Reserve - når min ISP er død
Fra : Allan Vebel

Dato : 31-08-05 00:40

Nu har jeg brugt hele aftenen på at finde en alternativ
news-udbyder, men har ikke ramt den rigtige endnu.

Normalt bruger jeg news.sunsite.dk. Den den kører for
det meste fint, men kan godt være lidt sløv ind imellem,
og den kan også være død.

Min reserve er hos min udbyder, news.sonofon.dk, men
den har været død en hel uge nu. Når man skriver til dem,
aner de ikke engang at de har noget der hedder sådan,
for de svarer:

> For jeg bedre kan hjælpe dig, vil jeg meget
> gerne vide hvilke news.sonofon.dk du ikke
> kan komme ind på. Er det via din WAP på
> telefonen eller det via www.sonofon.dk?

Det kan man ikke bruge til noget De skal jo bare genstarte
serveren, som de har gjort så mange gange før, men det
kan de ikke finde ud af i kundeserviceafdelingen. Når man
spørger i øst, får man svar i vest - de aner ikke aner hvad
Usenet, news-server eller nyheds-server er.

Indtil for nylig har jeg brugt news.individual.net i Tyskland, men
nu vil de have betaling for det.

Findes der et godt alternativ, der også har alle de danske
grupper?

xfut: news:dk.edb.internet.software.mail+news

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-05 00:58

Allan Vebel skrev:

> [...]

Smukt.

> Findes der et godt alternativ, der også har alle de danske
> grupper?

Jeg ved det ikke. Jeg har et navn på en server som vist er fri,
men jeg har aldrig prøvet den:

news.fu-berlin.de

> xfut: news:dk.edb.internet.software.mail+news

Det har nu ikke så meget med software at gøre.
<news:dk.edb.internet.udbydere> havde nok været bedre.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 31-08-05 17:03

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg ved det ikke. Jeg har et navn på en server som vist er fri,
> men jeg har aldrig prøvet den:
>
> news.fu-berlin.de

Såfremt du ikke er studerende eller på anden måde tilknyttet Freie
Universität Berlin, har du ikke held med ovenstående.

Den nyhedsserver som FU har som alle kan benytte, er som Allan nævner
<news.individual.net>. Den var tidligere gratis, men koster i dag ¤10
for et år.

http://news.individual.net/index.php

Penge som efter min mening er godt givet ud. Den er superhurtig og meget
stabil.

Carl

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 31-08-05 17:46

Carl Drud skrev:

> Den nyhedsserver som FU har som alle kan benytte, er som Allan nævner
> <news.individual.net>. Den var tidligere gratis, men koster i dag ¤10
> for et år.
>
> http://news.individual.net/index.php

Og så skal vi lige have en _gratis_ server med:
free.teranews.com

http://teranews.com/

--
Lars Fragstrup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 21:56

Allan Vebel skriver:

> Min reserve er hos min udbyder, news.sonofon.dk,

Sjov nok, bruger jeg sunsite som reserve....
Læs lidt her:

> men
> den har været død en hel uge nu.

Jo tak, jeg ringede ind til dem _sidste_ fredag og gjorde dem opmærksom
på det !!!

> Findes der et godt alternativ, der også har alle de danske
> grupper?

Jeg er ikke kommet til andre end sunsite....
BTW: Jeg følger ikke normalt denne gruppe, men du burde kunne finde mig,
hvis du vil i yderligere dialog omkring (skod)news.sonofon.dk.

Måske du burde stille dit spørgsmål i dk.edb.internet.udbydere ??

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-09-05 00:27

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

> Sjov nok, bruger jeg sunsite som reserve....

Den bruger jeg til daglig, fordi news.sonofon er så
ustabil.

> Læs lidt her:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Du har helt ret.
Nu har de bare ændret tidspunktet:

Hele landet Vi arbejder på sagen 02-09-05 17:04

> Jo tak, jeg ringede ind til dem _sidste_ fredag og
> gjorde dem opmærksom på det !!!

Jeg har skrevet en masse mail.

> men du burde kunne finde mig, hvis du vil i yderligere
> dialog omkring (skod)news.sonofon.dk.

Dig kan man da altid finde

> Måske du burde stille dit spørgsmål i
> dk.edb.internet.udbydere

FUT sat til news:dk.edb.internet.udbydere

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk