Session variable på tværs af browser-vindu~
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-08-05 19:36

Hejsa

Jeg har et website, hvor brugere kan tilmelde sig og dermed få et
login. Til at styre, om den enkelte bruger er logget ind, bruger jeg
$_SESSION['id_medlem']

Samtidig har jeg en komplet backend, hvor admins kan styre websitet.
Til at håndtere, om admin er logget ind, bruger jeg
$_SESSION['id_bruger']

Nogle admin's har brug for at være logget på både i frontend samt i
backend samtidig. Admin kan komme ud for, at variablen $id_medlem er
sat i backenden, hvis admin tjekker info på en pågældende frontend
bruger.

$id_medlem kan dog ikke være sat i frontenden, men der kan
$_SESSION['id_medlem'] derimod.. men de to variabler kan vel ikke
påvirke hinanden, eller hur?

Problemet består nemlig i, at hvis admin er logget på som 'x' i
frontenden, og derefter tjekker info for 'y' i backenden, så er admin
pludselig logget på som 'y' i frontenden.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Michael

Dato : 11-08-05 19:49

Det kommer lidt an på, hvordan han har åbnet vinduet i
backend. Hvis han har åbnet et nyt vindue med
start->Internet Explorer, bliver der lavet en ny session.

Åbner han derimod et nyt vindue med CTRL+N, får
han ikke en ny session.

--
Mvh.
Michael

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-08-05 20:04

[...]

> [...]
>start->Internet Explorer, bliver der lavet en ny session.
>
>Åbner han derimod et nyt vindue med CTRL+N, får

admin, der oplever problemet, åbner et nyt vindue ved at klikke på sit
IE ikon på skrivebordet.. og så burde der vel starte en ny session?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Michael

Dato : 11-08-05 21:45

> admin, der oplever problemet, åbner et nyt vindue ved at klikke på sit
> IE ikon på skrivebordet.. og så burde der vel starte en ny session?

Ja, det burde den ifg. mine erfaringer.

--
Mvh.
Michael