Luftgevær
Fra : Paw Jensen

Dato : 02-09-05 13:24

Hej alle.

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe.men jeg vover skindet

Som knægt havde jeg, som så mange andre, et luftgevær.

Nu er interessen for at skyde lidt til mål efter skiver dukket frem igen.

I den forbindelse påstår en kollega, at der nu er kommet luftvåben, som har
en udgangshasstighed på godt 320 m/s med 5,5 mm hagl.

De skulle efter sigende være meget præcise, da løbet ikke bukkes, idet de
"lades" fra en trykbeholder.

Er der nogen der kender disse ?

Navn ?

Evt. et link ??

På forhånd tak for al hjælp.

Paw

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-09-05 15:20

"Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en udgangshasstighed på godt 320 m/s med 5,5 mm hagl.
>
> De skulle efter sigende være meget præcise, da løbet ikke bukkes, idet de

De fleste jagtforretninger ligger inde med gode luftgeværer (dem som må
anvendes til jagt) ....find dem på goggle

Mich.

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 16:08

> [...]
> har en udgangshasstighed på godt 320 m/s med 5,5 mm hagl.
>
> De skulle efter sigende være meget præcise, da løbet ikke bukkes, idet de

Hej paw

http://www.nordisk-forum.dk/ kan du finde alt den hjælp og viden du
har brug for angående pcp luftvåben

Hilsen Brian,

Fra : Tom Knudsen

Dato : 06-09-05 21:51

> [...]
> har en udgangshasstighed på godt 320 m/s med 5,5 mm hagl.
>
> De skulle efter sigende være meget præcise, da løbet ikke bukkes, idet de

Den ultimative: http://www.logun.com/mk2.asp
Mvh Tom Knudsen

Fra : jce

Dato : 06-09-05 23:15

> Den ultimative: http://www.logun.com/mk2.asp
> Mvh Tom Knudsen
>Jeg så siden, og er blevet ret forelsket i den der hedder S 16, hvor
>forhandles de henne i dk, jeg kunne ikke finde en forhandlerliste på siden.
>Jeg må eje sådan en med lasersigte. Hvad er udgangshastigheden på dem ca?
>den egner sig vel til regulering af råger osv...
Der står at lyddæmper følger med i de lande hvor det er tilladt, men det er
det ikke i dk så vidt jeg er informeret, vel?
vh Jens

Fra : Buhl

Dato : 07-09-05 09:04

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Der står at lyddæmper følger med i de lande hvor det er tilladt, men det
> er det ikke i dk så vidt jeg er informeret, vel?
> vh Jens
Lyddæmper er ikke tilladt til brug ved jagt, men man må så vidt jeg ved
gerne stå i haven og plinke øldåser med lyddæmper - min lokale våbenpusher
sælger dem i al fald.......

Mvh.
Hans Houmøller