FrontPage-problem
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-06-01 16:48

Det er med ulyst jeg beskæftiger mig med FrontPage. Men jeg har påtaget
mig at være Webmaster på den skole, hvor jeg er ansat, med anvisning på
at bruge dette program i et Windowsmiljø.
På ITinfos brugtudsalg lykkedes det mig at finde en Macudgave, som jeg
har købt for 75 kr. til øvebrug hjemme på min beige G3 under Mac OS 9.1.
Når jeg nu klikker på FrontPage Editor, får jeg denne besked:

"Programmet Front Editor kan ikke åbnes, fordi MicrosoftPortabilityLib
--_CalcInsertAfter ikke findes. Det kan være nødvendigt at starte en
nyere version af MicrosoftPortabilityLib--_CalcInsertAfter."

Hvis jeg klikker på FrontPage Explorer, får jeg en lignende besked
bortset fra, at det nu drejer sig om MicrosoftPortabilityLib --_
PopupTracking

Programmet er på engelsk, beskeden er på dansk, men det hele er i øvrigt
det rene volapyk for mig.

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 17:00

In article <1eujibk.1yj5sm23fwd40N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Det er med ulyst jeg beskæftiger mig med FrontPage. Men jeg har påtaget
> mig at være Webmaster på den skole, hvor jeg er ansat, med anvisning på
> at bruge dette program i et Windowsmiljø.

Hvis det er dig der er webmaster, så må det da være dig der bestemmer
hvilke programmer der skal bruges.

> Programmet er på engelsk, beskeden er på dansk, men det hele er i øvrigt
> det rene volapyk for mig.

Den lette måde: Installer en ny systemmappe uden at installere noget som
helst MS. Installer så Frontpage, så burde det fungere.

Årsagen til problemerne er nok at du har nogen MS udvidelser/Shared Lib.
fra fx IE liggende, der konflikter med/er nyere versioner af dem der
bliver installeret af Frontpage.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-06-01 19:47

> Hvis det er dig der er webmaster, så må det da være dig der bestemmer
> hvilke programmer der skal bruges.

Nej, sådan spiller klaveret desværre ikke. Der er forlængst indkøbt
MS-programmer til ethvert formål. Og så bruger man dem.

> Den lette måde: Installer en ny systemmappe uden at installere noget som
> helst MS. Installer så Frontpage, så burde det fungere.

Og hvad så bagefter? Livet skal jo også kunne gå videre for alle de
programmer, der bruger den gamle systemmappe

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-06-01 20:39

In article <1eujqdu.ggw37o1fv46ccN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Nej, sådan spiller klaveret desværre ikke. Der er forlængst indkøbt
> MS-programmer til ethvert formål. Og så bruger man dem.

Og du har som webmoster intet at sige i den sammenhæng?

> Og hvad så bagefter? Livet skal jo også kunne gå videre for alle de
> programmer, der bruger den gamle systemmappe

Brug kontrolpanelet Startdisk til at vælge aktiv systemmappe, eller hvis
dette er for nyt til dit OS, brug et tredjepartsprogram til det (søg
efter "bles" på versiontracker).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-01 22:11

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Nej, sådan spiller klaveret desværre ikke. Der er forlængst indkøbt
> MS-programmer til ethvert formål. Og så bruger man dem.

Helt ærligt Ove vi har haft denne Frontpage diskussion før og ligesom
sidst vil jeg endnu engang råde dig til at anskaffe enten Dreamweaver
eller GoLive, som begge findes til PC og Mac.

Frontpage er det ultimative skod program og INGEN webmaster/designer med
respekt for sig selv ville arbejde med det program.

Men når du nu er webmaster, hvad har du så lavet ? Hvad hedder det
firma, hvor du er webmaster ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-06-01 22:17

> [...]
> respekt for sig selv ville arbejde med det program.
>
> Men når du nu er webmaster, hvad har du så lavet ? Hvad hedder det

Den danske folkeskole.

--
Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-01 22:11

> [...]

> På ITinfos brugtudsalg lykkedes det mig at finde en Macudgave, som jeg
> har købt for 75 kr. til øvebrug hjemme på min beige G3 under Mac OS 9.1.

Hvor mange var der egentligt tilstede fra MacBruger ? Jeg spørger bare
af nysgerrighed ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Karst B. Smit

Dato : 06-06-01 00:06

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvor mange var der egentligt tilstede fra MacBruger ? Jeg spørger bare
> af nysgerrighed ?

Mig alle de andre dvs. mange.

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Karst B. Smit

Dato : 06-06-01 00:06

Hej

Jeg personlig synes at MacSoup er formidabel.

Er FontPage i Windos equivalent to MacSoup? Eller findes der et
alternativ i Windåse miljøet. Skal ikke koste for mange penge. Helst
fri- eller delevare.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-06-01 00:16

In article <1euk22b.5u780x1y5rrgbN%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>,
kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) wrote:

> Er FontPage i Windos equivalent to MacSoup?

Nej. Frontpage er et program til at lave elendige websider med.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Karst B. Smit

Dato : 07-06-01 21:20

Tak for svaret.

Hvad er så equivalent to MacSoup i Windåse miljøet? Jeg skal finde et
program til min søn. Jeg synes ikke at O.Expr. egner sig til NG læsning.
Som sagt fri- eller delevare eller en demoversion af et eller andet.

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-06-01 21:50

In article <1eulswp.13gkr6f1tinmbkN%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>,
kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) wrote:

> Hvad er så equivalent to MacSoup i Windåse miljøet?

XNews skulle vist være populær, men hvorfor spørger du ikke i en
windåse-gruppe?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Karst B. Smit

Dato : 09-06-01 22:14

> Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

> XNews skulle vist være populær, men hvorfor spørger du ikke i en
> windåse-gruppe?

Hej Martin

Min underskrift vil udløse en flamewar.

Nej spøg til side, jeg har på fornemmelse at mange in denne NG er
to-sproglig og spørgsmålet er jo ikke særlig meget bevendt.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-01 22:46

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> [...]
> program til min søn. Jeg synes ikke at O.Expr. egner sig til NG læsning.
> Som sagt fri- eller delevare eller en demoversion af et eller andet.

Jeg havde lige en periode hvor jeg ikke havde nogen Mac og måtte derfor
bruge min PC'er. Til newslæsning passede XNews mig bedst, da de kunne
sættes op på en rimelig måde, som jeg kunne leve med. Det er også
gratis!

Ellers er der Agent, Free Agent (gratis version af Agent) og Gravity som
de dominerende. De har vist alle deres forcer, men generelt minder de
meget om hinanden.

Alle PC newsreaderne har oceaner af indstillinger og det kan virke
forvirrerende i starten, når man kommer fra en lettere skrabet men også
superoverskuelig MacSOUP. Der findes dog ikke en PC newsreader med same
oveskuelighed som MacSOUP.

--
René

Fra : Karst B. Smit