Måske OT, Vaccinationer før rejse til Kina~
Fra : Lars

Dato : 06-09-05 18:56

Hej med jer.
Jeg er ikke helt klar over om det er den rigtige gruppe, men jeg prøver.
Er der nogen her der ved hvilke vaccinationer der er nødvendige inden en tur
til Kina og Taiwan.
Og ikke mindst, hvor lang tid inden afrejse skal de "indtages"

På forhånd tak
Lars

Fra : Holst

Dato : 06-09-05 19:06

Prøv at kig på http://www.vaccination.dk

Fra : Lars

Dato : 06-09-05 19:16

Tak for linket!
Jeg kan bare ikke lige finde noget om hvor lang tid inden afrejse der skal
stikkes.

Når jeg nu er i gang, er der så nogen der ved hvilket kredit kort der kan
bruges der ovre.
Jeg tænker på Visa, Master, American Express osv..?

Fra : klaus

Dato : 07-09-05 11:10

> Når jeg nu er i gang, er der så nogen der ved hvilket kredit kort der kan
> bruges der ovre.
> Jeg tænker på Visa, Master, American Express osv..?

Ja

Fra : Christian

Dato : 06-09-05 19:10

"Lars" <mold_kon(FJERNMIG)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tur til Kina og Taiwan.
> Og ikke mindst, hvor lang tid inden afrejse skal de "indtages"

stivkrampe,difteritis og leverbetændelse...det er et must,-80% af folk
derude har antistoffer mod leverbetændelse dvs 80% har haft det,-det tager
noget tid at blive rask.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 06-09-05 19:29

On Tue, 6 Sep 2005 20:09:55 +0200, "Christian"
<askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

> [...]

>stivkrampe,difteritis og leverbetændelse...det er et must,-80% af folk
>derude har antistoffer mod leverbetændelse dvs 80% har haft det,-det tager

Jeg vil nok tage det lidt med et gran salt, det kommer an på hvad man
skal - om man skal på storby/hotel ferie, eller om man skal rough'e
det i naturen med telt og lokale folk.

Jeg var i Beijing i April sidste år i en uge, for at arbejde på et
hospital, se lidt af byen, se muren og den forbudte by samt arbejde et
par dage i Chongqin.

Jeg blev ikke vaccineret. Vurderede ar risikoen for at få brug for den
var meget mindre end risikoen for bivirkinger kombineret med ubehaget
ved vaccinationen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Christian

Dato : 07-09-05 09:03

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg blev ikke vaccineret. Vurderede ar risikoen for at få brug for den
> var meget mindre end risikoen for bivirkinger kombineret med ubehaget

nu har jeg selv været i Kina nogle gange, og vil under ingen omstændigheder
tager dertil uden at være sikret mod leverbetændelse, bare det at gå på
resturant og sidde med forretningsforbindelser og spise af de samme skåle
med mad som de også spiser af,-sådanne er det bare de spiser og det er jo
deres kultur, jeg har intet imod at spise med men vil helst ikke være syg
.

Fra : mcloud

Dato : 06-09-05 21:23

Ved rejse til Taiwan på Under 4 uger anbefales vaccination mod følgende
sygdomme:

Anbefalede vaccination:
Difteri 1 dag
Hepatitis A (smitsom leverbetændelse) 1 uge
Stivkrampe 1 dag
Gul feber - transit 10 dage
Vaccination startes før afrejse 10 dage

Difteri
Difteri er en ondartet halsbetændelse, som smitter gennem luften fra andre
mennesker. Er der ikke vaccineret indenfor de sidste 10 år, bør der gives
én
vaccination. Er man tidligere vaccineret mod difteri, kan man vaccineres
helt op til afrejsen.

Hepatitis A (smitsom leverbetændelse)
Smitsom leverbetændelse eller hepatitis A smitter gennem mad og vand. Der
findes to måder at beskytte sig på: 1. Vaccination kan beskytte op til 1
år
efter 1. stik og i op til 20 år efter 2. stik. 2. Gammaglobulin kan
beskytte
op til 5 må-neder efter et stik. Gammaglobulin fremstilles af
blodprodukter,
og vaccination bør derfor foretrækkes. Vaccination beskytter fra det
tidspunkt, hvor den gives, og kan kombineres med vaccination mod hepatitis
B.

Stivkrampe
Stivkrampe (tetanus) opstår som komplikation til urene sår. Er man
vaccineret indenfor 10 år, behøver man ikke at blive vaccineret ved
sårskader under rejsen. Vaccinationen gives normalt i kombination med
difteri vaccine. Er man tidligere vaccineret mod stivkrampe, kan man
vaccineres helt op til afrejsen.

Gul feber - transit
Visse lande kræver vaccination mod gul feber, hvis den rejsende kommer fra
et land, hvor der er gul feber (også transit alene). Kommer man fra et
land
hvor der ikke er gul feber, kræves der ikke vaccination.

Kilde: Rejsedoktor.dk - International Travel Health

mvh mcloud

mvh mcloud

Fra : Lars

Dato : 07-09-05 19:07

Jeg siger mange tak for svarene!
Jeg er på vej ned for at blive stukket lidt i inden for ganske kort tid.
mvh
Lars