München - så billligt som muligt..
Fra : H. G. Garonfolo

Dato : 02-09-05 10:49

Vi er to studerende som gerne vil på weekendtur til München under
oktoberfesten. Hvordan kommer vi billigst derned? Bus, fly?

Herbert

Fra : Søren Blom

Dato : 02-09-05 11:21

"H. G. Garonfolo" <dont@write.me> skrev i
> Vi er to studerende som gerne vil på weekendtur til München under
> oktoberfesten. Hvordan kommer vi billigst derned? Bus, fly?

Med Bus, det er aldrig billigst at tage et fly, om end det måske er
nemmerest og hurtigst. Prøv at se hvad Cimber air tager for en flybillet,
flyver selv meget på ruten Billund - München, men hvad det koster aner jeg
faktisk ikke.
Håber at I har fundet et sted at sove, for alt hvad der hedder Hoteller ol.
er bookede lang tid i forvejen og alt er udsolgt til årets Oktoberfest.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : H. G. Garonfolo

Dato : 02-09-05 11:37

Det ville seføli være sjovest at komme til oktoberfest.. men det er ikke et
must.. vi vil bare gerne besøge München på et tidspunkt Det er bare
utrolig svært at få et overblik over bus-priser.. Er der eventuelt nogen som
kender navnene på de busselskaber som driver ruter til München?

Herb

Fra : Søren Blom

Dato : 02-09-05 14:23

> [...]
> som
> kender navnene på de busselskaber som driver ruter til München?

Hvis I "bare" vil til München på et tidspunkt og det ikke lige skal være til
Årets oktoberfest, så kan jeg evt. give jer et lift hele vejen derned, det
hænder at jeg skal have bilen med til Ingolstadt, så der er I da velkommen
til at køre med, nogen siger, det næsten er som at flyve
Fra Ingolstadt kan I tage et "s-tog" eller regional tog det sidste stykke
til München, det er en tur der tager ca. 45 minutter og koster omkring 7?
pr. person.

Kontakt mig på mail, hvis vi skal snakke videre om det.

Fra : Jørgen

Dato : 02-09-05 11:49

Munchen så billig som mulig! PT er der to gode tilbud. Den hurtige er at
flyve med Maersk Air -de har udsalg nu og til søndag med priser fra 60 kr.
pr. vej plus skatere og afgifter. Den samlede pris for to vil være Priser
(DKK)
2xVoksen 240,00 DKK
Skatter og afgifter 1.018,00 DKK
Salgstillæg 200,00 DKK
Total DKK 1.458,00

Altså 730 kr. pr næse. Men der er ikke så mange af de billige billeter
tilbage.

En anden billig mulighed er at tage toget. DSB og DB har et godt tilbud, der
på dansk hedder DSBOrange SparNight her er priserneKøbenhavn; men også andre
steder i DK som følger:
Priserne er pr. person i danske kroner med enkeltbillet og tillæg.

København-München Dkr.

Siddeplads 221
Liggeplads (i kupe med plads til 6 personer) 297
Liggeplads (i kupe med plads til 4 personer) 373
Soveplads (i kupe med plads til 2 personer) 525
Soveplads (i egen kupe) 981

De viste priser er til tognummer 483/482

hentet på DSB´s hjemmeside
http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1083307689321&a=Artikel&aid=1116298765211&pid=1115692212273&p=Artikel

Kan måske bestilles lidt billiger via den tyske hjemmeside
http://www.bahn.de/p/view/preise/nachtzug/sparnight.shtml

Tror at det er de billigste måder pt. at komme til München.

God tur Jørgen

Fra : H. G. Garonfolo

Dato : 02-09-05 16:28

Hej Jørgen!

Tusind tak for tippet! Det er godt nok billigt med sparnight! Det vil vi
helt klart overveje!

Herbert

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-09-05 20:48

H. G. Garonfolo wrote:

> Tusind tak for tippet! Det er godt nok billigt med sparnight! Det vil vi
> helt klart overveje!

Klip. - En masse...

Jeg vil også anbefale tog.

Overvej at lære at følge "reglerne" om citateknik.

Du vil i længden få mest ud af at gøre som de fleste andre.

Kig her:

Mvh. Jørgen