hjælp i forum
Fra : Morten Kvist

Dato : 10-08-05 21:37

Hej
Jeg har et PHPBB forum på min hjemmeside, som HAR virket, men når man nu vil
ind og kigge i forummet, så kommer der følgende besked i browseren :

Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'tjahh_dk@localhost'
(Using password: YES) in
/customers/tjahh.dk/tjahh.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in /customers/tjahh.dk/tjahh.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource
in /customers/tjahh.dk/tjahh.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

(kan ses på følgende adresse: www.tjahh.dk/forum/index.php)
Ud fra hvad jeg kan se, så er det filen der hedder "mysql4.php" der er noget
i vejen med.
Hvis der er en som vil være venlig og hjælpe mig med mit problem, så kan den
omtalte fil (mysql4.php) hentes her: www.tjahh.dk/mysql4.zip

Med venlig hilsen Morten K.
morten(A)tjahh.dk (A)=@

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-05 02:10

Morten Kvist wrote:
> Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'tjahh_dk@localhost'
> (Using password: YES) in
> /customers/tjahh.dk/tjahh.dk/httpd.www/forum/db/mysql4.php on line 48

<SNIP>
> (kan ses på følgende adresse: www.tjahh.dk/forum/index.php)
> Ud fra hvad jeg kan se, så er det filen der hedder "mysql4.php" der er noget
> i vejen med.

Tjekket hvad fejlbeskeden siger? Meget simpelt - MySQL databasen vil
ikke lade dig forbinde med det brugernavn og password du benytter.

Det er nok nærmere en form for config fil du skal have fat i - og
tjekket op på om passworded i denne er korrekt.

mvh
Johan

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-08-05 02:27

Morten Kvist wrote:
> [...]
> i vejen med.
> Hvis der er en som vil være venlig og hjælpe mig med mit problem, så kan den

husk at mange webhoteller har et andet user/pass på mysql serveren, end
det du bruger på FTP og i kontrolpanelet

Fra : Supremacy2k

Dato : 11-08-05 17:13

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> husk at mange webhoteller har et andet user/pass på mysql serveren, end
> det du bruger på FTP og i kontrolpanelet

som morten siger, så HAR det virket.

mit bud, ring ind til dit webhotel og hør om de har ændret noget.

Fra : Morten Kvist

Dato : 11-08-05 12:02

Hej igen

Nu har jeg fundet ud af hvor problemet var.
Det var fordi jeg havde ændret passwordet til admin sitet til min
hjemmeside, så derfor var koden til databasen også ændret, men da forummet,
brugte den gamle password, så virkede det ikke.

ellers mange tak for hjælpen