Min pc er sløv, hjælp
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 23:11

Her er mit system.

FujitsuSiemens Scaleo T.

Intel® Pentium 4® 550 3.4 GHz
800 MHz fsb
1 mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
1024 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ATI® Radeon X600Pro-4T 256 MB DDR
PCIexpress, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) inkl. Software
+/- format
Cardreader

Selv syntes jeg den er nogenlunde uptodate, men den er sløv i diverse tests.

Jeg har testet den via 3dmarks 2003 og 3dmarks 2005.

3dmarks 2003 giver en score på 3194.

3dmarks 2005 giver en score på 1296

Er det normalt for sådan en pc'er eller er der et eller andet der ikke er
sat rigtigt op.

Kører XP home sp2 alt er opdateret, grafik driver catalyst ver.
6.14.10.6542, dato 12-05-2005.

Havde tænkt på at købe et nyt grafikkort med hvis det ikke hjælper på grund
af at pc'eren er sat forkert op vil jeg lige høre jer først.

Der mangler nok nogle oplysninger så vær lige venlige at nævne hvad for
nogle oplysninger der mangler.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kim Eichen

Dato : 30-07-05 00:10

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message
> [...]
>
> Havde tænkt på at købe et nyt grafikkort med hvis det ikke hjælper på
> grund af at pc'eren er sat forkert op vil jeg lige høre jer først.

Nu er et X600 jo ikke top of the pop, så et andet grafikkort kan sagtens
resultere i markent bedre performance.
Du kan få et indtryk at dets ydelse her
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/vga_charts-02.html#3d_mark_2005

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 19:39

> Nu er et X600 jo ikke top of the pop, så et andet grafikkort kan sagtens
> [...]

Jeg ved godt et x600 ikke er et highend grafikkort men jeg syntes alligevel
godt den burde kører spil bedre da den er købt som en gamer pc sidste år i
oktober måned.

Jeg har kikket på alle de forskellige test for grafikkort der er og har
sådan set valgt et der skulle give den et spark bagi, men hvis nu pc'eren er
sat forkert op men nogle driver eller hvad det kan være syntes jeg det er
lige spild af penge på et nyt grafikkort på 4000,- kr.

Jeg har tænkt på det her.

http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=EAX850XT%2DPE%2F2DHTV256&groupguid=12250

Jeg har hørt fra nogen det kunne være chip sættet der ikke har den rigtige
driver, hvor kan man se det.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-05 00:52

Kimila wrote:
> FujitsuSiemens Scaleo T.
>
> Selv syntes jeg den er nogenlunde uptodate, men den er sløv i diverse
> tests.

Hvordan fungerer PCen ellers?
- Virker den sløv i de programmer eller spil du benytter?
Hvis ikke, så se jeg ingen grund til at gøre mere ved det...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 19:44

> Hvordan fungerer PCen ellers?
> - Virker den sløv i de programmer eller spil du benytter?
> Hvis ikke, så se jeg ingen grund til at gøre mere ved det...

Pc'eren fungerer fint nok i spil men man skal slå meget fra før den kører
ordenligt.

Jeg har tænkt på det kunne være grafikkortet der trækker den noget ned i
performances, så jeg har tænkt på at købe det her.

http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=EAX850XT%2DPE%2F2DHTV256&groupguid=12250

Men jeg syntes det er tosset at offer 4000,- kr på et nyt hvis det ikke
hjælper noget.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk