Hvilket TV-tuner kort?
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 27-07-05 22:43

Halløjsa,

Jeg har aldrig haft sådan en fætter før. Hvad er det bedste bud på sådan et
under 500 kr? Er der overhovedet forskel på, hvad man køber, eller skal man
bare snuppe det billigste?

Mvh.
Jesper

Fra : Frank R.

Dato : 28-07-05 21:18

On Wed, 27 Jul 2005 23:43:22 +0200, "Jesper Kristensen"
<jbk@NOSPAMsnaps.dk> wrote:

>Jeg har aldrig haft sådan en fætter før. Hvad er det bedste bud på sådan et
>under 500 kr? Er der overhovedet forskel på, hvad man køber, eller skal man
>bare snuppe det billigste?

Hvis du kan nøjes med monolyd kan du få et    Pinnacle PCTV Rave for
299 kr i computercity. Personligt finder jeg monolyden fin nok. Hvis
jeg alligevel skal sidde og se en film, rykker jeg normalt alligevel
hen foran tv'et.

Hilsen
Frank

Fra : Max

Dato : 28-07-05 22:08

Hej Jesper

> Jeg har aldrig haft sådan en fætter før. Hvad er det bedste bud på sådan
et

Jeg har et ældgammelt tv/radio kort i min PC og jeg vil sige at kvaliteten
for
mig er ikke afgørende, hvis jeg virkelig vil se TV, ja så så smutter jeg ind
i sofaen. Men til at følge med i noget sport eller sådan noget er kortet
fint
nok og så er det for mig et must at der er text-TV så man kan bladre
imellem alle siderne uden at vente og man kan printe dem ud, f.eks. meget
praktisk med madopskrifter. Og fjernbetjeningen til kortet har jeg forøvrigt
også smidt ud, den har man intet at bruge til på en PC.

Mvh Max

Fra : Jesper Brock

Dato : 29-07-05 20:43

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMsnaps.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig haft sådan en fætter før. Hvad er det bedste bud på sådan
> et under 500 kr? Er der overhovedet forskel på, hvad man køber, eller
skal
> man bare snuppe det billigste?

jeg kan anbefale Terratec Cinergy 400 - jeg har to af dem i mit media
center
og det er glimrende kort til en billig pris

Venlig hilsen

Jesper Brock
Jura- og musiknørd
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 31-07-05 13:18

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev

> jeg kan anbefale Terratec Cinergy 400 - jeg har to af dem i mit media
> center
> og det er glimrende kort til en billig pris

Det lyder som et fint kort, Skal engang høre, har det egen docodere eller
hvad det nu hedder, så man kan bruge computeren samtidig imens at man bruger
TV-kort til at optage noget med eller?

Hvordan er softwaren til kortet, nem at installere under Windows XP samt at
gå til efter installation, er det nemt at skrue på de forskellige
indstillinger, f.eks. om man vil gemme sine optagelser i det ene eller andet
format, evt. kun at kunne gemme lydsporet som MP3 fra en tv optagelse?

Hvordan er det med lyden, skal man føre et kabel fra kort til lydkortet´s
line indgang eller?

--
VH

Søren Blom