Frokostmad (-der)......arrrrggghhhh
Fra : Donna

Dato : 29-08-05 12:10

Måske et lidt mærkeligt emne - men er der nogen der har haft samme problem
som min kæreste og jeg, med at finde på noget godt at spise som pålæg, eller
evt. en anden type frokost???
Vi bager vores eget super-lækre surdejs rugbrød og ville gerne blive ved med
at bruge det til frokost - men kvaliteten af det pålæg der findes er sgu
ofte ret ringe, synes vi. Og man kan hurtigt blive træt af det samme igen
og igen og......
Nogle forslag / erfaringer / yndlings-spiser blandt madskribenterne??
På forhånd tak! VH Donna og Anders.

Fra : Max

Dato : 29-08-05 12:21

Hej

> Nogle forslag / erfaringer / yndlings-spiser blandt madskribenterne??

Jeg kan ikke lige gennemskue om det er madpakker i hentyder til,
men noget pålæg jeg syntes aldrig man bliver træt af er madrester
som frikadeller, stegt lever, forloren hare, bøf, kogte æg og tomater,
kartofler og purløg. Og hvis pålæg er trist, så prøv at lave noget selv
som rullepølse og så vidre.

Mvh Max

Fra : IMB

Dato : 31-08-05 07:52

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:4312efb2$0$181
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> som frikadeller, stegt lever, forloren hare, bøf, kogte æg og tomater,
> kartofler og purløg. Og hvis pålæg er trist, så prøv at lave noget selv

Jeps. Madrester er gode som pålæg. Man kan altid friske det lidt op, hvis
det ikke lige er sagen skiveskåret (hakket med løg fx).

Desuden smager diverse panderetter også godt med rugbrød (spejlæg, pølser,
braserede kartofler mv).

--
-- Inger Marie

"Just one question. Why?"
"Why not?"
"It's not an answer."
"Oh, yes it is. It's simply not an answer you like or the answer you
expect. There's a difference."

   -- Sakai and G'Kar in Babylon 5:"Mind War"

Fra : Mus

Dato : 29-08-05 12:18

"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og igen og......
> Nogle forslag / erfaringer / yndlings-spiser blandt madskribenterne??

Kan i ikke prøve at gå ind til en slagter og fortælle hvad jeres problem er
og så få lov at smage en li´lle skive af de forskellige pålægger og så vælge
ud fra dette.

Ellers synes jeg parmasinke er lækkert eller kartoffelmad med purløg eller
æg med rejer. Hvad med røget makrel.

LN

Fra : Inger

Dato : 29-08-05 18:56

Donna wrote:
> [...]
> og igen og......
> Nogle forslag / erfaringer / yndlings-spiser blandt madskribenterne??

For at vide hvad I synes er godt kan vi måske få af vide hvad I er
trætte af, og synes er for ringe
Personligt er jeg helt vild med kyllingepålæg, det synes jeg er lækkert
med en skive agurk på.
Og så gør jeg nogen gange det at jeg putter både ost og hamburg'ryg på,
det synes jeg også er lækkert.
Har I prøvet at lave jeres egen leverpostej? Det er altså 30.000 gange
mere lækkert end dem man køber!

Håber det kan bruges

Inger

Fra : Donna

Dato : 29-08-05 20:34

Tak for forslagene! :)

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 30-08-05 12:36

> [...]
> igen og igen og......
> Nogle forslag / erfaringer / yndlings-spiser blandt madskribenterne??

I mine øjne er der næsten ikke noget mere lækkert en roastbeef på godt
rugbrød Og hvis man enten har en pålægs-skære-maskine eller bare en god
skarp kniv, så kan man få rigtig meget pålæg ud af en god stor roastbeef -
og de kan relativt ofte købes billigt i supermarkeder.

Mvh.

Kasper

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-09-05 01:21

Der er jo en verden af muligheder - off the top of my head....

Kogte skivede kartofler med purløg, mayonaise, salt og peber.

Solmodne tomater med hakkede urter, salt og peber.

"Tartar" af finthakket agurk, persille og rødløg.

Hårdkogte æg med rejer, purløg, mayonaise, salt og peber.

Moden gorgonzola med rå æggeblomme.

Røget fisk (sild eller makrel) med en smule røræg og knuste urter på.

Marineret sild af forskellig slags.

Stegt kyllinge eller ande-bryst i skiver.

Diverse oste - en tør, schweitzisk Gryere, en finsk Emmenthaler, en svensk
Grevé, en fransk Camanbert eller dansk Roque Fort eller en engelsk
Stilton - med druer, pære, radiser....

Kogt rødbede i små tern vendt i creme fraiche eller kvark med lidt salt,
peber og citronsaft.

Makrel i tomat med en skive ost over og grillet i ovnen.

Grillet gedeosterulle.

Mozzerella i tynde skiver med friske basilikumblade og en enkelt dråbe
citron.

Tyndtskåret spege eller parma-skinke med grøn pesto.

Hjemmelavet leverpostej med cornishon'er, sky eller frisk agurk.

En lille rødspætte eller silde-filet vendt i mel og stegt i smør med
citronsaft og persille.

En god dansk, økologisk spegepølse - eller en af de tusind spanske,
italienske eller schweitziske pølser lavet på okse, lam eller hjort som
varierer fra det helt milde til det meget krydrede.

Hjemmelavet tunmousse med capers.

Toskelever fra dåse, med sydesalt, citron og frisk timian.

Tørret ren-filét med hakkede urter.

Carpaccio med basilikumblade og et par dråber olivenolie.

Røget laks med frisk peberrod.

Og så er der alle de andre traditionelle pålægstyper - rullepølse, filét,
paté, postej, salt kød, sprængt oksebryst, diverse typer skinke, dyrlægens
natmad, salater af forskellige slags, sildepostej, etc....

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Donna

Dato : 04-09-05 12:43

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Der er jo en verden af muligheder - off the top of my head....

<(mega)snip>

Jamen, jeg er jo helt overvældet......!! Fantastisk med sådan en
kreativitet :)
And there aint nothing like a good håndmad!
Taknemmelige hilsner, Donna.