Ny version af agent (v.3)
Fra : Grunt

Dato : 21-08-05 10:53

Hvad synes i om den nye agent v.3.0 ? Sådan lidt hen ad msoe lignende i folder
vinduet synes jeg. Og de nye ikons, noget kiksede for nogles vedkommende. Og nu
kan man ikke "gå online" når programmet går offline af sig selv.

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-08-05 21:15

Grunt skrev:

>Hvad synes i om den nye agent v.3.0 ?

Jeg hader den. Det er svært at se hvorfor R skal ha' ændret funtion og
F afskaffes.

Jeg havde lige brug for at ta' en ny nyhedsgruppe ind og ku' fa'me
ikke få en liste over alle grupper frem - sikkert fordi jeg ikke
fatter ""All Folders" og "All desks". Ku' heller ikke finde noget i
menuerne. Rigtige mænd læser ikke manualer. Men jeg prøvede alligevel
Help i 5-10 minutter inden jeg opgav at finde rundt. Den slags skal
bare være intuitivt.

Jeg skifter nok endeligt til 40tude dialog. Den har ganske vist også
sine særheder, men alligevel. Elloers er Thunderbird måske en mulighed
også til news?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 00:42

On Sun, 21 Aug 2005 22:15:17 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>sine særheder, men alligevel. Elloers er Thunderbird måske en mulighed
>også til news?

Ja, jeg bruger thunderbird til Mail + News når jeg bruger Linux. Den
eneste større forskel fra Agent er at det er en online newsreader, den
kan såvidt jeg ved ikke downloade hele beskeder men kun headers og man
kan så klikke på dem man vil bruge. Det er det eneste jeg har imod
Thunderbird, jeg foretrækker at downloade det hele.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-05 23:36

Peter Loumann skrev:

>Jeg hader den. Det er svært at se hvorfor R skal ha' ændret funtion og
>F afskaffes.

Jeg kommer heller ikke til at bruge den.

>Jeg havde lige brug for at ta' en ny nyhedsgruppe ind og ku' fa'me
>ikke få en liste over alle grupper frem - sikkert fordi jeg ikke
>fatter ""All Folders" og "All desks".

"Desks" er en samling folders udvalgt blandt dem man abonnerer
på. Tænk på at hver desk svarer til hver sin udbyder (men det
behøver de faktisk ikke).

Jeg har en desk der hedder "Subscribed newsgroubs", og den har
jeg åbnet i vindue 1. Så ser det ud som det plejer. En gruppe
bliver dog kun medlem hvis den specifikt meldes ind. Det sker
ikke automatisk ("Subscribed newsgroubs" er kun et navn. Der
kunne lige så godt stå "Napoleonskager").

Det du mangler at hitte ud af, er at Tools - Newsgroups directory
åbner et faneblad hvor du kan udvælge grupper du vil abonnere på.

Betegnelsen "directory" er totalt misvisende og snød mig flere
gange, også efter at jeg havde lært fidusen, og filterboksen er
dybt godnat. Man kan ikke filtrere på dele ef et element. "Bin"
giver kun grupper der indeholder "bin" - ikke "binaer".

>Jeg skifter nok endeligt til 40tude dialog. Den har ganske vist også
>sine særheder, men alligevel.

Jeg er begyndt at anbefale Dialog til dem der starter på bar
bund. For mig er valget mellem Agent3 og Dialog et valg mellem
pest og kolera. Jeg kan f.eks. ikke forlige mig med at det koster
3 valg plus en angivelse af en totalt irrelevant debatgruppe at
få åbnet et indlæg ud fra dets id. I Agent dobbeltklikker jeg
bare og så står det for snuden af mig - placeret i den gruppe som
det er sendt til sådan som det selvfølgelig bør være.

>Ellers er Thunderbird måske en mulighed også til news?

Det har jeg ikke prøvet.

Mit eneste reelle problem i Agent 1.93 er at jeg ikke kan se
UTF-8 (og ikke gider makke med de indviklede forsøg der gør at
det somme tider alligevel er muligt). Det må jeg leve med - eller
evt. fortsat have en installation af Dialog hvor jeg jo relativt
hurtigt vil kunne åbne den relevante gruppe og se indlægget
rigtigt.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-05 11:13

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det du mangler at hitte ud af, er at Tools - Newsgroups directory
>åbner et faneblad hvor du kan udvælge grupper du vil abonnere på.

Jep, tak. Det havde jeg faktisk fundet ud af tidligere, men glemt
igen. Det er ikke særlig indlysende.

> [...]
>bare og så står det for snuden af mig - placeret i den gruppe som
>det er sendt til sådan som det selvfølgelig bør være.

Hmm - i Agent 3 lander indlægget i min ind-mappe hvis det kommer fra
en gruppe jeg ikke abonnerer på.

>Mit eneste reelle problem i Agent 1.93 er at jeg ikke kan se
>UTF-8

Og bredere: at den ikke kan unicode, modsat dialog.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-08-05 08:31

Jeg har et plagsomt problem med agent 3:

Jeg er i gang med at besvare et indlæg, og retter så undervejs en
header, f.esk. med fut eller ændring af emnelinje. Agent går så ned
med "Fatal Application Error". Jeg får ingen mulighed for at gemme mit
udkast inden programmet lukker.

Det sker vist ikke altid i det forløb, men tit.

Har andre oplevet det samme?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-05 15:14

Peter Loumann skrev:

> Jeg har et plagsomt problem med agent 3:

Jeg har nok besluttet mig til at sadle om til Dialog. Hvis man
alligevel skal vænne sig til noget nyt, kan man lige så godt
springe over på en frisk hest i stedet for et gammelt, døende øg.
Desuden forlyder det at Dialog bliver opdateret inden længe.

I længden er det for træls at undvære UTF-8.

Men jeg prøvede at genskabe dit problem, med en test hvor jeg
åbnede headerboksen og ændrede et par headere. Det var ikke noget
problem. Bagefter prøvede jeg at rette overskriften. Det skete
der heller ikke noget ved.

> Har andre oplevet det samme?

Jeg har ikke, men jeg har heller fikke før rettet i headere i
Agent 003.

(00-licenser er "License to die").

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-05 15:27

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg har nok besluttet mig til at sadle om til Dialog.

Kan man gemme Dialogmappen og køre videre med den på en
formateret/ny (osv.) maskine, som man kan med Agent?
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-05 15:39

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan man gemme Dialogmappen og køre videre med den på en
> formateret/ny (osv.) maskine, som man kan med Agent?

Ja.

Jeg har oplevet at en zippet backup som blev udpakket, fortalte
mig at jeg ikke havde rettigheder til den aktuelle mappe, og så
lukkede det bare ned. Jeg ved ikke hvorfor.

Den installation, jeg kører nu, er flyttet råt og brutalt fra
drev G til drev D. Der var nogle ganske få indstillinger der
skulle rettes, men ellers kører det fint. Jeg er endda ikke
*helt* sikker på at det var flytningen der var årsag, for jeg har
rodet en del med Agent 1.93, Dialog og Agent3 både frem og
tilbage, så måske var tilretningen ikke færdig i forvejen.

Under flytningen fik jeg på et tidspunkt kun lagt nogle af
filerne over i den nye mappe. Så fik jeg det førstomtalte
problem, men en fornyet, komplet flytning fjernede det igen.

Jeg prøver lige at smide det hele over på en nabocomputer og
melde tilbage.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-05 15:48

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg prøver lige at smide det hele over på en nabocomputer og
> melde tilbage.

Dette her er sendt fra nabocomputeren uden at jeg har ændret en
tøddel i en rå kopi.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-05 18:56

Bertel Lund Hansen skrev:

>Dette her er sendt fra nabocomputeren uden at jeg har ændret en
>tøddel i en rå kopi.

Tak, kunne være jeg også skal gi' mig og prøve noget andet.
--
Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-08-05 09:06

On Mon, 29 Aug 2005 16:48:11 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Dette her er sendt fra nabocomputeren uden at jeg har ændret en
> tøddel i en rå kopi.

Du tog bare og kopierede hele 40tude-mappen over på andet drev og så
fungerede det?

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-05 11:35

Jesper Hansen skrev:

> Du tog bare og kopierede hele 40tude-mappen over på andet drev og så
> fungerede det?

Ja.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-08-05 11:51

On Tue, 30 Aug 2005 12:34:48 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja.

Ja det kan vel så ikke blive nemmere

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-08-05 22:16

Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

>Jeg har nok besluttet mig til at sadle om til Dialog.

Jeg er på vej til det samme.

>I længden er det for træls at undvære UTF-8.

Det er et væsentligt argument. Jeg kalder det unicode, men det er
måske det samme?

> [...]
>åbnede headerboksen og ændrede et par headere. Det var ikke noget
>problem. Bagefter prøvede jeg at rette overskriften. Det skete

Shit! Jeg hader "Det er nok et lokalt problem hos dig". Men tak for
din indsats!
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-05 00:32

Peter Loumann skrev:

> Det er et væsentligt argument. Jeg kalder det unicode, men det er
> måske det samme?

Nej, ikke helt. Det er nok mere rigtigt at sige "unicode".
"Unicode" er standarden, UTF-8 er en måde at implementere den på.

Fra : Carl Drud

Dato : 30-08-05 17:07

Jesper Hansen wrote:

> Du tog bare og kopierede hele 40tude-mappen over på andet drev og så
> fungerede det?

Det står såmænd også i FAQ'en

http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/Frequently_Asked_Questions#Q:_How_can_I_move_Dialog_to_a_different_location.3F_How_can_I_make_a_backup_of_my_Dialog_installation.3F

Har selv prøvet indtil flere gange uden problemer.

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-08-05 00:56

Peter Loumann skrev:

> Jeg hader den. Det er svært at se hvorfor R skal ha' ændret funtion og
> F afskaffes.

Så vidt jeg lige kunne regne ud/prøve mig frem til, kan man kun
komme af med grupper man abonnerer på ved at fjerne newsserveren
fra sin opsætning.

Det samme er man nødt til hvis man er kommet til at angive dens
netnavn forkert.

Eller har jeg overset noget?

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-08-05 07:56

Bertel Lund Hansen skrev:

>Så vidt jeg lige kunne regne ud/prøve mig frem til, kan man kun
>komme af med grupper man abonnerer på ved at fjerne newsserveren
>fra sin opsætning.

Høkreklik og "Delete folder ..." Menupunktets udprikning angiver at
jeg skulle få en dialogboks. Det gør jeg ikke, gruppen forsvinder
bare.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-08-05 09:18

Peter Loumann skrev:

> Høkreklik og "Delete folder ..."

Nå ja.

> Menupunktets udprikning angiver at jeg skulle få en dialogboks.
> Det gør jeg ikke, gruppen forsvinder bare.

Tools - Options - Navigation - Confirmations

Hakket ved "Delete folder" er et af dem jeg bevarer/sætter.

Fra : Carl Drud

Dato : 22-08-05 11:32

Peter Loumann wrote:

> Og bredere: at den ikke kan unicode, modsat dialog.

Tænk, jeg troede Agent kunne klare utf-8 uden problemer. Kan 3.0 heller
ikke klare det?

Carl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-05 14:18

Carl Drud skrev:

>Tænk, jeg troede Agent kunne klare utf-8 uden problemer. Kan 3.0 heller
>ikke klare det?

Sagtens, medmindre at man ser teksten i raw mode.

Mener da også at 1.x fra et eller andet gør.

PS.
Hentede indlæg i de to test.utf-grupper, et af dem var postet i
utf-8...
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 14:21

Carl Drud skrev:

>Tænk, jeg troede Agent kunne klare utf-8 uden problemer. Kan 3.0 heller
>ikke klare det?

Det er så indviklet at hitte ud af at jeg ikke gider gøre
eksperimentet færdigt. Det ser ud til at være det samme rod som i
de tidligere versioner.

I Dialog bliver UTF-8 automatisk vist rigtigt hvis man ikke
foretager sig noget.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-05 15:10

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det er så indviklet at hitte ud af at jeg ikke gider gøre
>eksperimentet færdigt. Det ser ud til at være det samme rod som i
>de tidligere versioner.

[Ctrl] + [R] ?
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 15:58

Knud Gert Ellentoft skrev:

>[Ctrl] + [R] ?

Nej nej. Det er flere år siden jeg lavede den slags fejl.

Hvad mener du med at den kan vise UTF-8? Har du set f.eks.
kyrillisk skrift eller arabisk og fået det vist rigtigt uden
videre?

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-05 18:57

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvad mener du med at den kan vise UTF-8? Har du set f.eks.
>kyrillisk skrift eller arabisk og fået det vist rigtigt uden
>videre?

Nej, kun indlæg på dansk.
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-05 20:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Nej, kun indlæg på dansk.

Det er jo ligegyldigt. Jeg ved godt at Agent kan erklære et
tegnsæt som UTF-8 og acceptere at andre gør det, men det er ikke
nyttigt når det ikke omsættes korrekt til UTF-8.

Det afsløres f.eks. i sproggruppen når folk skriver om tamilsk,
arabisk, indisk, kinesisk osv.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 22-08-05 16:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad mener du med at den kan vise UTF-8? Har du set f.eks.
> kyrillisk skrift eller arabisk og fået det vist rigtigt uden
> videre?

Som her:

Маленькие буквы приказаны согласно их номерам Unicode; прописной буквы
помещены immediately before соответствуя маленькие буквы.

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-05 16:43

Carl Drud skrev:

>Som her:

>????????? ????? ????????? ???????? ?? ??????? Unicode; ????????? ?????
>???????? immediately before ???????????? ????????? ?????.

I min agent 3.0 kommer det som en serie ?'er.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-05 16:45

On Mon, 22 Aug 2005 17:19:20 +0200, Carl Drud wrote:

> Som her:
>
> ¼ÐÛÕÝìÚØÕ ÑãÚÒë ßàØÚÐ×ÐÝë áÞÓÛÐáÝÞ Øå ÝÞÜÕàÐÜ Unicode; ßàÞßØáÝÞÙ ÑãÚÒë
> ßÞÜÕéÕÝë immediately before áÞÞâÒÕâáâÒãï ÜÐÛÕÝìÚØÕ ÑãÚÒë.

I min 40tude dialog derimod kommer det som noget der ligner russisk.

--
hilsen pl

Fra : Carl Drud

Dato : 22-08-05 18:35

Peter Loumann wrote:

> I min agent 3.0 kommer det som en serie ?'er.

Ver 4.0 kan sikkert vise utf-8

Carl

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-05 13:56

On Sun, 21 Aug 2005 11:52:55 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote:

>Hvad synes i om den nye agent v.3.0 ?

Synes egentlig meget godt om den nye version..... Nu må jeg på udkig
efter nogle flere gratis servere og se om der skulle være noget
spændende derude *SS*

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-05 14:41

On Sun, 04 Sep 2005 14:56:27 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Synes egentlig meget godt om den nye version..... Nu må jeg på udkig
>efter nogle flere gratis servere og se om der skulle være noget
>spændende derude *SS*

Men må da iøvrigt indrømme at den er blevet sværere at finde ud af -
særligt for nybegyndere.....

Jeg kan ikke selv finde ud af at gå on-line efter at have været
offline - plejer at have en on-line-knap i toolbaren....

Kan heller ikke hitte ud af at hente nye grupper fra serveren.....

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-09-05 16:07

Således skrev Karsten Jensen den Sun, 04 Sep 2005 15:40:47 +0200:

>Jeg kan ikke selv finde ud af at gå on-line efter at have været
>offline - plejer at have en on-line-knap i toolbaren....

Det findes ikke mere.

>Kan heller ikke hitte ud af at hente nye grupper fra serveren.....

Menuen Tools -> Newsgroup Directory

Knud
--
1391407 - A beast of a keyboard...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-05 17:35

On Sun, 04 Sep 2005 17:06:31 +0200, Knud Winckelmann
<07032005@winck.dk> wrote:

>Det findes ikke mere.

Usmart - jeg bliver ofte smidt af TDC-serveren??

>Menuen Tools -> Newsgroup Directory

Ikke just den mest oplagte løsning.... Men tak for info.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-05 16:54

Karsten Jensen skrev:

> Men må da iøvrigt indrømme at den er blevet sværere at finde ud af -
> særligt for nybegyndere.....

Jeg vil ikke kalde mig nybegynder - jeg har brugt Agent siden
version 0.9. 3'eren er svær også for mig. Den er ganske enkelt
rigtig dårlig.

Jeg anbefaler 40tude Dialog som afløser.

--
Bertel

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-05 17:37

On Sun, 4 Sep 2005 17:54:10 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg anbefaler 40tude Dialog som afløser.

ok - har også selv været med tilbage siden tidernes morgen på Agent -
og ved nærmere eftersyn synes jeg efterhånden mindre godt om den nye
version.

Måske vi skulle starte en ny tråd om alternativer til Agent.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-05 17:38

On Sun, 4 Sep 2005 17:54:10 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg anbefaler 40tude Dialog som afløser.

Er Agent 3 ikke også blevet mere ressource-krævende?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-05 17:48

Karsten Jensen skrev:

> Er Agent 3 ikke også blevet mere ressource-krævende?

Tænker du på at den er langsom? De har lavet noget mærkværdigt
klamp som resulterer i at Agent låser sig selv mens den henter
indlæg. For at afbøde effekten deraf, har de sat et loft over
hvor mange indlæg den kan hente pr. sekund.

Dialog henter 4 gange så hurtigt uden at låse noget som helst.

--
Bertel

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-09-05 22:05

On Sun, 4 Sep 2005 18:47:47 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Tænker du på at den er langsom?

Ja, synes harddiske arbejder lidt mere med den nye version og at den
"reagerer" langsommer

>For at afbøde effekten deraf, har de sat et loft over
>hvor mange indlæg den kan hente pr. sekund.

Undrede også mig at de havde lavet dette loft.

>Dialog henter 4 gange så hurtigt uden at låse noget som helst.

Kan ikke lige se på hjemmesiden om den understøtter yEnc - kan I?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-09-05 22:16

Den 05 sep 2005 skrev Karsten Jensen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan ikke lige se på hjemmesiden om den understøtter yEnc - kan I?

http://www.40tude.com/dialog/features.htm

Se: Support for binary postings

Lars Klintholm

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-09-05 10:45

On Mon, 05 Sep 2005 23:16:26 +0200, Lars Klintholm
<klintholm@gmail.com> wrote:

>http://www.40tude.com/dialog/features.htm
>
>Se: Support for binary postings

Takker.

Fra : Grunt

Dato : 04-09-05 22:11

On Sun, 04 Sep 2005 15:40:47 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news
>On Sun, 04 Sep 2005 14:56:27 +0200, Karsten Jensen
><k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Jeg kan ikke selv finde ud af at gå on-line efter at have været
>offline - plejer at have en on-line-knap i toolbaren....

Du kunne bruge "get bodies for selected messeges" og pege på en header du har
hentet før. Dur naturligvis ikke hvis du henter bodytext samtidig med headers.