røge en sandart i kuglegrillen
Fra : fint

Dato : 17-08-05 19:23

Hej

Jeg har en ordentlig krabat af en sandart liggende i fryseren, og nu får
vi gæster i weekenden så nu skal den op ( den fylder iøvrigt for meget -
er nødt til at ligge diagonalt for at være der...) Havde tænkt mig at
bruge grillen - tilsætte aromatræ eller røgesmuld i staniol - Hvad er
bedst?? Men mit store problem er hvor lang tid skal den have? Kan jeg
bruge stege termometer og hvad skal den så vise???
Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Fint

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-08-05 20:32

On Wed, 17 Aug 2005 20:22:43 +0200, fint <_@_.ok> wrote:

> [...]
>bedst?? Men mit store problem er hvor lang tid skal den have? Kan jeg
>bruge stege termometer og hvad skal den så vise???

det kan Google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sandart+r%C3%B8gning&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

første link:
http://home18.inet.tele.dk/kalle/Varmroegning/roegning-af-sandart.htm

Fra : S.B.

Dato : 22-08-05 21:17

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> det kan Google:
> [...]

fint link, især hvis man har en rygeovn

en ørrede på 3 - 4 kg filetere jeg, lægger den på noget oliesmurt staniol,
og giver den omkring en ½ time
jeg tager også noget røgtræ, pakker det dog ikke ind, men smider det i vand
en 2 - 3 timer før det skal bruges, og lægger det bare ned på kullende
når der er låg på, og de er våde, så går der ikke ild i dem, ryger kun.

Steen