dankort i canada ?
Fra : JytteJ

Dato : 31-08-05 20:56

Jeg har flere gange haft besvær med booking af forskelligt i Canada, fordi
mit dankorts udløbsdato er så sen som 2012. Og det har de ikke altid i
Canada.
Er der nogle som har erfaring med at bruge et alm. visa/dankort i Canada ??

JytteJ

Fra : Daniel Birch

Dato : 01-09-05 05:46

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> Canada.
> Er der nogle som har erfaring med at bruge et alm. visa/dankort i Canada

Hej Jytte

Er du sikker på, at det er udløbsdatoen, der er problemet? Det burde nemlig
være løst de allerfleste steder, ifølge PBS.

En anden mulig årsag er forbrugsgrænsen: Du må maksimalt bruge for 20.000
kr. i udlandet (på dit visa/dankort, forstås) i de sidste 30 dage.

Blot en tanke - jeg har ikke selv været i Canada for nyligt.

mvh
Daniel

Fra : JytteJ

Dato : 01-09-05 10:49

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Hej Jytte
>
> Er du sikker på, at det er udløbsdatoen, der er problemet? Det burde
> nemlig være løst de allerfleste steder, ifølge PBS.

Ja, valgmuligheden forkom simplthen ikke fordi sidst dato var tidligere end
min.

JytteJ

> En anden mulig årsag er forbrugsgrænsen: Du må maksimalt bruge for 20.000
> kr. i udlandet (på dit visa/dankort, forstås) i de sidste 30 dage.

Heller ikke, så mange penge har jeg ikke brugt.

JytteJ

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-09-05 12:53

JytteJ wrote:

> Er der nogle som har erfaring med at bruge et alm. visa/dankort i
> Canada ??

Har haft problemer i USA af samme årsag (bankernes enorme grådighed, der gør
at plastickkortene skal blive så gamle at der skal udstedes nye voldsomt
gebyrbelagte kort pga. af slid i stedet for gratis erstatningskort pga. af
udløb).
Rigtige kreditkort fungerer som en drøm over there. Mener at Mastercard er
det, der tages flest steder.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kell Larsen

Dato : 01-09-05 17:03

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in

> [...]
> erstatningskort pga. af udløb).
> Rigtige kreditkort fungerer som en drøm over there. Mener at
> Mastercard er det, der tages flest steder.

Jeg tilbragte juli måned i New Foundland og Nova Scotia.
Der var ingen problemer udover, at jeg stødte mod loftet. En opringning
til min bank i Danmark løste omgående problemet.
Ikke alle forretninger er tilsluttet VISA-kortet. Min kone havde et
Eurocard og med den valgmulighed var der penge overalt.
Vi havde i øvrigt stor fornøjelse af SKYPE. Vi talte et par timer i alt
med Danmark for ialt 2,25 Euro.
Fedt land at rejse i!!Søde mennesker og høflige trafikanter
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-09-05 07:23

"Kell Larsen" <kell.larsen@[remove]it.dk> skrev i

> [...]
> alt med Danmark for ialt 2,25 Euro.
> Fedt land at rejse i!!Søde mennesker og høflige trafikanter

Jeg har tit tænkt på om der findes internetcafeer el.lign. hvor man kan
sætte sine egne Skype-data op og så ringe fra sin egen Skype-konto?

Vil man mon også kunne sætte sin egen Musimi op ude i den store verden,
og ringe fra en i forvejen installeret softphone på internetcafeens pc?

Claus

Fra : JytteJ

Dato : 02-09-05 10:36

Hej Jan.
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener ?
Mit kort er jo ikke gammelt, tværtimod men udløbsdatoen er 2012 og det har
givet problemer, fordi det åbenbart har været for langt ude i fremtiden.

VH.
JytteJ

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-09-05 13:35

JytteJ wrote:
> Hej Jan.
> Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener ?

JEg mener at bankerne i DK har valgt at lade kortene leve så længe, at de er
slidt op/ødelagte inden de når udløbsdagen, hvorfor du skal betale et gebyr
for et nyt kort i stedet for blot at få tilsendt et gratis erstatningskort
pga. af udløb.

> Mit kort er jo ikke gammelt, tværtimod men udløbsdatoen er 2012 og
> det har givet problemer, fordi det åbenbart har været for langt ude i
> fremtiden.

Jan

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JytteJ

Dato : 02-09-05 15:29

> [...]
> er slidt op/ødelagte inden de når udløbsdagen, hvorfor du skal betale et
> gebyr for et nyt kort i stedet for blot at få tilsendt et gratis

Ja ok. Men hvad har det med mit spørgsmål at gøre ??

JytteJ

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 11:22

JytteJ wrote:

> Ja ok. Men hvad har det med mit spørgsmål at gøre ??

Jeg svarede på dit første spørgsmål - du stillede spørgsmål til svaret - jeg
svarede - du stiller spørgsmål.

At du ikke fattede det første svar og derfor skulle have det en gang til for
prins Knud.

EOD.

vh
Jan