Newsbin - Win XP, Hastighed ?
Fra : JanJ

Dato : 27-08-05 16:06

Hejsa

Lige lidt der undrer mig, og jeg ved ikke hvor det kan pilles ved eller
justeres !
Når jeg henter filer med newsbin og f.eks hvis jeg kun bruger en connection
kan den hente med ca 2.10 Mbps og ved fire connections ca 8.20 Mbps,
jeg kan ikke prøve med flere connections da news serveren ikke tillader det,
men kan det ikke lade sig gøre at hente med 8.20 Mbps ved 1 connection ?

Mvh

JanJ

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 16:23

JanJ skrev:

> [...]
> ikke
> tillader det, men kan det ikke lade sig gøre at hente med 8.20 Mbps

Ikke for at spille klog, men hvilken hastighed har du hos din
newsserver?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : JanJ

Dato : 27-08-05 17:11

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke for at spille klog, men hvilken hastighed har du hos din newsserver?

Det ved jeg faktisk ikke, det er ved newshosting.com

mvh

JanJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-05 16:39

Den 27-08-05 17.05 skrev JanJ følgende:

> [...]
> men kan det ikke lade sig gøre at hente med 8.20 Mbps ved 1 connection ?

Efter din beskrivelse tror jeg ikke, at problemet ligger i Newsbin. Mon
ikke det er din nyhedsudbyder, der ikke tillader højere hastighed per
forbindelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : JanJ

Dato : 27-08-05 17:12

> Efter din beskrivelse tror jeg ikke, at problemet ligger i Newsbin. Mon
> ikke det er din nyhedsudbyder, der ikke tillader højere hastighed per
> forbindelse.

Det kan da egentligt godt være ! men der er så mange underlige ting i f.eks
WinXP, så det kunne jo godt være at der var et eller andet sted hvor, netop
dette kunne laves om !

Mvh

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-05 18:11

JanJ skrev:

>Det kan da egentligt godt være ! men der er så mange underlige ting i f.eks
>WinXP, så det kunne jo godt være at der var et eller andet sted hvor, netop
>dette kunne laves om !

Hastigheden hos newshosting er meget svingende, men generelt jo
flere forbindelser, jo bedre hastighed.

Jeg kan, når det går godt, godt udnytte min 4 megabitforbindelse
med en forbindelse, men som nævnt, langt fra altid.
--
Knud

Fra : JanJ

Dato : 27-08-05 18:24

> Jeg kan, når det går godt, godt udnytte min 4 megabitforbindelse
> med en forbindelse, men som nævnt, langt fra altid.

Underligt nok, jeg har ingen problemer, hvis jeg har 4 connections, med
altid at holde ca 8 Mbps / 1MBps, sådan har det været de 4 md jeg har brugt
dem.

Jan

Fra : JanJ

Dato : 27-08-05 18:29

"JanJ" <John@doe.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Og hvis jeg læste hvad du "Skrev" og ikke hvad jeg bare tror du skriver, så
undrer det mig, da jeg ikke når højere end hvad man kunne forvente sig af en
2 megabit forbindelse pr .connection !

mvh

Jan