max_user_connections
Fra : peter@ekebjerg.dk

Dato : 10-08-05 16:33

Jeg har lavet et system til generering af transportdokumenter. Systemet
er lavet i php og mysql.
Nu har jeg flere gange oplevet følgende fejlmeddelelse:

"Warning: mysql_pconnect(): ... more than 'max_user_connections' active
connections"

Hvad gør jeg ved det og hvordan ser jeg, hvormange aktive forbindelse
systemet kan håndtere ad gangen?

Systemet kører på et almindeligt webhotel hos B-One.

MVH

Peter

Fra : Troels Hansen

Dato : 10-08-05 20:08

peter@ekebjerg.dk wrote:

> "Warning: mysql_pconnect(): ... more than 'max_user_connections' active
> connections"

Det er ikke en php fejl, men mysql der brokker sig over at der er for
mange aktive forbindelser.

> Hvad gør jeg ved det og hvordan ser jeg, hvormange aktive forbindelse
> systemet kan håndtere ad gangen?

Du kan intet gøre for at forhindre denne fejl (medmindre du selv åbner
en masse forbindesler til mysql på dine sider, og det tror jeg nu ikke
du gør).

> Systemet kører på et almindeligt webhotel hos B-One.

Flyt til et andet webhotel hvis der er noget der er generende.

Fra : pce

Dato : 10-08-05 21:10

Er det ikke muligt at fejlhåndtere den i forbindelse med kaldet til
mysql_pconnect()?
Kan jeg evt. optimere koden for at minimere problemet?

Peter

Fra : Troels Hansen

Dato : 11-08-05 08:55

pce wrote:
> Er det ikke muligt at fejlhåndtere den i forbindelse med kaldet til
> mysql_pconnect()?

Du kan jo naturligvis tjekke om du får en forbindelse ved at tjekke om
din mysql_pconnect returnerer true eller false.

> Kan jeg evt. optimere koden for at minimere problemet?

Har du brug for at bruge mysql_pconnect, eller kan du nøjes med
mysql_connect?

Fra : pce

Dato : 11-08-05 16:10

Jeg har tænkt at optimere koden med et check om, der returneres false
eller true i forbindelse med kaldet til mysql_pconnect. Det må kunne
laves med en while ... until, så brugeren ikke får fejlmeddelelsen.

Omkring hvorvidt jeg har brug for pconnect, så har jeg valgt pconnect,
fordi jeg har kald til databasen på hver eneste side, men hvornår har
man specifikt brug for den ene fremfor den anden?

Peter

Fra : Troels Hansen

Dato : 11-08-05 17:49

pce wrote:

> Omkring hvorvidt jeg har brug for pconnect, så har jeg valgt pconnect,
> fordi jeg har kald til databasen på hver eneste side, men hvornår har
> man specifikt brug for den ene fremfor den anden?

hvis du ikke roder med transraktioner osv ville jeg til enhver tid bruge
mysql_connect.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-08-05 18:03

On 2005-08-11, Troels Hansen <idle@invalid.email> wrote:

> hvis du ikke roder med transraktioner osv ville jeg til enhver tid bruge
> mysql_connect.

Ifølge følgende kommentar, kan man ikke bruge persistente forbindelser
til transaktioner:

<http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-pconnect.php#46913>

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-08-05 18:21

On 11 Aug 2005 17:03:07 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Ifølge følgende kommentar, kan man ikke bruge persistente forbindelser
>til transaktioner:

Der er heller ingen garanti for at webbrowseren absolut vil gøre brug
af den samme tcp-forbindelse (hvis den bruger keepalive i første
omgang) til at submitte data og dermed ramme fat i samme
webserver-child (der har fat i den aktuelle database-forbindelse).

--
- Peter Brodersen