Html-format i Thunderbird
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-09-05 18:25

Hej gruppe

Jeg har flere konti opsat i Thunderbird (1.0.6). Nogle er sat op til
altid at sende i ren tekst, og én til html.

Min default mail-konto sender i rent tekst. Hvordan kan det være at
Thunderbird ikke ændrer formatet til html, når jeg skifter afsenderkonto
i from-feltet? Eller: hvordan kan jeg sende nye mails i html, når jeg
gerne vil det?

mvh,
Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-05 19:46

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Min default mail-konto sender i rent tekst. Hvordan kan det være at
> Thunderbird ikke ændrer formatet til html, når jeg skifter afsenderkonto
> i from-feltet?

Fordi du ikke skifter identitet.

--
Bertel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-09-05 19:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Fordi du ikke skifter identitet.

Hvordan vil du så anbefale at jeg gør?
Hvor skifter jeg identitet?

Mikkel

Fra : Michael Haase

Dato : 02-09-05 20:14

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev dette den 02-09-2005 20:51:

> Hvordan vil du så anbefale at jeg gør?
> Hvor skifter jeg identitet?

Hvis du har alle dine konti ude i venstre kolonne, så prøv at
dobbelt-klik på den konto, hvorfra du vil sende mails.

--
Michael

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-09-05 21:48

Michael Haase wrote:

> Hvis du har alle dine konti ude i venstre kolonne,

Hm... det har jeg ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-09-05 23:27

Den 02-09-05 22.47 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> Hm... det har jeg ikke.

Har du ikke en oversigt med konti og mapper som Inbox, Sent osv. yderst
til højre i programmet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-09-05 00:28

Den 03-09-05 00.26 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Har du ikke en oversigt med konti og mapper som Inbox, Sent osv. yderst
> til højre i programmet?

Den er selvfølgelig i venstre side, ikke i højre side.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-09-05 10:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Den er selvfølgelig i venstre side, ikke i højre side.

Ja, jeg forstår godt hvad du mener.

Denne oversigt har man ikke, når man har valgt at mails fra alle konti
skal havne i samme indbakke. Så kan man åbenbart ikke sende med
indstillinger fra andre konti end default-kontoen.

Nu har jeg prøvet med Thunderbird på en anden computer med flere konti,
hvor der under Account Settings -> Server Settings -> 'Advanced' er
valgt: "Inbox for this server's account" så hver konto har egen inbox.
Så får jeg det panel I taler om, og når jeg opretter en ny mail ved at
klikke på en konto, oprettes mailen ganske rigtigt med indstillinger fra
den pågældende konto.

Så det ser ud til at jeg må omorganisere alle mine mapper, hvis jeg vil
kunne sende med forskellige indstillinger. Øv.

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-05 15:03

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
>
> Så det ser ud til at jeg må omorganisere alle mine mapper, hvis jeg vil
> kunne sende med forskellige indstillinger. Øv.

Jeg oprettede en ekstra identitet, som jeg også indstillede til html,
men heller ikke det virkede. Hvordan skifter jeg identitet, når jeg skal
sende en mail?

Jeg synes det er en stor mangel ved programmet, at indstillingen for de
forskellige konti ikke virker - det ligner en grim bug.

Men jeg fandt ud af at jeg i stedet kan holde skift nede, når jeg
trykker på "write new mail". Så skifter den automatisk til html, hvis
default kontoen har plain text, og til ren tekst, hvis deafult er html.
Det løser jo det konkrete problem.

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-05 16:28

Den 05-09-05 16.03 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:
> Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
>
> Jeg oprettede en ekstra identitet, som jeg også indstillede til html,
> men heller ikke det virkede. Hvordan skifter jeg identitet, når jeg skal
> sende en mail?

Jeg ved ikke, om jeg har misforstået noget, men virkede det ikke på den
anden computer? Hvad gør du anderledes på din egen?

> Men jeg fandt ud af at jeg i stedet kan holde skift nede, når jeg
> trykker på "write new mail".

Det var smart!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-09-05 16:41

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg ved ikke, om jeg har misforstået noget, men virkede det ikke på den
> anden computer? Hvad gør du anderledes på din egen?

Forskellen er, at her på min stationære har jeg opsat mail fra alle
konti til at havne i undermapper på samme indbakke. På den bærbare har
jeg en indbakke for hver konto, og derfor har jeg også det dér
venstrepanel, som jeg ikke har på den stationære.

> Det var smart!

Ja, det er ret smart - det kunne du medtage på dine tips på din
hjemmeside

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-05 18:21

Den 05-09-05 17.41 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> Forskellen er, at her på min stationære har jeg opsat mail fra alle
> konti til at havne i undermapper på samme indbakke.

Ok, jeg troede, den ekstra identitet var oprettet med egen indbakke.

> Ja, det er ret smart - det kunne du medtage på dine tips på din
> hjemmeside

Det vil den absolut blive, når jeg engang får lavet noget om Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-09-05 22:20

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Hvordan vil du så anbefale at jeg gør?
> Hvor skifter jeg identitet?

Jeg har læst på
<http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/identities.html>
og det lover ikke godt.

Jeg skal rette i konfigurationsfilen prefs.js i min profilmappe, men
denne fil indeholder ingen oplysninger som ligner dem i eks. på
ovennævnte webpage.

Det virker underligt at Thunderbird har mulighed for multiple accounts
med hver deres indstillinger, men så virker de bare ikke, eller hvad...

Mikkel