Bulgur?
Fra : spaghettineger@gmail~

Dato : 27-08-05 16:46

På restaurant Ankara fås en skøn substans, som jeg umiddelbart vil
tro er bulgur (er det ikke det?).
Det har en rødlig farve.

Hvordan får man det til at smage, som det gør på restauranten
Efter flere forsøg (ret mislykkede) bliver man desperat...

På forhånd tak

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 27-08-05 21:04

spaghettineger@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Hvordan får man det til at smage, som det gør på restauranten
> Efter flere forsøg (ret mislykkede) bliver man desperat...

Hvis det er den røde Bulgur "salat" der er lidt stærk og spises med
iceberg. Så skal jeg prøve at skaffe opskriften fra mine Tyrkiske
kollegaer på mandag:

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 29-08-05 21:01

Kasper Malmberg wrote:
>på mandag:
sørme dog fik den ikke i dag, prøver igen i morgen

MVH
Kasper

Fra : lonePedersen

Dato : 28-08-05 15:30

Hej.
Bulgur/ knækkede hvedekærner.

Kan ikke give en opskrift på mål, men jeg laver følgende.

Et løg, i grøn peber skære i fine tern, sauteres i lidt olie, derefter
tilsættes bulguren ( som er skyldet) sammen med tomatpure( prøv dig frem )
hvis du ikke har noget fond brug da en tern okse samt vand, salt og peber.
sørg for at der er lidt væde ikke for meget, under tilberedningen, skru med
for varmen
tilberedningstid ca- 15- 20 min

Opskriften fra en tyrkisk kok.

hilsen lone

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 05-09-05 08:37

Så kom der endelig en opskrift.

500 gr bulgur
1 spk tomat pure
lidt kogende vand
olie
Salt, Peber, citronsaft chilipulver.

tomat
agurk
forårsløg
persille (sikkert bredbladet)

Hæld bulgur i en stor skål. kom kogt vand over, dæk med et
viskestykke.

Kom olie, chili og tomatpure i en pande og varm det op, hæld det så
over bulguren og rør det sammen.

snit grøntsagerne i små stykker og rør det i bulguren.

smag til med salt, peber og citron.

Det hele spises med iceberg blade, som tager "salaten" med.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 06-09-05 21:21

Mange tak for svar (til jer begge to )
Nu tør jeg springe ud i et forsøg mere!!!

Mvh
Leonardo Schirripa