Fødselsdagsfest
Fra : Søren

Dato : 17-08-05 11:40

Hej gruppe!

Vi/jeg skal holde 50-års fødselsdag og har lejet et forsamlingshus og får en
'kogekone' til at lave maden. Vin og øl/sodavand sørger jeg for, og der
mener min kone så at 'man kan da ikke sætte øldåser på bordet'. Det mener
jeg jo godt at man kan!
Hvad mener gruppen??

MVH
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-08-05 11:41

"Søren" <sofuss@hotmail.com> writes:

> [...]
> 'kogekone' til at lave maden. Vin og øl/sodavand sørger jeg for, og der
> mener min kone så at 'man kan da ikke sætte øldåser på bordet'. Det mener

Naturligvis kan man da det. Jeg kan huske galt, men jeg mener da der
var øldåser på bordet til vores bryllup.

Jeg ville i hvert fald aldrig overveje at det var et problem.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Max

Dato : 17-08-05 11:44

Hej Søren

> mener min kone så at 'man kan da ikke sætte øldåser på bordet'. Det mener
> jeg jo godt at man kan!

Det mener jeg godt man kan, nogle "rigtige" øl fåes jo kun på dåse,
do vil jeg sige at der skal være rigtige glas til øllet og gæsterne skal
også bruge disse glas, man drikker ikke af dåser.

Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-08-05 11:45

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for, og der mener min kone så at 'man kan da ikke sætte øldåser på
> bordet'. Det mener jeg jo godt at man kan!

Selvfølgelig kan du det, men jeg håber da, du også sætter lidt glas frem, så
de, der ikke bryder sig om at drikke af en dåse, har et alternativ. Jeg
kunne aldrig finde på at drikke direkte af en dåse, hvis der var rigtige
glas til rådighed. Det har ikke noget med fine fornemmelser at gøre - jeg
foretrækker bare min øl fra et rigtigt glas. At drikke øl af plastikkrus er
imo værre end at drikke direkte fra dåsen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : Søren

Dato : 17-08-05 16:39

">
> [...]
> mener min kone så at 'man kan da ikke sætte øldåser på bordet'. Det mener

Selvfølgelig skal der glas på bordet, det var mere dåse/flaske, der var
problemet

Søren

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-08-05 21:18

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal der glas på bordet, det var mere dåse/flaske, der var
> problemet

Det kommer vel an på stilen... Jeg har lidt svært ved at forestille mig
øldåser på bordet til den kommende royale barnedåb.
Og så mit traditionelle: Hvem er "man"?
Den, der betaler musikken, bestemmer, hvad der skal spilles/hvordan bordet
skal dækkes.

Hilsen Inger

Fra : Jørgen Hess

Dato : 18-08-05 17:23

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så mit traditionelle: Hvem er "man"?
> Den, der betaler musikken, bestemmer, hvad der skal spilles/hvordan bordet

Det vigtigste må efter min mening være at bordet med mellemrum ryddes for
tom emballage. Ikke sådan at den enkelte gæst skal tvinges til øjeblikkelig
at tømme hele indholdet af dåsen over i et glas, men den skal fjernes mindst
samtidig med en ny sættes på bordet.
mvh
Jørgen