Ny PC hjælp...
Fra : HB Nielsen

Dato : 05-08-05 10:30

Hejsa.

Skal have opgraderet min PC:
- AMD Athlon XP 1700+ (1,4 ghz)
- 1024 mb SD Ram
- GeForce MX 420 64 mb
- MSI K7T Turbo

Jeg har sammensat 2 muligheder, og er interesseret i fordele, ulemper og
erfaringer.

PC 1:
MSI K8N Neo4 Platinum (nForce 4 chipset)
AMD Athlon 64 3000+ (1,8 ghz)
1024 mb DDR 3200
MSI 6600 256mb PCIe

PC2:
MIS 865PE-NEO3-F (Intel 865PE chipset)
Intel Pentium 4 3 ghz
1024 mb DDR 3200
MSi GeForce 5500 / 256mb / AGP

der er ca 500 kr der skiller de 2 systemer.

HB

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-05 10:57

Hvad skal du bruge pjuteren til? Der er stor forskel på hvad man skal bruge
til en surf/skrive maskine og en til spil.

Fra : HB Nielsen

Dato : 05-08-05 11:05

Den skal bruges til lidt af det hele, spil, surf, billedebehandling
(Photoshop) og office

HB

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-05 15:40

HB Nielsen wrote:
> Den skal bruges til lidt af det hele, spil, surf, billedebehandling
> (Photoshop) og office

Jeg ville mene at 5500 grafikkortet er for langsomt til spil, så valget
ville være let for mig Hvorfor ikke snuppe et 6600GT, det kan du få for
et par hundrede mere end hvad 6600'eren koster?