalder de så paging? sidning?

Det kan jeg ikke lige se nogen steder, men her er hvad de skriver
om sidefil i hjælp:
'sidefil
En skjult fil på harddisken, som Windows bruger til at opbevare
dele af programmer og datafiler, der ikke er plads til i
hukommelsen. Den virtuelle hukommelse består af sidefilen og den
fysiske hukommelse (RAM). Windows flytter data fra sidefilen til
hukommelsen efter behov og flytter data fra hukommelsen til
sidefilen for at give plads til nye data. Sidefilen kaldes også
en swapfil.

Se også: maksimal størrelse på registreringsdatabase (Registry
Size Limit - RSL); Spidsbelastning for hukommelse; virtuel
hukommelse'.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund