Jens Raunkjaer Graungaard
Fra : Michael Erichsen

Dato : 14-08-05 10:58

Hej

For et par år siden hentede jeg en jensg.ged fil på et nu dødt website,
som var udarbejdet af Jens Raunkjær Graungaard.

Nu har jeg i mellemtiden fundet ud af, at den indeholder mange
oplysninger om min Odsherredske familie, og ville gerne have fat i den
igen. Er der nogen, der ved, hvor Jens Raunkjær Graungaard, hans website
og hans GEDCOM-fil er blevet af?

Mvh Michael Erichsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 11:32

Michael Erichsen wrote:

> [...]
> oplysninger om min Odsherredske familie, og ville gerne have fat i den
> igen. Er der nogen, der ved, hvor Jens Raunkjær Graungaard, hans website

prøv at skrive til ham på jensrg@mail.dk

Han er at finde i TDCs e-mailkatalog. Til gengæld er det vist ham der i
sin tid optrådte med flere 100000 navne som han ikke kunne gøre rede for.

Børge

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 14-08-05 11:34

Hej...

Hvis du taster hans navn ind på www.krak.dk og find person.. så får du hans
telefonnummer frem. Så kan du eventuelt ringe og spørge ham..

mvh Anita

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 14-08-05 14:12

Scripsit Michael Erichsen:

> [...]
> den igen. Er der nogen, der ved, hvor Jens Raunkjær Graungaard,
> hans website og hans GEDCOM-fil er blevet af?

Jeg mener han overdrog sin fil til Nordisk Slægtsdatabase, men (uden
at være helt sikker) mener jeg også Graungaards gedcom-fil er identisk
med den legendariske "Den Store Fil".

Hvis du indsender en GEDCOM til GEDCOMP (stærkt anbefalelsesværdigt)
og der er et match med "Den Store Fil", så får du filen til download.

http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php

En anden mulighed er at google på jensg-family og dine personer og så
bruge Googles cache-mulighed.

Lars Erik Bryld

Fra : Michael Erichsen

Dato : 14-08-05 20:05

Mange tak.

Jeg har fået "den store" via GEDCOMP, og den er ikke helt mage til, selv
om der nok er mange sammenfald.

Mvh Michael

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-08-05 14:40

"Michael Erichsen" skrev
> [...]
> oplysninger om min Odsherredske familie, og ville gerne have fat i den
> igen. Er der nogen, der ved, hvor Jens Raunkjær Graungaard, hans website

Måske WayBack kan hjælpe dig.
De tager en kopi af udvalgte websites med mellemrum.

http://www.archive.org/

På denne side, indtast den hedengangne url, altså
http://www.danbbs.dk/~jensg
( hvis jeg husker rigtigt )
og tryk på knappen 'Take Me Back'

Så får du
http://web.archive.org/web/*/http://www.danbbs.dk/~jensg

Vælg i denne tabel hvilken kopi af website'et som har interesse,
måske er du heldig at din fil kan hentes der.

Hvis du prøver dette, vil jeg gerne have du skriver her om dine resultater.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Michael Erichsen

Dato : 14-08-05 19:40

Hej

Tak for alle svarene. Nedenstående gav mig kun "det øverste lag" af
forside, navneindex osv. men ikke den famøse fil.

Mvh Michael

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-08-05 15:45

"Michael Erichsen" <dsmer@attglobal.net> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> For et par år siden hentede jeg en jensg.ged fil på et nu dødt website,
> som var udarbejdet af Jens Raunkjær Graungaard.

http://www.jensg-family.dk - men serveren er vist uden indhold p.t. - eller
snarere, der er lagt password på ... http://www.jensg-family.dk/?C=M;O=A.

Men adresse og telefonnummer er jo lige til at slå op.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Steven

Dato : 16-08-05 16:03

Kan det måske være den fil der hedder dk20522b som man på et tidspunkt
hentede hos GEDCOMP - Lars Kr. Lundin?

Dengang indeholdt den 215068 navne!

m.v.h.

Steven

Fra : E Jensen

Dato : 16-08-05 21:22

Jeg fik ged-filen for et par år siden og fandt mange fejl om mine aner.
Blandt andet fik min oldefar lige pludselig nye forældre. Jeg mailede til
ham samt skrev i hans gæstebog uden at få svar.
Jeg kan derfor ikke anbefale at bruge data fra den kant idet man ikke kan
være sikker på, at der ikke er hold i oplysningerne.

Erling

Fra : Michael Erichsen

Dato : 17-08-05 08:08

Tak til jer allesammen.

Jeg ved godt, at al slægtsforskning er anden-, tredie-, fjerde- osv.
kilder, der bør behandles med kildekritik.

Jeg fik i sin tid jensg.ged i en Unicode-udgave og importerede den til
mit eget program som separat base. Originalen slettede jeg desværre senere.

Nu har jeg så opdaget, at den faktisk indeholder mange relevante
informationer, men at eftersom æøåé osv er blevet til kinesiske tegn,
der også opsluger de næste par betydende bogstaver, er der meget af
notematerialet, der er ulæseligt. Og det er netop det, som er
interessant. Jeg er nu ved at krydse mig ned gennem Rasmus Nielsens
efterslægt ved hjælp af folketællinger, skifter og 3. hånds
inetrnetkilder, men har ikke umiddelbart adgang til kirkebøgerne. Min
arbejdsgiver synes af en eller anden grund hellere, at jeg skal passe
mit arbejde end sidde på arkiverne. Så jeg får valideret og tilføjet så
meget, jeg kan. Det ville bare være rart at få den mere levende
fortælling om personerne med fra Jens' noter.

Jeg har efter de sidste dages indlæg krydschecket "Den store" med min
haltende import af jensg.ged og konstateret, at der er ca. 93.000
gengangere ud af ca. 220.000 individer. Men de omfatter desværre ikke
Odsherred-slægten.

Mvh Michael

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-08-05 15:12

"Michael Erichsen" <dsmer@attglobal.net> skrev i en meddelelse
> Tak til jer allesammen.
>
> Jeg ved godt, at al slægtsforskning er anden-, tredie-, fjerde- osv.
> kilder, der bør behandles med kildekritik.

Oprindelsen er jo holdt hemmelig, så om det er den fil, der går under
betegnelsen dk20522.ged ved jeg ikke, men den for nogle år siden meget
diskuterede fil kan du hente på min side http://genealog.dk/ged.htm, hvor du
også kan hente nogle kronologisk bestemte uddrag af den.

Oplysningerne er jo nok flere ukontrollerede samlinger rodet sammen, med
deraf følgende fejl og mangler, så naturligvis skal oplysningerne kun
betragtes som vejviser til kilderne.

Jens G. var meget aktiv først i 90erne, hvor han uegennyttigt supplerede
alle med IGI-oplysninger, der dengang var knap så tilgængelige for enhver.
Desværre ved vi jo alle, at de amerikanske mormoner, der har tolket og
indtastet IGI-oplysningerne, ikke altid har ramt lige korrekt, hvilket man
dog næppe kan klantre Jens G. - hvis det er hans samlinger.

Jeg har en stor del af de IGI-filer, som han uden beregning supplerede alle
med på bestilling. De kan rekvireres i den udstrækning jeg har dem.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-08-05 15:22

"Michael Erichsen" <dsmer@attglobal.net> skrev i en meddelelse

> Jeg fik i sin tid jensg.ged ....

Jeg har faktisk - opdagede jeg ) en sådan 46Mb stor gedfil (zippet 9Mb)
liggende

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 17-08-05 17:02

Scripsit Poul Erik Jensen:

> Jeg har faktisk - opdagede jeg ) en sådan 46Mb stor gedfil
> (zippet 9Mb) liggende

Ih - den kunne jeg også godt tænke mig - kunne du ikke sende mig den
eller lægge den ud på din side? Jeg har mailen larserik at dadlnet dk

Lars Erik Bryld