Slægten Schæffer
Fra : Kristian Lauritsen

Dato : 04-09-05 19:19

Kære Nyhedsgruppe

Er der nogen som arbejder med, eller har kendskab til andre som arbejder
med, slægten Schäffer (Schæffer) med to f'er?

Med venlig hilsen
Kristian Lauritsen

Fra : Michael Erichsen

Dato : 04-09-05 21:50

Kristian Lauritsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som arbejder med, eller har kendskab til andre som arbejder
> med, slægten Schäffer (Schæffer) med to f'er?

En lille smule: Ottine Sophie Amalie Schäffer giftede sig med min kones
tip-tip-tip-grandonkel Johannes Andreas Christoffer Wøldike. Hun var
datter af Conrad Ludvig Schäffer fra Hildesheim, som var bager i Slagelse.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Kristian Lauritsen

Dato : 05-09-05 05:22

Jeg var ikke opmærksom på, at der fandtes (findes) flere slægter Schäffer i
Danmark. Den jeg søger oplyninger om stammer fra grevskabet Oldenburg og er
kommet til Danmark omkring år 1700 med Anton Friderich Schäffer, der var
kongelig berider på Frederiksborg Slot. Slægten var kongelige danske
beriddere i 3 generationer. Herefter bliver en søn Friderich Christian
Schäffer (1773-1843) overborgmester i København.
Det er borgmesterens efterkommere jeg specielt søger oplysninger om. Jeg har
nogle af dem.

Med venlig hilsen
Kristian Lauritsen

Fra : Ib Molbech

Dato : 05-09-05 13:38

Jeg har kendskab til en Johan Henrik Scheffer, der var sadelmager i
Christiania (Oslo) ca. 1770, hvis det kan være til nogen hjælp.

Mvh
IM

Fra : Ivan Jensen

Dato : 06-09-05 20:27

Og jeg kender en Johan Daniel Gottlieb Schæffer, der bliver gift i Hemmeshøj
i 1812.
Han dør i Hemmeshøj i 1844.
Han skulle være født i Holsten omkring 1780.

Jeg har en del efterslægt efter ham.

mvh
Ivan Jensen