Udvandrede efter 1908
Fra : Tolau

Dato : 11-08-05 21:40

Hej

Jeg søger efter nogen der er udvandret efter 1908, er der nogen steder man
kan søge på nettet, eller hvor man kan søge i arkiver.

Tonny Lauridsen

Fra : ostlund@sol.dk

Dato : 12-08-05 10:34

Tolau wrote:
> Hej
>
> Jeg søger efter nogen der er udvandret efter 1908, er der nogen steder man
> kan søge på nettet, eller hvor man kan søge i arkiver.
>
> Tonny Lauridsen

Har du prøvet : ellisislandrecords.org

Jytte

Fra : Tolau

Dato : 12-08-05 22:42

Undskyld jeg var ikke så præcis, den jeg søger er udvandret til Canada
ellisislandrecords.org var ellers spændende at søge i, men det er vist kun
for udvandrede til USA ?

Jeg er ny, og prøver at finde hvordan og i hvilket år, min mormors søster er
rejst til Canada, er det mon muligt, jeg har hendes data, både før og efter
hun er rejst, men både i Canada og her i DK er der uklarhed over hvordan og
hvornår hun rejste.

Tak for de svar jeg allerede har fået.

Tonny

Fra : Norma Nielsen

Dato : 14-08-05 22:27

Her er et link, som du måske kan bruge:
http://www.collectionscanada.ca/archivianet/020118_e.html

mvh Norma

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 12-08-05 11:53

Tolau skrev:
> Hej
>
> Jeg søger efter nogen der er udvandret efter 1908, er der nogen steder man
> kan søge på nettet, eller hvor man kan søge i arkiver.
>
> Tonny Lauridsen

Udvandrerdatabasen går til og med 1908, så prøv her:

www.emiarch.dk

Børge

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 12-08-05 11:55

Tolau skrev:
> Hej
>
> Jeg søger efter nogen der er udvandret efter 1908, er der nogen steder man
> kan søge på nettet, eller hvor man kan søge i arkiver.
>
> Tonny Lauridsen

Jeg læste ikke dit spørgsmål ordentlig.

Landsarkivet i København har udvandrede efter 1908 på mirofishe.

Børge