Weekendtur til london ??
Fra : Carsten Jensen

Dato : 22-08-05 08:42

Hejsa

Min kæreste og jeg planlægger en sviptur til London, med fly fra Esbjerg,
afsted fredag formiddag, og hjem igen søndag eftermiddag...

Det vi har fundet ud af ind til videre, er at Ryan Air er det billigste,
samlet pris 766,-, men holder den hjem, er det det billigste...??

Vi skal jo ikke der over for at bo og leve som grever og baroner, så hvor
bor man billigst i London...??

Rejsedatoer er 16-18sep05

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-08-05 14:00

766 er vel dårligt nok tilstrækkeligt for 2 personer fra Østerbro til
Esbjerg t/r?

hilsen
Uffe

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-08-05 07:48

Hej Uffe

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> 766 er vel dårligt nok tilstrækkeligt for 2 personer fra Østerbro til
> Esbjerg t/r?

Som ansat i DSB, giver det en vis form for fryns

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : jesper outzen

Dato : 22-08-05 14:46

Carsten Jensen wrote:
> [...]
>
> Det vi har fundet ud af ind til videre, er at Ryan Air er det billigste,
> samlet pris 766,-, men holder den hjem, er det det billigste...??

Har i prøvet Ryan Air fra Sturup.
Husk lige at det koster penge at komme fta stanstedlufthavnen til
London. Det er ca 5 kvarters togkørsel altså længere end flyveturen.
SAS flyver til Heathrow som er nærmere London.

> Vi skal jo ikke der over for at bo og leve som grever og baroner, så hvor
> bor man billigst i London...??
Sidst boede vi på et hostel og det var det billigste
prøv at søg på www.hostels.com Vi "slap" med kr. 230,- pr person i et
fire sengsværelse. Så det med det billige er relativt.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 09:02

"jesper outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> wrote in message

[...]

> Husk lige at det koster penge at komme fta stanstedlufthavnen til London.
> Det er ca 5 kvarters togkørsel altså længere end flyveturen.
> SAS flyver til Heathrow som er nærmere London.

Stanstead Express tager ca. 45 min. og koster £24 for en retur. Billeter kan
købes med rabat i flyet. Med bus kan det gøres endnu billigere.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-08-05 07:46

Hej Jesper

"jesper outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Har i prøvet Ryan Air fra Sturup.
> Husk lige at det koster penge at komme fta stanstedlufthavnen til London.
> Det er ca 5 kvarters togkørsel altså længere end flyveturen.
> SAS flyver til Heathrow som er nærmere London.

Jeg ved ikke lige hvor jeg finder den lufthavn du nævner, når jeg søger på
SAS får jeg bare muligheden, London, men der nævnes ikke nogen lufthavn,
hvilken man ønsker...??

Men skal nok også lige huske at indskyde, at den pris på de 766,- er
returpris incl. skatter og afgifter, og vi er bevidste om at det koster en
tur med tog, ind til London...

Og jeg er ret overbevist om, at fra de knap 800,- vi har fundet rejsen til,
og op til de 2400,- SAS skal ha', der kan godt blive plads til tur
retur-billetter med tog. til og fra lufthavnen

> Sidst boede vi på et hostel og det var det billigste
> prøv at søg på www.hostels.com Vi "slap" med kr. 230,- pr person i et fire
> sengsværelse. Så det med det billige er relativt.

Det vil vi lige kigge på, for det vi har fundet ellers, har kostet ca. det
dobbelte, og som sagt er det ikke hotellet vi tager der over for, så det
skal bare være et sted at sove, intet andet ...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-08-05 07:44

> [...]
> samlet pris 766,-, men holder den hjem, er det det billigste...??
>
> Vi skal jo ikke der over for at bo og leve som grever og baroner, så hvor

Vi tager samme tur d. 12-15. Ud og hjem med Ryan til ca. samme pris
(1+1+1+1+skatter) fra Århus. Vi har booket på easyhotel.com, samme koncept
som Ryan/Easyjet, bare for hoteller. 30£ /nat for et dobbeltværelse med bad
og toilet, dog uden alle mulige mærkelige ekstrating (hårdtørrer, morgenmad,
vindue . Er lidt spændt på hvordan det bliver, men det skal i hvert fald
prøves.

Keller

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-08-05 06:11

Hej Carsten

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bad og toilet, dog uden alle mulige mærkelige ekstrating (hårdtørrer,
> morgenmad, vindue . Er lidt spændt på hvordan det bliver, men det skal

Lyder slet ikke dårligt, det skal også tjekkes da, og ret sikkert prøves
også

Mvh & Tak for svaret
Carsten, Østerbro

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-09-05 12:51

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message

> [...]
> bad og toilet, dog uden alle mulige mærkelige ekstrating (hårdtørrer,
> morgenmad, vindue . Er lidt spændt på hvordan det bliver, men det skal

Tænkte lige at jeg ville følge op på EasyHotel. Vi har som før skrevet altså
overnattet der 3 nætter midt i denne måned. Vi fik et værelse på Lower
Ground Floor, hvilket jeg nok ellers ville kalde kælderen. Men når der ikke
er noget vindue kan det jo sådan set være lige meget.

Selve værelset er som forventet ikke særlig stort, omkring 7 m2, inklusiv et
badeværelse/toilet. Vinyl på gulvet og noget lignende plastic-agtigt på
væggene. Det lyder meget værre end det egentlig er, det minder meget om en
kahyt på et skib.
Der bliver som forventet bælgmørkt når man lukker døren (ingen vindue
men belysningen på værelset kan dæmpes, så man ikke behøver at have det
totalt mørkt om natten. Det ender sådan set med at gøre oplevelsen til den
samme som hvis man trækker et standard hotels mørklægningsgardin for.
Badeværelset er ikke mindre end hvad man finder i ældre lejligheder i de
større byer, lyst med orange! (det er jo EasyJet-familien) gulv og vask. Den
orange farve har også sneget sig ind andre steder.
Værelset har AirCon, som ikke kan reguleres. Jeg synes det var OK, kæresten
syntes det trak lidt.
Beliggenheden er fin, små 5 minutters gang til Earls Court
undergrundsstation. Der er masser af restauranter i området, som skulle være
god value for money. Vi spiste andre steder, så det er ikke afprøvet, men
der var i hvert fald hyggeligt. Hotellet ligger på en stille gade hvor der
ikke er megen trafik.
Ingen morgenmad inkluderet, men den spiser man udemærket i nærheden. Så
kunne kæresten også få ordentlig kaffe. Det havde nok været tvivlsomt
ellers. Alt det andet lir der ikke er inkluderet (hårtørre,
babysitterservice) savnede vi ikke.

Alt i alt synes jeg det var god valuta for pengene. Det er selvfølgelig ikke
midt i SoHo, så hvis man vil stene rundt der hver aften vil det måske være
en fordel at bo der også, men hvis man alligevel har tænkt sig at bo et sted
der kræver offentlig transport er det en fin ide.

Man skal nok booke i god tid, men en hurtig søgning viser at man stadig kan
få tre overnatninger i starten af november for 30£ pr nat.

Hilsner

Keller