Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
PC til mobil i Frankrig?
Fra : Jørn H.

Dato : 03-09-05 17:50

Hej.

Min datter rejser til Frankrig i et år.
Har kigget lidt på Nettet efter billige telefonløsninger, og har fundet hhv.
pc2phone og easywebcom.
Har nogen erfaringer med disse - eller andre alternativer?

Hilsen Jørn H.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-09-05 18:06

Sat, 03 Sep 2005 18:49:58 +0200, Jørn H. <jornhnospam@webspeed.dk> skrev:

> [...]
> hhv.
> pc2phone og easywebcom.
> Har nogen erfaringer med disse - eller andre alternativer?

Kan hun ikke bare oprette en konko hos eks. musimi.dk inden afrejsen og så
ringe til dansk lokaltakst dernedefra?

Ole

Fra : Jørn H.

Dato : 03-09-05 18:51

> Kan hun ikke bare oprette en konko hos eks. musimi.dk inden afrejsen og så
> ringe til dansk lokaltakst dernedefra?
>
> Ole

Hej Ole.
Øhh - som nybegynder forstår jeg vist ikke helt hvad du mener - heller ikke
efter at jeg har kigget lidt på misumi.dk.
Kan hun ringe fra Frankrig på dansk mobilnr. (Telmore) til dansk
lokaltakst??
Hvordan fungerer det i giver fald??
(hun har ingen pc/Internetforbindelse dernede).

Hilsen Jørn H.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-09-05 20:31

Sat, 03 Sep 2005 19:50:44 +0200, Jørn H. <jornhnospam@webspeed.dk> skrev:

> [...]
> lokaltakst??
> Hvordan fungerer det i giver fald??
> (hun har ingen pc/Internetforbindelse dernede).

Hmm, ok. Jeg havde misforstået problemstillingen. Musimi og venner kræver
at man råder over en internetforbindelse. Til gengæld kan man da ringe via
enten sin computer eller, hvis man investerer ca.500,- i lidt udstyr, fra
en alm. telefon fra et hvilket som helst sted i verden til dansk
lokaltakst.
Hvor i Frankrig skal hun opholde sig? I Pariserområdet er der mange
(billige) muligheder for at ringe fra telefonkiosker. I slutningen af
90erne kostede opkald fra fransk fastnet til Dansk ditto ca. FFR 1,75, og
fra telefonkioskerne ca. FFR 0.25 per minut. I samme periode kostede pre
paid telekort ca. FFR 0.40.

Med lidt mere information kan vi måske finde en brugbar løsning.

Ole, som var med til at forgylde France Telecom og TeleDanmark i sidste
halvdel af 90'erne...

Fra : peter

Dato : 03-09-05 18:44

Jørn H. wrote:
> [...]
> pc2phone og easywebcom.
> Har nogen erfaringer med disse - eller andre alternativer?

Blot et par skud i tågen :

Billigst : Køb et GLOBAL ONE taletidskort på posthuset ( eller, lidt
billigere per minut, noget som f.eks. CALL BOX hos din lokale
grønthandler), til udlandsopkald.

Men ellers - hvad vej skal der ringes ?

PC til PC er SKYPE det som kræver mindst udgifter : 0 kr begge veje
nemt at sætte op
PC til fastnet : skype er igen billigst sådan set (15 øre/min) fra
verden til dansk fastnet (medmindre man vil lege telefoni over SIP som
musimi, kan også lave noget på gratissip.dk f.eks. og køre med
X-lite. SKype er dog meget nemmere at sætte op.

Hvis hun har internet der hvis hun skal være, så kan hun tage en
dansk ATA med (f.eks. en HT286) opsat til musimi f.eks. og hvis du
også er musimi.dk kunde så ringer i gratis sammen. (Musimi kan også
køres fra PC - lokal takst til DK fra hele verden, gratis til en anden
musimi kunde)

Mobil i F til fastnet i DK : vel bedst med et fransk mobilnummer, og
dernede købe et taletidskort så man skal ringe lokalt og derpå komme
ud i verden efter pinkoden

Fra : Jørn H.

Dato : 03-09-05 20:34

Jørn H. wrote:
> [...]
> hhv.
> pc2phone og easywebcom.
> Har nogen erfaringer med disse - eller andre alternativer?

Hej Peter.
Kan taletidskort også bruges til mobilnumre?
Vi vil gerne kunne ringe fra pc (i DK) til Telmore-mobilnr. i Frankrig.
Hilsen jørn

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-09-05 08:25

Jørn H. skrev:

> Vi vil gerne kunne ringe fra pc (i DK) til Telmore-mobilnr. i Frankrig.

Telmore i Frankrig! Det er ikke billigt at bruge et dansk abonnement i
udlandet. I bør anskaffe et fransk abonnement til mobiltelefonen.

Mvh
Claus

Fra : Jørn H.

Dato : 04-09-05 11:49

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Telmore i Frankrig! Det er ikke billigt at bruge et dansk abonnement i
> udlandet. I bør anskaffe et fransk abonnement til mobiltelefonen.
>
> Mvh
> Claus

Hej Claus.
Tak for info, men det vidste vi godt i forvejen. Men det er sådan set ikke
det sagen handler om:
Den danske mobil skal ikke bruges til andet i Frankrig end at modtage opkald
fra os hjemme i Danmark.
Og derfor startede jeg tråden med at spørge om nogen har erfaring med:
Fra pc i DK til (dansk) mobil i Frankrig?
Hilsen Jørn H.

Fra : Peter Bohn

Dato : 04-09-05 14:07

> [...]
> Og derfor startede jeg tråden med at spørge om nogen har erfaring med:
> Fra pc i DK til (dansk) mobil i Frankrig?
Hmmm..1)dækker Telmore i frankrig , eller 2) skal jeres datter betale
telefonsamtalen mellem danmark og frankrig (for så bliver det sku dyrt for
hende at i ringer til hende).

Jeg tillader mig at være lidt spydig, for jeg er ikke helt sikker på at du
har styr på trafikken.

Din datter har et *dansk* Telmore abbonement - Right??

Lige så snart hun bevæger sig ud over den danske grænse, er der et andet
teleselskab som overtager henden abbonement (roaming). Når du så ringer til
hende bliver dit opkald automatisk videresendt til det udenlanske selskab
som har "overtaget" hendes abbonemet.
Du betaler kun mobiltaksten for at ringe til hende i danmark (uanset om det
er via PC eller via TDC), men resten af regningen (for trafikken mellem
Telmore og det udenlanske selskab) bliver sendt til hende og det bliver
hurtigt en dyr fornøjelse. (for hende)

Det billigste vil derfor i mine øjne være:
1) hun opretter et mobilabbonement i frankrig (og får derfor et fransk
mobilnr.)
2) du opretter en konto ved en af de danske Voice over IP selskaber (Eller
måske et fransk. her må andre tage over) og ringer til hendes franske
mobilnr

Det er vel også dette du efterspørger i sidste ende: Hvilken løsning er
billigst at ringe til en mobil i frankrig - Ikk? (Underforstået - Som har et
fransk mobilnummer)

Mvh Peter Bohn

Fra : Jørn H.

Dato : 04-09-05 14:47

"Peter Bohn" <peter.bohn@fjernbgg27.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er vel også dette du efterspørger i sidste ende: Hvilken løsning er
> billigst at ringe til en mobil i frankrig - Ikk? (Underforstået - Som har

Hej Peter.
Jeg tror, at du har fremstillet sagen på en fremragende måde for mig!
Så "modellen" er nok, at hun opretter fransk abonnement, og at jeg "ringer"
fra pc, f.eks. fra Easywebcom.
Kender du det firma?
Ved du, om man i DK kan købe telekort, som kan bruges til mobil i udlandet?
Hilsen Jørn H.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-09-05 14:52

Jørn H. skrev:

> Ved du, om man i DK kan købe telekort, som kan bruges til mobil i udlandet?

Det tvivler jeg på at man kan, men hvis hun har adresse i Frankrig og
for nogle abonnementers vedkommende også en konto i en fransk bank, kan
hun bare gå ind i de telebutikker som er dernede og få sig et abonnement.

Lidt afhængig af hvor meget hun skal sludre med de nye franske venner så
kunne der være en idé i at cheke priserne hos de forskellige udbydere.
Måske du kan tjene en god timeløn ved at google lidt efter franske
mobilpriser!

Mvh
Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-09-05 08:29

peter skrev:

> PC til fastnet : skype er igen billigst sådan set (15 øre/min) fra
> verden til dansk fastnet

Billigst er det nu ikke! VoipBuster leverer det samme gratis. Dette
gælder i øvrigt til både dansk og fransk fastnetnummer.

Mvh
Claus

Fra : Jørn H.

Dato : 04-09-05 11:50

> Billigst er det nu ikke! VoipBuster leverer det samme gratis. Dette gælder
> i øvrigt til både dansk og fransk fastnetnummer.
>
> Mvh
> Claus

Ja tak, men I skriver om opkald fra pc (fra udland) til dansk fastnet.
Men det som mit spørgsmål går på er:

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-09-05 14:39

Jørn H. skrev:
> [...]
> pc2phone og easywebcom.
> Har nogen erfaringer med disse - eller andre alternativer?

For lige at summere så er det er absolut krav for at du kan ringe til
datter til nogenlunde tålelige priser at hun har et fransk
mobiltelefonabonnement.

Dernæst bør du overveje at ringe via VOIP. Enten fra din PC eller via en
IP-boks og en almindelig telefon. Dette kan dog ikke gøres med brugbar
kvalitet hvis du ikke har mindst 128/128 kbit/s internetopkobling og
højere hastighed kan absolut anbefales.

Der er en tendens til at VOIP-udbydernes takster for opkald til
mobiltelefoner er lavest i deres hjemland så du bør checke priserne på
opkald til franske mobiltelefoner fra franske VOIP-udbydere og så vælge
den franske VOIP-udbyder som tiltaler dig mest.

Fortæl endelig hvad du ender med at beslutte dig for!

Mvh
Claus

Fra : Peter Bohn

Dato : 04-09-05 15:24

{klip]
> [...]
> opkald til franske mobiltelefoner fra franske VOIP-udbydere og så vælge
> den franske VOIP-udbyder som tiltaler dig mest.

enig. Her nogle VOIP udbydere i frankrig:
http://makeashorterlink.com/?B2B961BBB

> Fortæl endelig hvad du ender med at beslutte dig for!

Det vil jeg også gerne høre.

Mvh Peter Bohn