Holdbarhed på kiksekage
Fra : IMB

Dato : 25-08-05 12:14

Hvor lang tid kan denne kiksekage mon holde sig i køleskab?

http://www.madgal.dk/recipes/recipe.asp?id=228

-- ingermarie
"Just one question. Why?"
"Why not?"
"It's not an answer."
"Oh, yes it is. It's simply not an answer you like or the answer you
expect. There's a difference."

   -- Sakai and G'Kar in Babylon 5:"Mind War"

Fra : Leo

Dato : 25-08-05 13:29

I mit køleskab? Højst nogle få timer fra den er blevet opdaget.

Jeg tror ikke det er så kritisk med den kage.
Den holder ikke ugevis - og skal den det, så ville jeg nok lave den i flere
omgange. Eller sende den ud i kulden.
Chokolade og smør klarer sig nok, men fløden...tja..
Til jul laver vi af og til forskelligt "guf" med tilsætning af fløde og
smør - det holder gerne til nytåret over, hvis vi glemmer det inde bag ved
et eller andet.
Kiksene bliver måske også lidt trælse efterhånden - men så ligger de da
stille på tallerkenen, når man stikker en kagegaffel i dem.
Hvorfor vil du gerne gemme den?

Fra : IMB

Dato : 25-08-05 13:34

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in

> [...]
> Kiksene bliver måske også lidt trælse efterhånden - men så ligger de
> da stille på tallerkenen, når man stikker en kagegaffel i dem.

Mere fordi jeg skal bruge den på søndag men har ikke tid i weekenden til
at lave den.

Tak for dit svar.

Fra : Max

Dato : 25-08-05 13:54

Hej IMB

> Mere fordi jeg skal bruge den på søndag men har ikke tid i weekenden til
> at lave den.

Intet problem, kiksene bliver bløde og kedelige før den bliver dårlig efter
nogle uger.

Mvh Max