Fly billeter
Fra : Anonym

Dato : 13-08-05 04:32

Hej.

Jeg staar og skal hjem fra NY sidst paa maaneden. Kan det virkelig vaerer
rigtig at jeg ikke kan finde billigere billeter end 4600kr for en enkeltur
een person?. Jeg har rimelig fri rejsedato, men regner med omkring 23-27
Aigust.

Da jeg rejste herover betalte jeg kun 2600 for en enkeltur til Miami.

Er der evt. et trick med at finde billigere lufthavn uden for NY. Man kan
jo koerer langt for at spare et par tusind.

Fra : bl

Dato : 13-08-05 10:46

Fra : Anette

Dato : 13-08-05 11:58

"Anonym" <Anonym@none.se> > Hej.

> [...]
>
> Er der evt. et trick med at finde billigere lufthavn uden for NY. Man kan
> jo koerer langt for at spare et par tusind.

Måske skulle du kigge på at flyve over London... ?

Anette

Fra : Anonym

Dato : 14-08-05 04:50

> Måske skulle du kigge på at flyve over London... ?

God ide.

Har fundet en billet til 4200 kbh-jfk.

Men kan faa en billet jfk-london til 2300, og london-kbh 400 kr (easyjet).

1500 kr er jo ogsaa en form for penge at spare naar man er paa SU!. Men
problemet er jo at jeg skal checke alt min bagage ud i gatwick, og tage
metroen til statnsted og rejse derfra til kbh... Det er umuligt at sige
hvor lang tid det tager at checke bagage ud nu i London efter terror
angrebet.

Alt i alt ender det jo nok med at jeg betaler de 4200, det andet risikerer
at blive dyrere inden man faar set sig om (misser easyjet flyet, skal
koebe en ny billet paa stedet osv).

Er der nogen der har haft god erfaring med at rejse billigt paa
ovenstaaende "maade"?

Fra : Anonym

Dato : 14-08-05 05:13

On Sun, 14 Aug 2005 03:50:19 +0000, Anonym wrote:

> God ide.
>
> Har fundet en billet til 4200 kbh-jfk.

Nu har jeg saa fundet en retur billet med airfrance til kbh. for 2600.
En enkelbillet med samme selskab koster 12k!

Jeg kan ikke forstaa hvorfor selskaberne ikke har enkeltbilleter paa
hylderne. Det kan da ikke vaerer saa unormalt at man er vaek lang tid, og
ikke er klar over praecis hvilken lufthavn eller dato man kommer hjem igen.

Fra : klaus

Dato : 14-08-05 14:34

"Anonym" <Anonym@none.se> wrote in message
> On Sun, 14 Aug 2005 03:50:19 +0000, Anonym wrote:
>
> Nu har jeg saa fundet en retur billet med airfrance til kbh. for 2600.
> En enkelbillet med samme selskab koster 12k!

Kan du så ikke bare købe denne og lade være med at udnytte returbilletten
(Kbh-NY)?

Du kommer vel ikke til at få billetten meget under de 2600

/Klaus

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 15-08-05 15:47

Anonym skrev blqandt andet:

> Nu har jeg saa fundet en retur billet med airfrance til kbh. for
> 2600. En enkelbillet med samme selskab koster 12k!

Her er en enkeltbillet NYC - London til 1200 kr., hvis du ikke har bestilt

http://airfare.travelzoo.com/european-airfare/201373

JAF

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-08-05 19:44

On Sun, 14 Aug 2005 04:13:15 GMT, Anonym <Anonym@none.se> wrote:

>Nu har jeg saa fundet en retur billet med airfrance til kbh. for 2600.
>En enkelbillet med samme selskab koster 12k!

Sker ofte at det ser sålede ud - det sker sågar at vi laver
krydsbilletter gennem vort rejsebureau, hvor vi booker 2 * retur men
kun udnytter halvdelen af billetterne. Især da vi som regel ikke er
ude over en weekend.

Så book en retur og smid den sidste ½del ud (eller book den til en
gang hvor du rent faktisk skal rejse ;) ).

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com