Ferie næste år - kroatien, ungarn osv... ?~
Fra : Dalle

Dato : 12-08-05 10:53

Hejsa

Vi vil på bilferie med svigerforældre, 2 børn og os selv næste år - vi har
snakket meget om Italien - men nu er Kroatien, Ungarn osv... også dukket op.

Er der nogen der har været i nogle af de lande i år og som kan anbefale
eller fraråde og begrunde hvorfor ??

På forhånd tak

Jan

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-08-05 13:52

> [...]
> op.
>
> Er der nogen der har været i nogle af de lande i år og som kan anbefale

Jeg ved ikke, om Rumænien er med i "osv.", men det kan kun anbefales. Der er
nok lidt langt at køre, hvis man skal til sortehavet, men jeg vil egentlig
også anbefalde "Siebenbürgen", dvs. det vestlige Rumænien, der har et stort
historisk fælleskab med Tyskland. Det er et flot område med mange slotte og
gamle byer. Der er ikke sort af turister, men alligevel kan der være lidt
tryk på midt på dagen. De veje vi kørte på var ganske udmærkede. Lige så
gode som danske landeveje. Der var enkelte huller med ikke noget specielt
farligt. Jeg ville dog ikke vælge at køre i Bucharest. Vi var uden bil, så
jeg skal ikke udtale mig om campingpladser mv. Vi boede inden i byerne på
hoteller og B&B. Visse steder blev vi mødt på banegården af gamle damer der
lejer værelser ud. Det er helt sikkert, billigt og ganske fornøjeligt. De
taler sjældent ret meget engelsk. Nogle taler lidt tysk. Vi har lidt
billeder på vores hjemmeside. God tur.

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : lhs

Dato : 12-08-05 14:43

Hej

Det kommer meget an på hvad I vil. Vi har været i Tjekkiet (I mange år),
Slovakiet og Toscana på Bilferie. Her i sommers kørte vi til Kvaner Bugten i
Kroatien som vi har rigtigt mange gode erfaringer med.. men skriv lidt mere
mht. hvordan i køre og overnatter, hvad I vil se mv. så ved vi lidt mere. og
kan svare jer lidt bedre..

MVH

Lars Hs