/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Portere fastnetnummer
Fra : Tefal


Dato : 12-08-05 10:24

Kan man portere et fastnetnummer til et mobilnummer?



 
 
///M (12-08-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 12-08-05 10:43

Tefal wrote:
> Kan man portere et fastnetnummer til et mobilnummer?

Har aldrig set eller hørt om det. Der var engang at der var
mobil-nummerpuljer pr. selskab, men det er ophævet nu.

Kunne da godt forestille mig at det rent teknisk ville være muligt, men et
86-nummer er Østjylland og 74-nummer er sydjylland - det er jo et eller
andet sted rart nok at vide.

Må i givet fald afhænge af teleselskabet om de vil/må.

--
Mvh
///M



Jonas Christensen (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Jonas Christensen


Dato : 12-08-05 11:02


> > Kan man portere et fastnetnummer til et mobilnummer?

Jeg ved at man i hvert fald kan få et fastnetnummer viderestikket til en
telefon uden merpris ved nogle selskaber, hvis man har erhvervsabonnement.

Prøv at ring til et af de større selskaber som TDC og Sonofon og spørg.

> Kunne da godt forestille mig at det rent teknisk ville være muligt, men et
> 86-nummer er Østjylland og 74-nummer er sydjylland - det er jo et eller
> andet sted rart nok at vide.

Man kan godt tage sit fastnetnummer med, når man flytter, så det holder ikke
helt længere...



///M (12-08-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 12-08-05 11:13

Jonas Christensen wrote:
>> Kunne da godt forestille mig at det rent teknisk ville være muligt,
>> men et 86-nummer er Østjylland og 74-nummer er sydjylland - det er
>> jo et eller andet sted rart nok at vide.
>
> Man kan godt tage sit fastnetnummer med, når man flytter, så det
> holder ikke helt længere...

Øv - det vidste jeg ikke - noteret :)

--
Mvh
///M



Nicolai (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 13-08-05 19:10


"///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42fc7632$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øv - det vidste jeg ikke - noteret :)

Men stadig årsag til "fnidder". Jeg tog mit nummer med fra Kbh til Aalborg
og folk bliver ved med at tro det er et mobilnummer, for 3879xxxx numre
passer ikke med nordjylland.

Men det har nu været muligt i et godt stykke tid.

> --
> Mvh
> ///M

Nicolai



Claus E Beyer (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-08-05 11:28

"Tefal" <te@fa.l> skrev i en meddelelse
news:42fc6ac1$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Kan man portere et fastnetnummer til et mobilnummer?

Det kan man ikke. Det bliver nok først muligt, når fastnet- og mobilpriserne er
kommet tæt på eller lig med hinanden.

Claus


Jeppe Vestergaard (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 12-08-05 18:33

Hej.

De tidligere svar er forkerte - SONOFON tilbyder det. Se tråden
"Nummerflytning" af Susanne fra den 02-08-2005 kl. 21.38.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Claus E Beyer (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-08-05 19:01

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
news:42fcdd48$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.

> De tidligere svar er forkerte - SONOFON tilbyder det. Se tråden
> "Nummerflytning" af Susanne fra den 02-08-2005 kl. 21.38.

Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også skal betale for
at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig udenfor firmaets
hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til mobil.

http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/mobil/multiplan/zoneplan/f2m.shtml

Claus


Henrik Stidsen (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-08-05 19:30

Claus E Beyer formulated the question :
>> De tidligere svar er forkerte - SONOFON tilbyder det. Se tråden
>> "Nummerflytning" af Susanne fra den 02-08-2005 kl. 21.38.

> Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også skal betale
> for
> at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig udenfor
> firmaets
> hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til mobil.

Sonofons løsning er jo blot et alias nummer til mobilen - eller tager
jeg helt fejl ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Jeppe Vestergaard (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 12-08-05 20:21

> Sonofons løsning er jo blot et alias nummer til mobilen - eller tager jeg
> helt fejl ?

Nummeret bliver rent faktisk flyttet til mobiltelefonen - det er ikke bare
et "dæknummer" eller lignende.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Jeppe Vestergaard (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 12-08-05 20:21

> Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også skal
> betale for
> at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig udenfor
> firmaets
> hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til mobil.

Men det er det jo? Du får et SIM-kort hvorpå dit fastnetnummer er, som
fungerer helt normalt

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Claus E Beyer (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-08-05 20:52

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
news:42fcf680$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
> > Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også skal
> > betale for
> > at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig udenfor
> > firmaets
> > hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til mobil.

> Men det er det jo? Du får et SIM-kort hvorpå dit fastnetnummer er, som
> fungerer helt normalt

Du skal betale for at modtage opkald uden for hjemmezonen, og det er ikke
særligt normalt.

-cb


Ukendt (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-05 22:04


"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42fcffdf$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> news:42fcf680$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også skal
> > > betale for
> > > at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig udenfor
> > > firmaets
> > > hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til
mobil.
>
> > Men det er det jo? Du får et SIM-kort hvorpå dit fastnetnummer er, som
> > fungerer helt normalt
>
> Du skal betale for at modtage opkald uden for hjemmezonen, og det er ikke
> særligt normalt.
>
> -cb
>

Nej, men hvis du har en "rigtig" fastnetstelefon, er det jo heller ikke
særligt normalt at modtage opkald andre steder end på din bopæl, medmindre
du har en meget lang forlængerledning... Eller en trådløs telefon med
begrænset rækkevidde.

Desuden kan den omtale løsning udvides med en ordning, så du ikke kan
modtage opkald udenfor zonen - så er problemet med takseringen for indgående
opkald ikke et problem.



Ukendt (12-08-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-05 22:13


"Ukendt" <ukendt@frihed.dk> skrev i en meddelelse
news:ja8Le.64564$Fe7.208602@news000.worldonline.dk...
>
> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42fcffdf$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> > news:42fcf680$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
> > > > Det er jo noget med et erhvervsabonnement, hvor man vistnok også
skal
> > > > betale for
> > > > at blive ringet op på sit fastnetnummer, når man befinder sig
udenfor
> > > > firmaets
> > > > hjemmezone. Dét vil jeg ikke kalde portering af fastnetnummer til
> mobil.
> >
> > > Men det er det jo? Du får et SIM-kort hvorpå dit fastnetnummer er, som
> > > fungerer helt normalt
> >
> > Du skal betale for at modtage opkald uden for hjemmezonen, og det er
ikke
> > særligt normalt.
> >
> > -cb
> >
>
> Nej, men hvis du har en "rigtig" fastnetstelefon, er det jo heller ikke
> særligt normalt at modtage opkald andre steder end på din bopæl, medmindre
> du har en meget lang forlængerledning... Eller en trådløs telefon med
> begrænset rækkevidde.
>
> Desuden kan den omtale løsning udvides med en ordning, så du ikke kan
> modtage opkald udenfor zonen - så er problemet med takseringen for
indgående
> opkald ikke et problem.
>

Glem det sidste afsnit i ovenstående indlæg.



Claus E Beyer (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 13-08-05 05:46

"Ukendt" <ukendt@frihed.dk> skrev i en meddelelse
news:ja8Le.64564$Fe7.208602@news000.worldonline.dk...

> Nej, men hvis du har en "rigtig" fastnetstelefon, er det jo heller ikke
> særligt normalt at modtage opkald andre steder end på din bopæl, medmindre
> du har en meget lang forlængerledning... Eller en trådløs telefon med
> begrænset rækkevidde.

Nu spurgte den oprindelige spørger om "Kan man portere et fastnetnummer til et
mobilnummer?", og det vil jeg stadig påstå at man generelt ikke kan, men at
Sonofon, så har en erhvervsløsning, der ligner ved at man kan modtage opkald til
et fastnetnummer på en mobil, er en anden sag. Mon Sonofon overhovedet tilbyder
produktet til private? Jeg formoder at der kræves et CVR-nummer, for at man kan
få produktet.

-cb


Fischer (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 13-08-05 06:29

> De tidligere svar er forkerte - SONOFON tilbyder det. Se tråden
> "Nummerflytning" af Susanne fra den 02-08-2005 kl. 21.38.

Jow, jow - men Sonofon kan jo kun flytte et nummer fra deres EGEN
nummerserie (72xxxxxx) til mobilen.

Jeg tror de fleste er interesseret i at få deres eksisterende fastnetnummer
over på et mobilabonnement. Altså hvor det er selve NUMMERET der er
interessant i denne sammenhæng.

Ideen med Sonofon's produkt, er jo at man (i hjemmezonen) har et
fastnetnummer i en mobiltelefon, hvor TAKSERINGEN set udefra er som et
fastnetnummer. Altså nærmest det modsatte.
Og som andre også skriver, er produktet absolut et erhvervsprodukt (dyrt).

Så svaret er reelt set stadig: Nej!

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Jeppe Vestergaard (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 13-08-05 07:32

> Jow, jow - men Sonofon kan jo kun flytte et nummer fra deres EGEN
> nummerserie (72xxxxxx) til mobilen.

Nej. Fastnetnumre fra andre selskaber kan også porteres til mobil ved
SONOFON - læs tråden jeg henviser til . Det eneste der ikke kan flyttes
til mobiltelefonen er fastnetnumre der er porteret fra et andet selskab til
SONOFON som fastnet - det skal enten være fastnet ved et andet selskab,
eller være en del af SONOFONs serie, for at kunne flyttes.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Fischer (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 13-08-05 09:14

> Nej. Fastnetnumre fra andre selskaber kan også porteres til mobil ved
> SONOFON - læs tråden jeg henviser til . Det eneste der ikke kan flyttes
> til mobiltelefonen er fastnetnumre der er porteret fra et andet selskab
> til SONOFON som fastnet - det skal enten være fastnet ved et andet
> selskab, eller være en del af SONOFONs serie, for at kunne flyttes.

Citat vedr. portering:
"Her kan det dog forekomme, at SMS-beskeder ikke overføres fra andre
operatører".

Altså har Sonofon fundet en eller anden kringlet omvej at løse dette problem
(stadig møntet på erhverv), men omverdenen er ikke klar.
IMHO bliver man nødt til at vente indtil denne mulighed er generel - altså
hos alle operatører.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Jeppe Vestergaard (13-08-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 13-08-05 10:41

> IMHO bliver man nødt til at vente indtil denne mulighed er generel - altså
> hos alle operatører.

Enig - men det kan lade sig gøre. Desuden er det jo alligevel ikke normalt
at kunne modtage SMS-beskeder på et fastnetnummer.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste