Ud med Outlook - ind med ?
Fra : Webpoint

Dato : 20-08-05 20:16

Ja hvad vil i anbefale at skifte Outlook ud med ?

Er led og ked af at jeg ikke kan backuppe mine mails og lign. så det ryger
af h til, når der er systemnedbrud eller hd fejl.

Må gerne kunne news også.

Og kan det importere alle mine data fra nuværende outlook er det helt fint

Kim

Fra : Mads

Dato : 20-08-05 20:37

On Sat, 20 Aug 2005 21:15:51 +0200, "Webpoint" <news@5270.dk> wrote:

>Ja hvad vil i anbefale at skifte Outlook ud med ?
>
>Er led og ked af at jeg ikke kan backuppe mine mails og lign. så det ryger
>af h til, når der er systemnedbrud eller hd fejl.

Hvorfor kan du ikke lave en backup af mail filen ?

Min Outlook mail fil går efterhånden 10 år tilbage i tiden
og den har flyttet PC mange gange i tidens løb

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-05 13:07

"Mads" <Mads@invalid.post1.tele.dk> skrev

> Min Outlook mail fil går efterhånden 10 år tilbage i tiden
> og den har flyttet PC mange gange i tidens løb

Min er kun fire år gammel, men allerede så stor, at den ikke kan være på en
cdrom. Hvor stor er din så?
(det er ganske vist både ind- og udgående)

Claus

Fra : Mads

Dato : 21-08-05 13:40

On Sun, 21 Aug 2005 14:06:34 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Min er kun fire år gammel, men allerede så stor, at den ikke kan være på en
>cdrom. Hvor stor er din så?
>(det er ganske vist både ind- og udgående)

Jeg gemmer også både sendte og modtagne emails, men jeg sletter dog
vedhæftede filer og junk. Måske det er derfor din mailfil er så
voldsom.
Min ligger vist omkring en 300 - 350 MB og den rummer adskillige
tusind emails.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-05 13:19

> [...]

> voldsom.
> Min ligger vist omkring en 300 - 350 MB og den rummer adskillige

Jeg slette aldrig vedhæftninger, fordi så skal jeg bare huske, hvor jeg
gemmer dem. I mailen er de nemme at finde

Du har vel ikke en smart måde, hvorpå man kan få OE til ikke at lægge
udgående usenetindlæg i samme mappe som mails?

Det er p*****irriterende, at den blander news og mail sammen, så er der mon
en måde at sortere dem fra hinanden?

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-09-05 09:25

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Du har vel ikke en smart måde, hvorpå man kan få OE til ikke at lægge
> udgående usenetindlæg i samme mappe som mails?

Det kan Thunderbird. Den kan sortere udgående mails for hver konto, man
opsætter.

Jeg er ved at afprøve den for at se om den kan erstatte Outlook Express.
Ind til videre er jeg meget tilfreds.

Mikkel

Fra : Astrid

Dato : 21-08-05 02:45

Webpoint wrote:
> [...]
>
> Må gerne kunne news også.
>
> Og kan det importere alle mine data fra nuværende outlook er det helt fint

Thunderbird (Mozilla). Den er jeg p.t. ret glad for. Den kan mail, news
og har et kalender-opdateringsmodul.

Eudora (qualcomm) har jeg også været glad for for otte år siden, men ved
ikke hvor god den er i forhold til Outlook på nuværende tidspunkt, da
jeg ikke har fulgt med.

Pegasus (http://www.pmail.com/) har jeg hørt gode ting om.

/astrid

Fra : Søren Jensen \(9800\~

Dato : 21-08-05 07:11

"Webpoint" <news@5270.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvad vil i anbefale at skifte Outlook ud med ?
>
> Er led og ked af at jeg ikke kan backuppe mine mails og lign. så det ryger
> af h til, når der er systemnedbrud eller hd fejl.

Det kan du da også prøv at kikke lidt på det program her
http://www.backsettings.com/backup-mail.html

Det virker , det backuper både Microsoft Office Outlook 2003 og Outlook
Express
Både mailes , newsgroups, adresse kartotek og alle de kontie du har.

Har prøvet det kan varmt anbefalde det.

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-05 13:05

"Webpoint" <news@5270.dk> skrev

> Er led og ked af at jeg ikke kan backuppe mine mails og lign. så det ryger
> af h til, når der er systemnedbrud eller hd fejl.

det kan man da også, jeg gør det da automatisk med passende mellemrum. Jeg
har alle mine ind og udgaende mails fra de sidste fire år, så det er ganske
nemt.

Claus

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-08-05 16:25

On Sat, 20 Aug 2005 21:15:51 +0200, "Webpoint" <news@5270.dk> wrote:

>Ja hvad vil i anbefale at skifte Outlook ud med ?

På mit linux system plejer jeg at bruge Thunderbird:
www.mozilla.org

Ellers ved jeg at Agent også kan finde ud af mail, men det har jeg
aldrig selv brugt den til:
www.forteinc.com

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-08-05 22:25

> [...]

>Må gerne kunne news også.
>
>Og kan det importere alle mine data fra nuværende outlook er det helt fint

Hvorfor ikke bruge MS' egen backup-tool
http://makeashorterlink.com/?J192217B9

Selv brugerjeg Thunderbird og er vældig tilfreds

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 01-09-05 09:26

Morten Bowman wrote:

> Hvorfor ikke bruge MS' egen backup-tool
> http://makeashorterlink.com/?J192217B9
>
> Selv brugerjeg Thunderbird og er vældig tilfreds

Hvordan tager du backup af mails?

Mikkel

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-09-05 19:52

On Thu, 01 Sep 2005 10:25:39 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk>
wrote:

>Hvordan tager du backup af mails?

http://www.rinjanisoft.com/ezthunderbirdbackup.html

Denne skulle også være fin:
http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-05 20:03

Morten Bowman wrote:

> http://www.rinjanisoft.com/ezthunderbirdbackup.html
>
> Denne skulle også være fin:
> http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html

O.k., tak. I mellemtiden så jeg at Kim anbefaler denne her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

Jeg er i øvrigt ret glad for udvidelsen Quicktest:
http://www.hesslow.se/quicktext/

Så glad at jeg lige har afleveret en oversættelse til dansk. Hvornår mon
den kan downloades på dansk?... Nå ja, hvornår mon Thunderbird kommer på
dansk?

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-09-05 20:56

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

>O.k., tak. I mellemtiden så jeg at Kim anbefaler denne her:
>http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

jeg anbefaler xxcopy http://www.xxcopy.com , det bruger jeg selv til at
lave backup af Mozilla-programmer og andre programmer som lægger data på
harddisken på samme måde.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-09-05 23:24

On Tue, 06 Sep 2005 21:02:52 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så glad at jeg lige har afleveret en oversættelse til dansk. Hvornår mon
>den kan downloades på dansk?... Nå ja, hvornår mon Thunderbird kommer på

Øh forstår jeg ikke helt? Thunderbird har kunnet hentes på dansk længe?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-05 23:42

Morten Bowman wrote:

> Øh forstår jeg ikke helt? Thunderbird har kunnet hentes på dansk længe?

Til Windows? Det officielle link virker ikke...
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/all.html

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-09-05 23:45

http://www.mozilladanmark.dk/thunderbird/