aefaringer med Dansk folke ferie
Fra : Joke

Dato : 27-08-05 13:09

Hej

Søger erfaringer med dansk folke ferie som vi påtænker at rejse til tenerife
med i december.

Vi har i august være i Tyrkiet med Falk Lauridsen hvilket var super godt
hele vejen igennem super service der.

Andre år har vi brugt Spies men syntes nu deres niveau er faldet meget siden
de blev til My travel, mad om bord osv. for ikke og tale om skadinaviske
guider på udfulgter har prøvet en tur med en Norsk guide spil af penge da
det krævede fuldstændigt ro.

Men efter at have kigget rundt er det Dansk folke ferie der har den
afgangstid der er optimal for os morgen og den 11 December og hjem 25
december, syntes ikke det er fedt at komme hjem den 24 december kl. 16,45.

Der står ikke meget om dansk folke ferie hverken positivt eller negativt ´på
nettet men det ville da være rart at hører andre.

Hilsen

Johnny

Fra : Hanne

Dato : 27-08-05 19:08

Jeg har været på Malta og Samos samt adskillige gange på Kreta med Dansk
Folkeferie, og der har ikke været noget at klage over.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-08-05 21:22

Hej

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> wrote:

>Søger erfaringer med dansk folke ferie som vi påtænker at rejse til tenerife
>med i december.

Rigtigt godt selskab, normalt ingen problemer overhoved, alt fungerer og
er veltilrettelagt. - Vær dog opmærskom på at de på Tenerife kun
tilbyder ophold i Callao Salvaje og det er noget af det mest
gudsforladte udørken man kan forstille sig ! (efter min smag
ihverttfald) har boet der et par gange, og når man har været op af gaden
den ene vej, og ned igen den anden, så er det sted overset. - En anden
ting, pga. af stedets lidenhed er der mangel på konkurrence, og det
betyder at de få restauranter det findet er op imod dobbelt så dyre som
andre steder på Tenerife.

Men som nævnt, Dansk Folke Ferie er der ikke noget at udsætte på !.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Joke

Dato : 27-08-05 21:51

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre steder på Tenerife.
>
> Men som nævnt, Dansk Folke Ferie er der ikke noget at udsætte på !.

Hej Ole

Tak for svaret hotellet lød lækkert men hvis du mener at der ikke er meget
at se på der er det måske noget andet man skal finde hvordan med playa de
las americas er det bedre ?.

Det er´en rejse der bare skal være i top kobberbryllupsrejse.

Vil dog ikke ret meget over 12.000 for 2 personer

Hilsen

Johnny

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-08-05 21:34

> [...]

>at se på der er det måske noget andet man skal finde hvordan med playa de

Hm jae, det er jo altid lidt svært at rådgive omkring, det afhænger jo
af om man er til strand og badeferie, eller måske mere til flot natur,
for mit eget vedkommen bor jeg altid oppe på nordsiden, i Puerto de la
Cruz, da jeg er helt ligeglad med stranden. - Las Americas er en
beton-by, med masser af højhushoteller, og intet 'lokalt' liv, området
dér omkring er først opstået da masseturismen for alvor begyndte, da jeg
var på Tenerife først gang (1960) var der blot en øde strand dernede.

Men kort og godt kan man jo dele Tenerife op i 2 dele, den sydlige, med
masser af sol/varme og strand i massevis, men alle byerne sydpå er nye,
alt er bygget efter 1965-70. - Den nordlige del er ikke så varm, og
vejret er typisk mere skyet, og der findes kun nogle få kunstigt anlagte
strande, med sort sand, til gengæld er der masser af 'kultur' gamle
hyggelige byer og en utrolig flot natur mv. - Så det er jo et spørgsmål
om smag og behag.

>Det er´en rejse der bare skal være i top kobberbryllupsrejse.

har selv fejret både kobber og sølvbryllup på Tenerife og holder
bryllupsdag dernede hvert år.

>Vil dog ikke ret meget over 12.000 for 2 personer

Det burde række uden de store problemer, specielt i December som jo er
en af de billige perioder dernede, med mindre i vil være der i
julen/Nytår (Er iøvrigt selv dernede igen i år fra 27 Nov. til 13 Dec.
og det skal vi betale kr. 8000,- for 2 personer i 3 * lejlighed.).

Med hensyn til Folkeferie's hoteller, specielt Atlantic Holiday, så er
der intet at klage over, det er rigtigt godt
..
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Joke

Dato : 28-08-05 23:25

> [...]
>
> Med hensyn til Folkeferie's hoteller, specielt Atlantic Holiday, så er
> der intet at klage over, det er rigtigt godt

Vi er meget til at gå og kigge på shopping og ellers slentre lidt rundt vi
vil gerne et sted hen hvor der er varmt så det kan nok kun blive syd siden
men tror jeg vil prøve at ringe rundt vi har selv haft kig på talantic
holiday til ca 11000 for 2 uger med havudsigt, hvad tror du man skal regne
med i det område for en alm middag 2 pers.

Hilsen

Johnny

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-08-05 21:16

Hej

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> wrote:

> hvad tror du man skal regne med i det område for en alm middag 2 pers.

Du skal nok regne med ca. 20 Euro (Dkr. 150,-) som minimum for 2
personer incl. øl eller husets vin, Men så er der tale om en simpel
middag, evt. 'dagens ret' eller lign.

Ha' en god tur !
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Joke

Dato : 29-08-05 23:02

> Du skal nok regne med ca. 20 Euro (Dkr. 150,-) som minimum for 2
> personer incl. øl eller husets vin, Men så er der tale om en simpel
> middag, evt. 'dagens ret' eller lign.

Takker har netop bestilt

lige et sidste spørgsmål hvordan er den med bil dernede har kørt på Rhodos
det var ok men på Kreta(chania) og Tyrkiet (fethyie) syntes jeg ikke det var
til at overskue.

Tænker på om der er vildt med trafik og om de lokale kører bare nogenlunde
"normalt"

Hilsen

Johnny

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-08-05 07:36

> [...]
> var til at overskue.
>
> Tænker på om der er vildt med trafik og om de lokale kører bare nogenlunde

De kører nogenlunde "normalt" i byerne, men grækerne på Kreta kan godt lave
nogle lidt vilde overhalinger på landevejene efter danske forhold.

Mvh

Emil

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-08-05 21:12

Hej

"Joke" <lpogjpspamershit@hotmail.com> wrote:

>Tænker på om der er vildt med trafik og om de lokale kører bare nogenlunde
>"normalt"

Det er ikke noget problem at køre dernede !, dels så kører de lokale
aldeles glimrende,men stærkt, og som de fleste steder sydpå så glider
det altid ved hjælp af en masse armbevægelser og i modsætning til
Danskere, så holder man dernede ikke stædigt på sin ret. - Vejnettet er
fremragende godt de fleste steder, ok, selvfølgelig kan du komme ud på
'bøhlandet' hvor der er lidt huller i vejene, men gennemgående er
standarden bedre end her i DK. - Det eneste, og største problem dernede
er at finde et sted at komme af med bilen, parkere, det kan være lidt af
en prøvelse, der er rigtigt MANGE biler.

Måske du med fordel kan leje bilen herhjemme fra, jeg plejer at bruge
onlinefirmaet Holiday autos www.holidayautos.dk så vidt jeg husker
plejer prisen at ligge lige omkring en tusse for een uge med alle
forsikringer og fri kilometer for en bil i mindste kategori. - Ellers
findes der også lokale og ovenikøbet en Dansk "Pouls Autoudlejning" i
Callao Salvaje, lidt op af hovedgaden på venstre side, 2 min. gang fra
Atlantic Holiday, kender dog ikke hans priser.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : mcloud

Dato : 27-08-05 21:27

hej Joke
Jeg har været på Kreta med DFF. Kanon tur ingen problemer.
mvh mcloud