Fiskesuppe
Fra : Preben Bech Badstrue

Dato : 18-08-05 14:43

Vi har på en restaurant fået en fiskesuppe, der smagte bedre end vor mors
derhjemme.
Er der nogen, der kan give gode ideer til en god rund, blød og fyldig
fiskesuppe , der
kan gå til en meget fin hvidvin?
PB

Fra : Torben Madsen

Dato : 18-08-05 15:25

Hej Preben

Jeg laver fiskesuppe på følgende måde.

Fiskesuppe.

Til 4 personer.

1.5 kg blandede fiske ben og hoveder, fx torsk, rødspætte, pighvar, ising,
laks. Men der må ikke være sild eller makrel i mellem.

3 store gulerødder i skiver

2 løg fint snittet

1 porre

lidt selleri

1 pastinak

5 champignon i skiver

2 laurbærblade

2 fed hvidløg

salt

peber

0,5 l. hvidvin

0,5 l. vand.

0,5 l piskefløde

Sutter alt det grønne let, det må ikke tage farve. Kom fiskeben i gryden
sammen med alt væsken og krydderier. Lad det koge i max 25 minutter. Si alt
væden over i en anden gryde, tilsæt fløden og lad det koge ind til ca. det
halve.

Kom små mundrette stykker koge fast fisk i sammen med lidt fint snittet
porre ringe.

Mvh

torben

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 18-08-05 15:59

Preben Bech Badstrue skrev blandt andet:

> Er der nogen, der kan give gode ideer til en god rund, blød og fyldig
> fiskesuppe, der kan gå til en meget fin hvidvin?

Ja, en Bouillabaisse suppe som denne

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=1816513

Croûtonerne (ristede brødskiver) gnides i hvidløg, ristes i ovnen og lægges
i bunden af hver tallerken ved servering. Det er godt med stænk af god
olivenolie i den færdige suppe ved servering.

JAF

Fra : JytteJ

Dato : 21-08-05 13:53

> [...]
> derhjemme.
> Er der nogen, der kan give gode ideer til en god rund, blød og fyldig

Jeg kunne forstille mig noget god fiskefond ville være godt. Kan købes hos
www.skagenfood.dk

JytteJ