Stofanet Sux
Fra : Jan W

Dato : 05-06-01 18:52

Hej...
Det er vel ikke forbudt at tilkende give sin mening om en udbyder der ikke
kan holde hvad de lover....
Her nede i det sønderjyske kører Stofa som Lo..
Jeg har for ca. 4 mdr. siden fået en opkobling, og var da også ganske godt
tilfreds.Gik fra et 56K modem til cable og det er jo noget der rykker,men
med tiden bliver man kræsen.Til at begynde med downloadede jeg med ca.
50-100 kb/s nu kan jeg ikke engang nå over de 30 kb/s selvom jeg bruger
download acceleraor.Endvidere er jeg en lille spillefanatiker (DeltaForce
LW) og får konstant en melding som lyder: Connection Interruped.(Forbindelse
afbrudt/forstyret) Har spurgt Stofa,men det kender de ikke noget til - De
har ingen afbrydelser siger de. Nu ved jeg at der har været kabelbrud et
eller andet sted oppe ved Horsens men den skade burde da være lavet nu. Er
der nogen der kan nikke genkende til oversående giv jeres mening
tilkende.Håber på et godt råd ellers springer jeg nok til ADSL.

Mvh Jan W

Fra : Bonnelau

Dato : 05-06-01 18:55

Stofanet er hamrende godt produkt!!!
Har du haft en Stofamand ude og kigge på din forbindelse?

Fra : Erik Lundgaard

Dato : 05-06-01 20:01

Jeg er meget enig med Bonnelau.

Stofa kører ganske fint. Uden at påstå noget, så kan det let være ens eget
maskineri, det er galt med.

Erik

Fra : TheCrow

Dato : 05-06-01 20:46

Hehe....hyggelig lille diskusion vi har hva´ ?

Mit kører sådan set udemærket, det eneste jeg synes STINKER FOR VILDT er
deres 4GB grænse......for fanden det kan man sgu da sagtens hente på een
dag.

Derfor har jeg lige bestilt ADSL, så nu er mine download/trafik probs. snart
slut.

/TheCrow

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-06-01 21:14

On Tue, 5 Jun 2001 19:52:12 +0200, "Jan W" <wiskey@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>afbrudt/forstyret) Har spurgt Stofa,men det kender de ikke noget til - De

Prøv lige at pinge sign-on serveren (192.168.30.2)

Hvis dit ping ligger oppe i 80-90 ms er den gal. Det skal gerne ligge
om 5-15 ms.

Jeg havde akkurat samme problem som du beskriver. Download lå på 20-30
Kb/s, selv fra stofanet.dk og det var helt umuligt at spille online
spil på grund af pakketab.

Jeg skiftede stort set alt i min egen installation:

Netkort
Firewall fra og til
Nyt kabelmodem
Nye kabler
Proxy fra og til
Frisk Windows installation.
Anden computer.

Intet hjalp. Jeg ringede til Stofa og fik en mand ud.

Han kunne reproducere problemet på sin egen medbragte laptop, men
kunne ikke se hvad der var galt. Signal-forholdene var i top.

Så de begyndte at lede på hovedcentralen. Og kunne stadig ikke finde
noget. Indtil Stofa-manden 2-3 dage efter ringede til mig og fortalte
at han lige kom fra en kunde der havde samme problem som jeg. Og vi
var på samme gateway ind i centralen.

Så luskede de lidt rundt med den og skiftede vist noget hardware, og
bang - så virkede det.

Så jeg er igen en glad og tilfreds Stofanet kunde

Så lad dig ikke affærdige med at de mener at signalet er godt nok og
at de fra Backoffice kan måle dette.

Mvh.

Thomas Jensen

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-06-01 18:17

"Jan W" <wiskey@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> download acceleraor.Endvidere er jeg en lille spillefanatiker (DeltaForce
> LW) og får konstant en melding som lyder: Connection

Det kan nemt være fordi Stofa er overbelastet, men dårlig/langsom
forbindelse kan også have andre årsager. Prøv at downloade en fil fra en
hurtig dansk server og mål hastigheden.

Eksempelvis denne: ftp://ftptest1.tele.dk/pub/1Mtest.rnd

Her skulle hastigheden gerne ligge på 100-120 k/sec, i hvert fald ikke under
70-80... Dette under antagelse af, at Stofanet i dit område af landet har
maksimum omkring 1 mbit som her i Aalborg.

Prøv så for testens skyld at downloade den samme fil på et obskurt tidspunkt
hvor det er sandsynligt, at få mennesker bruger nettet, f.eks. kl. 6 om
morgenen. Hvis hastigheden nu ligger på et acceptabelt niveau er Stofa's net
sandsynligvis overbelastet.

Lars.

Fra : Ikarus

Dato : 08-06-01 21:09

Blev hentet med 73.1 KB/s

SUCKS !!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-01 22:48

Fri, 8 Jun 2001 22:08:35 +0200, skrev "Ikarus"
<Ikarus@Linuxplanet.nu>:

>SUCKS !!

Det gør din citeringsteknik også.
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-06-01 09:30

"Ikarus" <Ikarus@Linuxplanet.nu> wrote in message
> Blev hentet med 73.1 KB/s
>
> SUCKS !!

700 kbit downstream, det er da ikke helt til hundene.

Har du prøvet om natten også?

Lars.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-06-01 11:26

Ikarus <Ikarus@Linuxplanet.nu> wrote:

[ftp test hos TDC]
> Blev hentet med 73.1 KB/s

Peeringen mellem Telia og TDC er i udu i øjeblikket, så al trafik ryger
via DIX'en - Det kan godt have indvirkning på resultatet, afhængigt af
hvornår på dagen det er gjort.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-06-01 20:44

On 10 Jun 2001 10:25:31 GMT, Allan Joergensen wrote:
>Ikarus <Ikarus@Linuxplanet.nu> wrote:
>
>[ftp test hos TDC]
>
>Peeringen mellem Telia og TDC er i udu i øjeblikket

Hvornår regner i forresten med at få det fixet ?

>så al trafik ryger
>via DIX'en - Det kan godt have indvirkning på resultatet, afhængigt af
>hvornår på dagen det er gjort.

TDC har rigeligt med båndbredde til DIX'en

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-06-01 21:21

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> Hvornår regner i forresten med at få det fixet ?

Blah blah ;)

Den skulle være genbestilt.

> TDC har rigeligt med båndbredde til DIX'en

Det skrev jeg heller ikke noget om.

Vores båndbredde derud er også rigelig, der er på DIX'en der kan være
problemer (selvom vi kun har set 84% i peek).

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-06-01 22:42

On 10 Jun 2001 20:20:53 GMT, Allan Joergensen wrote:

>Blah blah ;)
>
>Den skulle være genbestilt.

Et lille ups ...

>Det skrev jeg heller ikke noget om.
>
>Vores båndbredde derud er også rigelig, der er på DIX'en der kan være
>problemer (selvom vi kun har set 84% i peek).

Vores GE port sidder på den nye switch, som har 4*100 Mbps til den gamle,
i følge Peter er load'et rimeligt fordelt på de 4 porte ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-06-01 12:10

> Et lille ups ...

Det kan man vist roligt sige ..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-06-01 12:48

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) writes:

> Vores GE port sidder på den nye switch, som har 4*100 Mbps til den gamle,
> i følge Peter er load'et rimeligt fordelt på de 4 porte ...

Gaffelhoved?

Den nye switch (giga-tingen) har selvfølgelig gigabit-forbindelse til
den midlertidige 3548 i det gamle DIX-rum. _Den_ har så igen 4xFE til
den gamle 5000'er.

Og Telia sidder som en af de eneste stadig på den gamle switch.

Men er meget velkommen til at flytte til nyDIX'en...

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-01 22:39

In article <slrn9i7ll5.ck.dw@bigblue.nowhere.dk>, Allan Joergensen wrote:

> Det skrev jeg heller ikke noget om.
>
> Vores båndbredde derud er også rigelig, der er på DIX'en der kan være
> problemer (selvom vi kun har set 84% i peek).

Jeg har da ikke hørt noget om overbelastning af selve DIXen?
(Jeg går ud fra at det er det du prøver at sige?)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Worth seeing? Yes, but not worth going to see.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-06-01 07:54

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Jeg har da ikke hørt noget om overbelastning af selve DIXen?
> (Jeg går ud fra at det er det du prøver at sige?)

Nej nej :)

Jeg siger bare at jeg på vores fine grafer kan se at fe'en på vores DIX
router peaker omkring 85%.

Fra : Simon Skals

Dato : 11-06-01 08:56

It seems Allan Joergensen wrote:
>Nej nej :)
>
>Jeg siger bare at jeg på vores fine grafer kan se at fe'en på vores DIX
>router peaker omkring 85%.

Det er også temmelig skidt - gns. RTD mellem Telia og Cybercity sniger
sig helt op på 60 ms i peak hours, hvor det normalt er 4-6 ms.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-06-01 09:05

On Mon, 11 Jun 2001 07:55:45 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

>Det er også temmelig skidt - gns. RTD mellem Telia og Cybercity sniger
>sig helt op på 60 ms i peak hours, hvor det normalt er 4-6 ms.

Så er den bedste forklaring nok nærmere at Telia's router kunne trænge til
lidt krudt, jeg har set FastEthernet kort kører > 90 Mbps uden at give
et nævneværdigt delay.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-06-01 13:11

> [...]

> Så er den bedste forklaring nok nærmere at Telia's router kunne trænge til
> lidt krudt, jeg har set FastEthernet kort kører > 90 Mbps uden at give

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg kan ikke engang huske hvilken
slags router der står derude.

Jeg be'r vores routerfolk om at kigge på det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-06-01 16:50

In article <slrn9i9dam.c12.dw@bigblue.nowhere.dk>, Allan Joergensen wrote:

> Det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg kan ikke engang huske hvilken
> slags router der står derude.

Det kan jeg godt :)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Peter's hungry, time to eat lunch.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-06-01 13:10

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> Det er også temmelig skidt - gns. RTD mellem Telia og Cybercity sniger
> sig helt op på 60 ms i peak hours, hvor det normalt er 4-6 ms.

Det ser godt nok mærkeligt ud.

Fra : Jesper SLoth

Dato : 10-06-01 21:39

> Peeringen mellem Telia og TDC er i udu i øjeblikket, så al trafik ryger
> via DIX'en - Det kan godt have indvirkning på resultatet, afhængigt af
> hvornår på dagen det er gjort.

Hvad er det lige DIX'en er for noget?

Mvh

Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 21:41

www.dix.dk

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-06-01 21:54

"Jesper SLoth" <jesper.sloth@mail.dk> writes:

> Hvad er det lige DIX'en er for noget?

Du skyndte dig naturligvis at søge og finde <http://www.dix.dk>
DIX står for Danish Internet eXchange point, og er et sted hvor de
danske internetudbydere udveksler trafik. Fysisk ligger den hos UNI-C
i Lyngby.

--
Jacob
Not better than sex but worth a try

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...