Hvilket Geforce 2 GTS
Fra : CARSTEN DAMGAARD AND~

Dato : 28-12-00 14:19

Hej jeg har bestemt mig for at købe et goforce 2 gts grafikkort med 32 MB
RAM. Er der nogen der har ris/ros om diverse kort med denne processer, så
vil jeg meget gerne høre ? Er der evt. nogle fabrikater der kan køre de
gamle spil der er Voodoo optimeret ?. Jeg er ikke interesseret i at høre om
ultraudgaven !
På forhånd tak ! vh Carsten

Fra : sniper Nolight

Dato : 28-12-00 15:45

> [...]
> vil jeg meget gerne høre ? Er der evt. nogle fabrikater der kan køre de
> gamle spil der er Voodoo optimeret ?. Jeg er ikke interesseret i at høre

jeg har et Asus V7700 Geforce 2 GTS 64 MB DDR Ram og det kører problemfrit
og sparker røv på alle spil jeg propper i maskinen.... jeg har afprøvet
forsk. drivere, men nvidias officielle detonator 3 (6.31) virker bedst for
mig... mit system eller:
asus cusl2 mobo
pIII 733@902
384 mb ram
dx8
.... resten tror jeg ikke betyder så meget med henblik på grafikkort

Fra : sniper Nolight

Dato : 28-12-00 15:46

> ... resten tror jeg ikke betyder så meget med henblik på grafikkort

.... desuden win98 se

Fra : peet dk

Dato : 28-12-00 20:39

Køb dig et fra Asus, nøjes med 32 ram da du overhoved ikke har brug for 64
mb ram, til at kunne køre "kick ass" 3d spil idag. Som du kan se fides der
flere forskellige 7700 kort, jeg har selv det med tv-out, men det synts jeg
ikke man kan bruge til en skid da den kun kan klare 800x600, da det kan ikke
gå an på et 25" TV, (bemærk: Jeg har kun lige hurtigt prøvet, det kan godt
være det kan køre bedre)

Fra : Uni Bull

Dato : 28-12-00 20:55

Du skal da bare sætte opløsningen længere ned. 640*480 er et godt bud.
Grunden til at det ser lidt "gnidret" ud er jo at et alm. TV ikke kan vise
de mange detaljer.
Det fungerer ganske fint ved DVD-afspilning!
--
Uni Bull

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> da den kun kan klare 800x600, da det kan ikke
> gå an på et 25" TV, (bemærk: Jeg har kun lige hurtigt prøvet, det kan godt
> være det kan køre bedre)
[klip]

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 28-12-00 20:59

"CARSTEN DAMGAARD ANDERSEN" <elgcda@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil jeg meget gerne høre ? Er der evt. nogle fabrikater der kan køre de
> gamle spil der er Voodoo optimeret ?. Jeg er ikke interesseret i at høre

De bedste kort er efter min mening Asus V7700 og Guillemot 3D Prophet 2.

Der er desværre ingen GeForce 2 kort der kan kører 3Dfx Glide. Godt nok kan
man downloade en gratis Glidewrapper, hvis man har et Creative Labs kort,
men den virker ikke nær så godt som et ægte Voodoo kort
---
Anders

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 14:17

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-12-00 14:17

"Jan T S." <Jask@email.dk> skrev i en meddelelse
> For ikke lige at glemme Greative Labs 3D Blaster Geforce2 Ultra

Efter min mening bør man tænke sig om to gange inden man køber dette kort!!
Ifølge flere anmeldelser jeg har læst, har Creative Labs og et par andre
producenter brugt "halvdårlige" komponenter, så mange oplever irriterende
grafikfejl i 2D.

> Og Hercules Prophet 2 GTS PR de sparke røv der kan de andre godt parke
> sammen .

Det kort er faktisk identisk med det Guillemot kort jeg nævnte. Hercules og
Guillemot er det samme! Kortet er heller ikke hurtigere end Asus V7700, men
det har et langt større overclockingpotentiale pga. de store kølegriller der
sidder ved RAM'ene.

---
Mvh
Anders

Fra : N/A

Dato : 01-01-01 23:59

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-01-01 23:59

V7700,

> Har set test hvor disse kort var oppe mod hianden og der var Hercules et
> skrit foran i 3d.

Jeps, men det er fordi Guillemot kortet faktisk er overclocket fra fabrikken
pga. den ekstragode RAM køling. Det kører vist 210/340 mod 200/333 som er
det normale.
---
Anders

Fra : Double

Dato : 11-02-01 22:01

> [...]
fabrikken
> pga. den ekstragode RAM køling. Det kører vist 210/340 mod 200/333 som er

3D Prophet II GTS Pro fra Hercules/Guillemot kører 200/400 mod de andre GTS
kort som kører 200/333. Derudover er der potentiale i det kort, til at
clocke det op i nærheden af GF2 Ultra hastigheder.