Hvad er skjult ?
Fra : Is

Dato : 29-08-05 23:08

Hej

Jeg har hjulpet en med at lave et simpelt login, og det virker , så det er
godt nok

Vedkomne har i www mappen lagt en mappe som kaldes "intranet". I den mappe
ligger et script.html, som når man via et link kommer til den side, kommer
der en msg som skal udfyldes, og efter ok sendes man videre til en siden.

Både script og siden der logges ind til, ligger efter hvad man kan se i
adressen i intranet mappen

Men hvis jeg vil tjekke lidt mere på dette websted, og impotere via FP hele
webstedet. Så undre det mig at jeg kun kan se en fil i "intranet" mappen, og
det er login scriptet.

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan se resten af filerne ???

(det vil ikke være pænt af mig at gi et link til siden)

Erik Isager

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-08-05 18:02

In news:<43138699$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>
Is typed:
> [...]
>

> Kan det være rigtigt at jeg ikke kan se resten af filerne ???
>
> (det vil ikke være pænt af mig at gi et link til siden)

Der er intet der er skjult der mangler blot et link som er indlejret i
et script på client siden derfor kan du ikke importere siden. Det er
ingen garanti for at søgemaskiner ikke kan finde underliggende sider.
Hvis disse skal sikres skal det ske på server siden og der skal være et
regulært login.

Den nysgerrige bruger kan blot åbne scriptet og finde adressen og åbne
siden uden videre dikkedarer. Sådan laver _man_ ikke et intranet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Is

Dato : 30-08-05 19:31

> [...]
>
> Den nysgerrige bruger kan blot åbne scriptet og finde adressen og åbne
> siden uden videre dikkedarer. Sådan laver _man_ ikke et intranet.
---

Jeg ved godt at det kun er lidt skjult - men det er dog mere gemt end jeg
troede, når ikke FP sådan lige tager det med ved import !!

Ja, jeg har laver et login selv, hvor man skal oprettes i en db uden for www
mappen !

Jeg tror ikke sådan lige du kan se side navnet i scriptet, måske du kan lave
et script der gir dig navnet !
det er dette der er tale om :
http://javascript.internet.com/passwords/password-pro-in.html

Manglende link ?? du skriver at det er fordi der mangler et link ??

Gælder det både til & fra de "hemmelige" sider, eller kun til ??
Hvis man laver en gruppe sider, og man kun kan navigere rundt mellem disse
sider, så vil jeg ikke kunne impotere med FP ??

Hvis så der er et link væk fra siderne, kommer de så med ved import ??

Erik Isager

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-08-05 16:08

In news:<4314a53c$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>
Is typed:

> ---
>
> Jeg ved godt at det kun er lidt skjult - men det er dog mere gemt end
> jeg troede, når ikke FP sådan lige tager det med ved import !!

At man kun kan importere når der er et link i HTML delen er en svaghed i
FP der findes forskellige programmer der kan hente en hel hjemmeside ned
selv de filer der ikke linkes til overhovedet, hvordan de fungerer ved
jeg ikke men de har været i omløb de sidste 8 år eller mere.

> Ja, jeg har laver et login selv, hvor man skal oprettes i en db uden
> for www mappen !

Det lyder merer fornuftigt.

> Jeg tror ikke sådan lige du kan se side navnet i scriptet, måske du
> kan lave et script der gir dig navnet !
> det er dette der er tale om :
> http://javascript.internet.com/passwords/password-pro-in.html

Sciptet er baseret på at filen hedder det samme som password, det er der
en ret beegræsnest beskyttelse i.

Det fortæller denne linie i scriptet.

location.href=pass+".html";

> Manglende link ?? du skriver at det er fordi der mangler et link ??

Ja FP finder ikke links der befinder sig i scripts og henter kun sider
der er links til i htmtl delen.

> Gælder det både til & fra de "hemmelige" sider, eller kun til ??
> Hvis man laver en gruppe sider, og man kun kan navigere rundt mellem
> disse sider, så vil jeg ikke kunne impotere med FP ??

I principet kan man godt godt have en sektion der er adskilt fra
hinanden men har man et link til bare en fil i hversektion så kan man
importere det hele.

> Hvis så der er et link væk fra siderne, kommer de så med ved import ??

Du mener formentlig til siderne og ja så importeres de.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg