Istanbul
Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 03-09-05 11:45

Hej NG
Jeg skal til Istanbul i den nærmeste fremtid og er derfor meget interesseret
i rejsetips, specielle ting man skal se (udover den blå moske, Topkapi),
rejseoplevelser, god steder at spise eller turer fra Istanbul.

Jeg har selv søgt en del på Google (selv på norsk) og har også fundet lidt
materiale.

På forhånd tak.
Annika

Fra : Rikke & Per

Dato : 04-09-05 21:27

"Annika Leth-Olsen" <letholsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Istanbul.
>
> Jeg har selv søgt en del på Google (selv på norsk) og har også fundet lidt

Det er ganske vist 10 år siden vi var i istanbul, men alligevel....vi
besøgte dengang nogle små øer, der ligger (tror jeg nok) ca en times
sejllads (måske mere!!!) fra istanbul. Øerne hedder Prinsesseøerne og så
vidt jeg husker har mange velhavende tyrkere fra Istanbul sommerresidens
der. På øerne er det forbudt at køre i bil, så der en vidunderlig stilhed,
særligt når man kommer fra Istanbuls inferno. Der går små både/færger fra
Istanbul. Absolut et besøg værd. Men alt i alt, glæd dig til at komme til
Istanbul, helt fantastisk!!!!!

Mvh Rikke

Fra : Rikke & Per

Dato : 04-09-05 21:31

> [...]
> Istanbul.
>
> Jeg har selv søgt en del på Google (selv på norsk) og har også fundet lidt

Undskyld, det er som sagt 10 år siden!! Øerne hedder Prinse-øerne, var lige
tur omkring Google.

Mvh Rikke

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 07-09-05 21:28

Tak for dit svar, Rikke.
Vi glæder os også rigtigt meget til de mange oplevelser der ligger og venter
på os.
Øerne er helt sikkert et sted vi skal udforske.
kh Annika

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-09-05 20:17

> Jeg skal til Istanbul i den nærmeste fremtid og er derfor meget
> interesseret i rejsetips, specielle ting man skal se (udover den blå
> moske, Topkapi), rejseoplevelser, god steder at spise

Prøv fiskerestauranterne ved Kumkapi - der er tre gader eller sådan
noget, der ligner en helt anden verden en resten af Istanbul og der
ligger kun fiske restauranter. Spørg efter en "fixed menu" når i skal
bestille - de vil allesammen meget gerne tjene penge på turister, der
ikke helt har styr priserne.

Glæd jer det er en ganske spændende by! Sæt en hel dag af til bazaaren!

--
Mvh. Rasmus Nielsen