bacon i mikroovn
Fra : Mus

Dato : 31-08-05 16:23

Har hørt man kan stege bacon i mikroovn.
Er det korrekst, nogen her der har prøvet det med et godt resultat?

For så skal det prøves.

Hvad gør i ? Hvor lang tid?
Bliver baconnen ikke lysserød at se på og bliver den sprød. Hvad med
mikroovnen skal den stor-rengøres bagefter?

LN

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-08-05 17:22

Mus wrote:
> Har hørt man kan stege bacon i mikroovn.
> Er det korrekst, nogen her der har prøvet det med et godt resultat?

Det kan man vist sagtens, min mor gør det ofte, jeg aner ikke om
resultatet er godt - da jeg er vegetar - men det ser da meget normalt
ud.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 31-08-05 17:36

Hej LN,

Det er meget nemt og resultatet bliver perfekt - og ingen rengøring.

Tag en tallerken, læg et stykke køkkenrulle, læg bacon på side om side, læg
et stykke køkkenrulle oven på, og ind i mikroovnen på fuld effekt. Du må
prøve dig frem med tiden.

Mvh
Henrik

Fra : Mus

Dato : 31-08-05 16:43

"Henrik J. Nielsen" <nyhedsgrupper@hjn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
læg
> et stykke køkkenrulle oven på, og ind i mikroovnen på fuld effekt. Du må

klistrer det ikke fast til køkkenrullen?

LN

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-08-05 17:59

> klistrer det ikke fast til køkkenrullen?
>
> LN

Jeg plejer lige at vende det en enkelt gang eller to under stegningen, så
hænger det med garanti ikke fast

Linda

Fra : Ditte

Dato : 31-08-05 17:37

> [...]
> Bliver baconnen ikke lysserød at se på og bliver den sprød. Hvad med
> mikroovnen skal den stor-rengøres bagefter?

Hej

Det er ret nemt at stege" bacon" i microovnen. Du ligger 4-5 skiver ved
siden af hinanden, mellem to stykker køkkenrulle, på en tallerken ind i
ovnen.
Kan ikke huske tiden, med 2-3 min. er vist meget nær. De bliver fint sprøde,
og jeg har en fornemmelse af, at rigtig meget af fedtet sidder tilbage i
papiret. Og da papiret suger fedtet, så er der ikke ret meget rengørring.
Jeg har de første gange skiftet køkkenrullen 1-2 gange undervejs, men det er
ikke nødvendigt, ved dog ikke om man kan suge mere fedt ud, ved at skifte
papiret.
Jeg synes det smager kanont, og det er nemmere, sviner mindre, og stadig
langt billigere end Tulips færdigstegte.

Hilsen Ditte

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 31-08-05 18:11

On Wed, 31 Aug 2005 17:22:56 +0200, Mus wrote:

> [...]
> Bliver baconnen ikke lysserød at se på og bliver den sprød. Hvad med
> mikroovnen skal den stor-rengøres bagefter?

Læg bacon på køkkenrulle og giv det et minut per skive. Det bliver ikke
helt så sprødt som hvis stegt på en stegepande.

Tomas

Fra : Heidi

Dato : 31-08-05 19:47

Tomas Pedersen wrote:

> Læg bacon på køkkenrulle og giv det et minut per skive. Det bliver
> ikke helt så sprødt som hvis stegt på en stegepande.

Jeg synes nu det bliver mindst lige så sprødt, og skiverne bliver lige,
i stedet for at krølle sammen (hvadenten man så bedst kan lide det ene
eller det andet) - til gengæld smager det ikke af helt så meget, men
kan man leve med det, så er det en nem og hurtig måde at gøre det på.
Jeg plejer vist også at give 4-5 skiver ca. 4,5 minut ved fuld effekt -
og jeg behøver normalt ikke at vende dem undervejs.

--
Heidi

Fra : ellisa

Dato : 31-08-05 21:26

> [...]
> Bliver baconnen ikke lysserød at se på og bliver den sprød. Hvad med
> mikroovnen skal den stor-rengøres bagefter?

Det er - IMO - den eneste måde at stege bacon på *SSS*

Den bliver fuldstændig ens stegt over det hele - ikke noget med brændte
kanter og rå folder.

Jeg lægger 4 skiver på en tallerken med køkkenrulle under og så giver jeg
dem 5 minutter - vender dem halvvejs for at papiret ikke skal sætte sig
fast.

Når de er færdige, tager man dem ud. Men husk - tallerkenen bliver AFSINDIGT
varm, noget man ikke lige tænker over ved mikroovne, men husk viskestykke
eller grydelap.
Den bliver ikke bare VARM, den bliver ******** varm!

God fornøjelse.

/ellisa

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-09-05 06:27

> Hvad gør i ? Hvor lang tid?

Som de andre - på køkkenrulle og så 2-4 minutter afhængigt af effekten på
mikroovnen.

Jeg gør det altid, da jeg som regel bare lige ønsker at lave 1-2 stykker
bacon, hvilket er alt for besværligt at tage en stegepande i brug til.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv

Fra : Mus

Dato : 01-09-05 07:30

tak for tippene.

Det lykkedes til UG.

Lagde 4 stk bacon mellem noget køkkenrulle. Hver gang der var gået 1 minut
vendte jeg det hele så det nederste stykke løkkenrulle kom øverst og
skiftede så dette. Jeg gab det 3 min. i alt.

Det var helt sikkert knapt så fedt og smagte dejligt og var sprødt.

Så nu kan vi bruge mikroovnen til lidt mere her i huset.

LN

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 01-09-05 14:12

I news:4315d8c4$0$23233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Mus>
<Bastian@sol.dk> skrev:

> Har hørt man kan stege bacon i mikroovn.
> Er det korrekst, nogen her der har prøvet det med et godt resultat?

Man kan ikke *stege* i en microovn. En microovn kan kun *koge*.

Man kan godt tilberede sprødt bacon i en microvn som andre har
beskrevet, men det er ikke *stegt*. Det er først kogt og derefter
'tørret'.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Max

Dato : 01-09-05 20:16

Hej Carsten

> Man kan ikke *stege* i en microovn. En microovn kan kun *koge*.

Selvfølgelig kan man stege i en mikrobølgeoven, ting kogt i
fedt er per defination også stegte.

Mvh Max

Fra : Brian S

Dato : 01-09-05 18:47

Jo, hos mig gør det - så jeg lægger det mellem to stykker bagepapir.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 01-09-05 20:53

Mus skrev:

> Har hørt man kan stege bacon i mikroovn.
> Er det korrekst, nogen her der har prøvet det med et godt resultat?
>
> For så skal det prøves.
>
> Hvad gør i ?

Jeg har sådan et baconwaveapparat:
http://www.ekitchengadgets.com/baconwave.html

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Max

Dato : 02-09-05 07:27

Hej Niels

>Jeg har sådan et baconwaveapparat:
>http://www.ekitchengadgets.com/baconwave.html

Uha, en uundværlig ting :)

Mvh Max

Fra : Inger

Dato : 02-09-05 22:28

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Jeg har sådan et baconwaveapparat:
> http://www.ekitchengadgets.com/baconwave.html

Tænk at nogen har opfundet sådan én! Facinerende...