Thunderbird - Subject-header..?
Fra : Per Riber

Dato : 31-08-05 17:47

Jeg har et problem, som jeg efterhånden har kæmpet længe
med. Jeg forsøger at bruge Thunderbird 1.0.6 til at sende
mails til en noget besværlig modtager - en applikation på
mit webhotel. Den forventer at modtage emails som ren UTF-8
- hele vejen igennem - altså også i Subject-headeren.

Men Thunderbird gør underlige gerninger med mine
Subject-headere. Hvis mit originale subj. f.eks. er
"Næstsidste test fra Thunderbird", så kommer mailens
Subject-header til at se temmelig således ud:

Subject:
=?UTF-8?B?TsOmc3RzaWRzdGUgdGVzdCBmcmEgVGh1bmRlcmJpcmQ=?=

Når mailen modtages af en anden Thunderbird, vises subj.
helt korrekt, men min weblog kan slet ikke finde ud af det.
Den skriver hele indholdet ud som overskrift på mine indlæg,
hvilket absolut ikke ser kønt ud.

Hvordan bærer jeg mig ad med at få Subject-headeren sendt
som ren UTF-8 tekst - den må altså heller ikke starte med
=?UTF8.... selv om subject indeholder DK-bogstaver?

Alt i messagebody er helt perfekt, det er kun
Subject-headeren, der driller...

Hilfe

mvh Per