backup af mail i netscape 7,2 ?
Fra : Rasmus

Dato : 28-08-05 07:41

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg exportere mine mails fra natscape så
jeg kan formatere ?

Rasmus

Fra : Michael Haase

Dato : 28-08-05 14:10

Rasmus skrev dette den 28-08-2005 08:40:
> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg exportere mine mails fra natscape så
> jeg kan formatere ?

Jeg mener ikke der er nogen decideret eksport funktion. Du kan så enten
vælge "gem som" ved hver enkelt mail, eller simpelthen tage en kopi af
din "mail" folder under din profil.

--
Michael Haase

Fra : Rasmus

Dato : 29-08-05 05:36

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg mener ikke der er nogen decideret eksport funktion. Du kan så enten
> vælge "gem som" ved hver enkelt mail, eller simpelthen tage en kopi af din
> "mail" folder under din profil.

Jeg kan ikke lige finde mail filerne under profilen - kan jeg få et hint til
hvor den ligger ?

Rasmus

Fra : Michael Haase

Dato : 29-08-05 08:54

Rasmus skrev dette den 29-08-2005 06:36:

> Jeg kan ikke lige finde mail filerne under profilen - kan jeg få et hint til
> hvor den ligger ?

De skulle gerne ligge i documents and settings/<brugernavn>/application
data/mozilla/profiles/<din profil i netscape>/<xxxxxxxx.xxx>/mail

Foldernavnene i <> afhænger af dine brugernavne i hhv windowsXP og netscape.

Så kan du tage en kopi af "mail" og alt derunder, så får du en backup af
ravl og krat, også hvis du skulle have flere mailkonti.
Du skal dog være opmærksom på at det nok er en netscape/mozilla standard
de ligger i.

--
Michael Haase

Fra : Frederik 'Freso' S. ~

Dato : 01-09-05 19:00

Den Mon, 29 Aug 2005 09:54:04 +0200 skrev Michael Haase:

> [...]
>ravl og krat, også hvis du skulle have flere mailkonti.
>Du skal dog være opmærksom på at det nok er en netscape/mozilla standard

Thunderbird, og dermed højst sandsynligt også resten af Mozilla-pakken
og Netscape, bruger mbox-formatet, som er et åbent standardformat, SVJV.
Der er dog vist nok nogen udvidelser til indeksering, men de ligger vist
også i separate filer, så du stadig har selve e-brevene i
"vanilla mbox"-format.

--
Frederik 'Freso' S. Olesen <http://freso.dk/>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-05 14:52

Den 28-08-05 08.40 skrev Rasmus følgende:
> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg exportere mine mails fra natscape så
> jeg kan formatere ?

Du kan bruge MozBackup - men tjek lige om backuppen virker, inden du
formaterer.
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen