Helikopter rundtur i Grand Canyon.
Fra : David Danchell

Dato : 22-08-05 19:27

Hej

Vi er to gutter der skal til Californien om en uge.
En af de ting vi skal se er Grand Canyon.
Vi kunne tænke os at tage en helikopter rundtur.
Er der nogen der har erfaringer med de ture?
Helst hvor man kommer ned i selve dalene i høj fart og helst til en pris der
ikke tvinger os til at spise på MacDonalds resten af turen.

På forhånd tak.

David

Fra : odg

Dato : 23-08-05 11:44

Det er værd at spise på McDonalds resten af turen for at få denne
oplevelse. I skal regne med omkring 100 $ for den billigste tur på
omkring en halv times varighed. Læs selv her:
http://www.papillon.com/index.php?cPath=21_32
mvh ole

Fra : Martin K. R.

Dato : 23-08-05 11:58

"odg" <odg@dr.dk> wrote in message
[...]

Men de flyver vel heller ikke ned mellem kløfterne?
Da jeg forespurgte en Grand Canyon helikopterpilot om netop dette, rullede
han opgivende med øjnene og sagde at det var der ingen der havde lov til...

Martin

Fra : Brian Skaarup

Dato : 23-08-05 13:21

>det var der ingen der havde lov til...
Jeg oplevede det samme
Jeg og en kollega tog "Imperial Tour" for et år siden. Det var helt
fantastisk
Men ingen tur ned i dalen - det hele foregik "hen over"
Det er nogle år siden det blev forbudt at flyve i selve dalen.
Jeg betalte $350 for to personer incl. tax.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 23-08-05 13:27

> Jeg betalte $350 for to personer incl. tax.
Vi fik forresten en rabatkupon i GC så da vi kom til Las Vegas tog vi
lige en aftentur over byen til reduceret pris

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 14:32

Martin K. R. wrote:

> [...]
> Da jeg forespurgte en Grand Canyon helikopterpilot om netop dette,
> rullede han opgivende med øjnene og sagde at det var der ingen der

Der er et stykke af GC ude i den vestlige ende, der indgår i et
indianerreservat, hvor man kan komme ned i bunden. Det starter med at man
flyver i et udsigtsfly fra South Rim frem til kanten, hvor man så stiger om
til en helikopter, der bringer en ned i bunden, hvor den så står på en halv
times sejltur i en pontonbåd (har INTET med rafting at gøre).
Om ønske kan jeg godt se om ikke jeg kan finde mit gamle link til firmaet.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : MtM

Dato : 11-09-05 20:33

Vi har netop (2/9) været på denne tur med papillon. man flyver fra "Grand
Canyon lufthavn"
Ned i bunden og derefter sejler man lidt ned af floden.og så tilbage igen.
og så flyver man tilbage til "lufthavnen".
Derefter kan man tage med bus ud til diverse udsigt punkter. det er en meget
flot tur, men det tager ikke helt så langt tid som de skriver. Men stadigvæk
er det en okay tur.
På en af disse udsigtspunkter vil de bygge en "glas" bro der går ud over
kanten. så man kan kikke lige ned i kløften.
De regner med at den er færdig om et år. (De er lige gået i gang).
Vh.
MtM

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-08-05 12:07

> Vi er to gutter der skal til Californien om en uge.
> En af de ting vi skal se er Grand Canyon.
> Vi kunne tænke os at tage en helikopter rundtur.

Med mindre I er i meget dårlig form, så vil jeg anbefale en gå-tur derned.
Jeg har været der, og det er fantastisk. Min søster er netop hjemvendt med
samme oplevelse. Jeg har dog ikke prøvet helikopterturen, men jeg tror ikke
I kommer "ned" i Canyon i fuld fart á la Top Gun (jeg ved godt det ikke var
helikoptere *s*). Vi så nogle da vi var der, men de var ikke nede i selve
Canyon.

Prøv evt. Lonelyplanets Thorn Tree. Der er helt sikker nogen der har oplevet
det på egen hånd.

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 23-08-05 15:54

"Kennet og Pernille" <anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke var helikoptere *s*). Vi så nogle da vi var der, men de var ikke nede

Hvor lang tid skal man regne med at en gå-tur ned og op tager?

Hilsen Sten

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-08-05 16:27

">
> Hvor lang tid skal man regne med at en gå-tur ned og op tager?

Optimalt, så overnatter man på bunden. Alternativt kan det gøres på 8-10
timer. Man går ved solopgang, er ved bunden og spiser frokost inden den
LANGE tur op igen. De lokale guider advarer imod at gøre det. De må hente
turister op hvert år. Det er også ret hårdt, men vi gjorde det. Næste gang
vil vi dog tage en overnatning i bunden. Jeg kan ikke huske, om I har sagt
hvornår I skal afsted, men det er ret koldt om vinteren i bunden. Vi var der
i juni, og det var virkeligt varmt.

Kennet

Fra : Sten Schou

Dato : 23-08-05 16:46

> [...]
> hvornår I skal afsted, men det er ret koldt om vinteren i bunden. Vi var

Vi tager afsted i uge 42. Vi er 5, mig +konen (46), og så 3 piger på 16.Vi
var i Arizona sidste år i juli, og kunne i den periode aldrig finde på at
tage turen ned og op på samme dag.
Jeg ved godt at de lokale guider advarer mod at gøre det, men har læst om
flere, som har gjort det på en dag. Måske skyldes advarslerne amerikanernes
statur?

Hilsen Sten

Fra : Riverwind

Dato : 23-08-05 22:39

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
[...]
> Jeg ved godt at de lokale guider advarer mod at gøre det, men har læst om
> flere, som har gjort det på en dag. Måske skyldes advarslerne
> amerikanernes statur?
[...]

Nej! Det skyldes at det bliver sindssygt varmt midt på dagen om sommeren,
som I sikkert har opdaget. Om natten bliver det til gengæld lynhurtigt
bælgravende mørkt, og så er det nok ikke specielt fedt at bevæge sig på de
stejleste stier. Hvis man, som nogle besøgende i kløften, ikke er vant til
hiking, så har man ingen anelse om, hvor meget vand man skal have med, at
man skal huske at indtage salt osv, og så kan det altså lynhurtigt gå rigtig
galt.
Og jeg tror såmænd man er trætte af overmodige turister, der ikke mener det
kan være noget særligt at gå derned og op igen. Advarslerne skal tages
alvorligt, men dermed ikke sagt at man ikke kan gennemføre turen med god
forberedelse.

/Riverwind

Fra : Sten Schou

Dato : 24-08-05 10:03

"Riverwind" <riverwind@heaven-dk.NEJ_TIL_SPAM> skrev i en meddelelse

> [...]
> alvorligt, men dermed ikke sagt at man ikke kan gennemføre turen med god

Nu skal vi så ikke afsted midt på sommeren, men derimod i uge 42, som er
midt i oktober.

Hilsen Sten

Fra : Riverwind

Dato : 24-08-05 20:20

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
[...]
> Nu skal vi så ikke afsted midt på sommeren, men derimod i uge 42, som er
> midt i oktober.
[...]

Ja, det så jeg, og der er det slet ikke så varmt, så det er nok ikke så
slemt. Hvis du endnu ikke har været inde på http://www.nps.gov/grca/ så brug
den til at hvilke stier I kan gå ad.

/Riverwind

Fra : Stig Nielsen

Dato : 25-08-05 10:11

> [...]
> slemt. Hvis du endnu ikke har været inde på http://www.nps.gov/grca/
> brug den til at hvilke stier I kan gå ad.

Nej men alligevel er det en lang tur.

Jeg har selv gået ned ad South Kaibab Trail (12 km) og op ad Bright Angel
(15km) på en dag i juni måned og det var en tand for varmt.

Jeg måtte holde pause i et par timer nede på Phantom Ranch før jeg begyndte
opstigningen.
Alt i alt endte den tur på 27 km.

Hvis jeg var jer, så gå en tur ned ad Bright Angel Trail, der får I et fint
kig over canyonen, gå evt. ned til Plateau Point og tilbage det er en tur på
ialt 16 km.

Stig