Prisen på GPRS SKAL ned!
Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-08-05 11:22

Det er på tide at ågerpriserne for GPRS bliver sat kraftigt ned. Selv de
billigste, Telmore, CBB og Tele2Mobil på ca. 10 kr/MB er alt for dyre, hvis man
skal surfe på nettet med en pc. Vi skal ned på priser på i nærheden af 1 kr/MB,
for at det er noget der kan bruges til noget. Se her hvor billigt GPRS kan
sælges:

http://www.teltarif.de/arch/2005/kw17/s16983.html (på tysk)

Dette ser som et godt tilbud - specielt hvis man er meget i Italien, men også
selv om man aldrig kommer til Italien, ser det attraktivt ud, hvis man er meget
på farten med den bærbare (195 MB [uden for Italien] for EUR 20 [om måneden])

Og her kan man bruge det udenfor Italien:

http://www.wind.it/it/privati/roaming/gprs_copertura1416.htm

Her mere om Wind Prepaid:

http://www.prepaidgsm.net/en/italy.html

http://www.prepaidgsm.net/en/italia/wind.html

Hvis f.eks. Sonofon kunne tilbyde en slags Flatrate GPRS for kr. 149 om måneden
eller til omkring én kr. per MB, ville jeg nok snart nedlægge min fastnettelefon
og skifte til deres prudukt »Fri Zone«, men som det ser ud nu, har jeg behov for
et fastnetabonnement for at kunne komme på internettet.

Sonofon, giv os noget billig GPRS i tillæg til jeres »Fri Zone«, gerne på et
ekstra sim-kort, så vi kan have en telefon fast forbundet til pc'en.

Claus

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 12-08-05 15:10

On Fri, 12 Aug 2005 12:21:41 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]

>Sonofon, giv os noget billig GPRS i tillæg til jeres »Fri Zone«, gerne på et
>ekstra sim-kort, så vi kan have en telefon fast forbundet til pc'en.

Nu køber Sonofon jo nok den sidste 3G-licens, så de vil sikkert
hellere have folk med stort databehov over på det netværk, når den tid
kommer.

Og når 3 begynder at få konkurrence til efteråret vil ci sikkert se
lidt mere konkurrence på data - i øjeblikket kan du hente 1 Mb for ca.
15 øre, hvis du bruger 3´s eget net og køber for minimum 299 kr. om
måneden oven i dit normale business-abonnement.