rejsen skal gå til ????
Fra : Gry

Dato : 17-08-05 07:57

Hejsa :)
jeg har siddet og læst alle jeres indlæg lidt igennem, for at finde et godt
sted at tage hen at rejse, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af det :)
Rejsen skal foregå i næste måned, og skal indeholde god strand og billige
forsyninger :)
Er helt pjattet med tyrkiet, men har været der så mange gange... så mine
tanker falder på Tunesien, Dubai eller Bali... men eftersom jeg ikke har
været nogle af stederne, aner jeg ikke om der er billigt og godt...
Så er der nogen der kan hjælpe? - eller har et andet spændende sted jeg
burde overveje :)

Hilsen Gry

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 17-08-05 10:00

Prøv at besøge www.berejst.dk eller www.at-rejse-er-at-leve.dk Begge steder
har mange links og beskrivelser. Det er måske lidt uoverskueligt, men der er
rigtig mange informationer. Du nævner et par lande hvor jeg sjovt nok ikke
har været, men jeg har flere gange undersøgt Dubai/UAE. Det er meget dyrt.
Såvel flybillet som sjældent fås for under 6.500 og opholdet. Turismen er
begrænset til luksus-niveauet. Så vidt som jeg har fundet ud af, så er
pakke-rejser en løsning, men det ligger stadig på omkring 10.000 for kun 6
dage.

Du nævner "god strand og billige forsyninger". Hvis du med forsyninger mener
alkohol, så er hverken Tunesien eller Dubai nok stedet.

Hvad med Israel eller Libanon? I Libanon er strandene dog ikke lige frem
fantastiske, men der er hoteller med svimmingpool.

Kennet
--
... så er vi hjemme fra Afrika - læs mere her
www.pernille-kennet.dk

Fra : Gry

Dato : 17-08-05 12:13

Du nævner et par lande hvor jeg sjovt nok ikke
> har været, men jeg har flere gange undersøgt Dubai/UAE. Det er meget dyrt.
> Såvel flybillet som sjældent fås for under 6.500 og opholdet.

havde fundet en flybillet til 4100retur, men mente nok at ha hørt det var
ret luxus dernede, så ville ikke derned, hvis det skulle være super dyrt at
leve :)

Du nævner "god strand og billige forsyninger". Hvis du med forsyninger
mener
> alkohol, så er hverken Tunesien eller Dubai nok stedet.

Er vidst ikke så god til at forklare mig selv ;), men mener mere det at leve
dernede mad og hoteller og sådan noget... og ting man kan købe med hjem.

Hvad med Israel eller Libanon? I Libanon er strandene dog ikke lige frem
> fantastiske, men der er hoteller med svimmingpool.

Har faktisk tænkt på Israel, for jeg kendte engang en der boede dernede, og
han sagde man kunne svømme med delfiner og alt muligt sjovt :) Men vidste
ikke helt om det var sikkert at rende rundt dernede..

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 17-08-05 12:57

"Pernille og Kennet Föh" <anonym@mail.dk> skrev
> [...]
> Du nævner "god strand og billige forsyninger". Hvis du med forsyninger
> mener alkohol, så er hverken Tunesien eller Dubai nok stedet.

Der er nu ingen problemer med at købe alkohol i Dubai eller de andre
emirater. Kun ét af de 7 emirater i UAE har forbud mod alkohol. Til gengæld
er alkohol ikke billigt.

Jeg har lige været i Abu Dhabi og det er altså ikke "meget dyrt" - med
mindre man sammenligner med Thailand eller Bulgarien. I Abu Dhabi er der
vist ikke rigtigt budget-hoteller, men der er flere billige hoteller at
vælge imellem i Dubai.

Flybilletter til UAE og andre lande i området kan fås fra Gulf Air til
rimelige priser. Telefonisk bestilling via deres kontor i København fungerer
uden problemer - i hvert fald har jeg gode erfaringer med dem.

Der er masser af spændende oplevelser i UAE og det er facisnerede at opleve
et så moderne samfund, der er så uendeligt rigt i forhold til, hvad vi
kender i Danmark.

mvh
Stig

PS!
Har du et israelsk stempel i dit pas kommer du IKKE ind i UAE eller andre
arabiske lande for den sags skyld.

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-08-05 18:35

--