|
| Aeroflot - nye tider ?? Fra : JMN |
Dato : 09-08-05 17:46 |
|
Hej
Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).
Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?
vh.
JMN
| |
Ole (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 09-08-05 19:42 |
|
"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:42f8ddad$0$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
>
> Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
> åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?
>
> vh.
> JMN
>
Der skulle efter sigende have kommet nye boller på suppen, men det er efter
sigende. Jeg har ikke selv fløjet med Aeroflot.
Ole
| |
Aksel (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 09-08-05 19:56 |
|
"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:42f8ddad$0$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
>
> Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
> åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?
>
> vh.
> JMN
Jeg har ofte fløjet med Aeroflot, både før og nu.
Tidligere tiders Tupolev fly var ikke særlig komfortable, men der var ikke
noget i vejen med sikkerheden.
Nu flyver de Airbus, og serviceniveauet er meget højere end hos SAS.
Sidste gang jeg fløj en 4 timers tur med SAS serverede de en slatten
sandwich, Aeroflot serverer rigtig mad mellem CPH og Moskva.
Hilsen Aksel
| |
Jette (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 09-08-05 20:58 |
|
Aksel <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:
[snip]
> Nu flyver de Airbus, og serviceniveauet er meget højere end hos SAS.
> Sidste gang jeg fløj en 4 timers tur med SAS serverede de en slatten
> sandwich, Aeroflot serverer rigtig mad mellem CPH og Moskva.
Jeg har også fløjet med Aeroflot til og fra Moska og sjældnet har jeg set et
flottere fly. Der var f.eks. masser af benplads og komfortable sæder og det
var vel at mærke på turistklasse. Derimod var den maskine der fløj os videre
til Kathmandu i Nepal var et lille bitte fly hvor vi allesammen var stuvet
sammen som sild i en tønde. Men det skal understreges at sikkerheden var i
top på hele rejsen.
Med venlig hilsen
Jette
| |
Mads (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Mads |
Dato : 10-08-05 07:11 |
|
Jette wrote:
> Aksel <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:
> [snip]
>
>>Nu flyver de Airbus, og serviceniveauet er meget højere end hos SAS.
>>Sidste gang jeg fløj en 4 timers tur med SAS serverede de en slatten
>>sandwich, Aeroflot serverer rigtig mad mellem CPH og Moskva.
>
>
> Jeg har også fløjet med Aeroflot til og fra Moska og sjældnet har jeg set et
> flottere fly. Der var f.eks. masser af benplads og komfortable sæder og det
> var vel at mærke på turistklasse. Derimod var den maskine der fløj os videre
> til Kathmandu i Nepal var et lille bitte fly hvor vi allesammen var stuvet
> sammen som sild i en tønde. Men det skal understreges at sikkerheden var i
> top på hele rejsen.
>
Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden
så godt?
Venlig hilsen
Mads
| |
Carl Dragert (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 10-08-05 09:45 |
|
"Mads" <mads@iname.com> wrote in message
news:42f99a5f$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> sammen som sild i en tønde. Men det skal understreges at sikkerheden var
>> i top på hele rejsen.
>>
> Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden så
> godt?
Ingen huller i skroget, og kabinepersonalet så ikke nervøse ud
| |
Aksel (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 10-08-05 19:51 |
|
>>
> Dumt spørgsmål, men hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden så
> godt?
>
> Venlig hilsen
> Mads
Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved hvordan
"usikre" fly ser ud.
Hilsen Aksel
| |
Carl Dragert (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Carl Dragert |
Dato : 10-08-05 20:55 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
news:42fa4c75$0$43448$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved
> hvordan "usikre" fly ser ud.
>
Vil du dele din viden om hvad man skal se efter i sin vurdering af
sikkerheden?
mvh Carl
| |
Aksel (11-08-2005)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 11-08-05 21:02 |
|
"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> skrev i en meddelelse
news:42fa5b89$0$22501$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
> news:42fa4c75$0$43448$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved
>> hvordan "usikre" fly ser ud.
>>
>
> Vil du dele din viden om hvad man skal se efter i sin vurdering af
> sikkerheden?
>
> mvh Carl
>
Jeg har ikke nogle specifikke "regler", men flyenes generelle
vedligeholdesesstandard ligger højt på min liste sammen med følelsen af om
besætningen virker kompetent, jeg lægger også mærke til om start og landing
foretages professionelt. ( jeg ved selvfølgelig at de ældre russiskbyggede
fly ofte har højere landingshastighed end vestlige typer som har bedre
flapsystemer).
Hilsen Aksel
| |
Steen Johansen (11-08-2005)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 11-08-05 23:54 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:42fbaea5$0$37083$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> skrev i en meddelelse
> news:42fa5b89$0$22501$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
>> news:42fa4c75$0$43448$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>
>>> Jeg har fløjet med Balkan (før 1989) og Afrika selskaber, så jeg ved
>>> hvordan "usikre" fly ser ud.
>>>
>>
>> Vil du dele din viden om hvad man skal se efter i sin vurdering af
>> sikkerheden?
>>
>> mvh Carl
>>
>
> Jeg har ikke nogle specifikke "regler", men flyenes generelle
> vedligeholdesesstandard ligger højt på min liste sammen med følelsen af om
> besætningen virker kompetent, jeg lægger også mærke til om start og
> landing foretages professionelt. ( jeg ved selvfølgelig at de ældre
> russiskbyggede fly ofte har højere landingshastighed end vestlige typer
> som har bedre flapsystemer).
>
> Hilsen Aksel
Forskellen på international flyvning er makaten uden på flyveren
Al international flyvning er under streng kontrol
Alt andet snak, bør foretages på div ammestuer
MvH Steen
| |
Trent Stensnes (12-08-2005)
| Kommentar Fra : Trent Stensnes |
Dato : 12-08-05 02:45 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
news:42fbaea5$0$37083$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> jeg lægger også mærke til om start og landing foretages professionelt.
> Hilsen Aksel
Ingen som sitter bak i flyet kan si om en landing er "professionell" eller
ikke.
| |
Aksel (12-08-2005)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 12-08-05 20:20 |
|
"Trent Stensnes" <some@one.org> skrev i en meddelelse
news:42fbff12$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
> news:42fbaea5$0$37083$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> jeg lægger også mærke til om start og landing foretages professionelt.
>> Hilsen Aksel
>
> Ingen som sitter bak i flyet kan si om en landing er "professionell" eller
> ikke.
Det er muligt at man ikke kan sige om en landing er professionel, men hvis
maskinen hopper hen ad banen som en kænguru vil jeg ikke betegne det som
professionelt.
Hilsen Aksel
| |
Trent Stensnes (13-08-2005)
| Kommentar Fra : Trent Stensnes |
Dato : 13-08-05 03:38 |
|
"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message
news:42fcf642$0$692$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Trent Stensnes" <some@one.org> skrev i en meddelelse
> news:42fbff12$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ingen som sitter bak i flyet kan si om en landing er "professionell"
>> eller ikke.
>
> Det er muligt at man ikke kan sige om en landing er professionel, men hvis
> maskinen hopper hen ad banen som en kænguru vil jeg ikke betegne det som
> professionelt.
>
Mener ikke å starte en krangel her, men du prater tull. En "kenguru" landing
har ikke noe med pilotens ferdigheter å gjøre, men skyldes vindforhold.
Mulig det er enklere vindforhold i Danmark, men ta deg noen flyturer i Norge
på vinterstid. Litt hopp og sprett under landing er ikke helt uvanlig. Hvis
du mener det er et tegn på dårlig ferdigheter for et helt flyselskap bør du
holde deg langt unna SAS. Jeg har hatt noen kenguru landinger med de.
Et par eksempler på landing under vanskelig vindforhold:
http://flightlevel350.com/viewer.php?id=116&rating=yes
http://flightlevel350.com/viewer.php?id=1569&rating=yes
| |
Kent Oldhøj (14-08-2005)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 14-08-05 22:11 |
|
Mads <mads@iname.com> skrev....
> hvordan er det lige I alle kan vurdere sikkerheden
> så godt?
Arbejder med flyhandling i CPH.
| |
Steen Johansen (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 09-08-05 21:04 |
|
"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:42f8ddad$0$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
>
> Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
> åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?
>
> vh.
> JMN
Østen med dem!
Lang ventetid i Moskva ellers super!
| |
Kent Oldhøj (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 09-08-05 22:15 |
|
"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev....
> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
Sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssigt er Aeroflot fuldt på højde med
de store europæiske selskaber.
Førhen havde de selv visse reservedele med når de fløj på CPH(for at
spare vedligeholdelsesomkostninger), selvom det skulle være en skrøne
at den vigtigste kvalifikation for en chef purser hos Aeroflot, var
en uddannelse som lastvognsmekaniker
Som andre har nævnt flyver de med en nyere Airbus på CPH, og generelt
har hele flyselskabet fået et gevaldigt løft siden tiden som
statsligt flyselskab.
| |
Carsten Keller (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Keller |
Dato : 10-08-05 10:33 |
|
"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
news:42f8ddad$0$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har altid hørt man skulle holde sig fra Aeroflot.
>
> Nu har jeg så set på AltRejsers hjemmeside at det
> åbenbart er nye tider for Aeroflot (skriver).
>
> Nogen der for nylig har prøvet at flyve til Østen med dem.
>
> Prisen er jo til at betale, men hvordan er kvaliteten ?
Vi fløj til Kuala Lumpur med dem for nogle år siden. Selve flyturen var
fuldt på højde med andre selskaber, men Moskva lufthavn er den kedeligste
jeg nogen sinde har tilbragt 8 timer i. Og alle restauranter og butikker
lukkede tilmed kl. 20. Ærgerligt når man skal flyve kl. 00.30
Men prisen taget i betragtning er det jo en ganske udmærket timeløn for at
sidde på sine flade
Keller
| |
Carsten Keller (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Keller |
Dato : 10-08-05 10:35 |
|
"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
news:ddchkf$2vq$1@news.net.uni-c.dk...
> Men prisen taget i betragtning er det jo en ganske udmærket timeløn for at
> sidde på sine flade
Faldt faktisk lige over 2 returbilletter til BKK i går til 8000 i alt fra
medio januar til medio februar. Man skal ikke tjekke den slags med mindre
man ved man skal afsted, nu trækker det helt vildt
Keller
| |
Steen Johansen (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 10-08-05 15:20 |
|
"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
news:ddchoc$30k$1@news.net.uni-c.dk...
> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> news:ddchkf$2vq$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> Men prisen taget i betragtning er det jo en ganske udmærket timeløn for
>> at sidde på sine flade
>
> Faldt faktisk lige over 2 returbilletter til BKK i går til 8000 i alt fra
> medio januar til medio februar. Man skal ikke tjekke den slags med mindre
> man ved man skal afsted, nu trækker det helt vildt
>
> Keller
13 timer i Moskva er en ren gyser
Mvh Steen
| |
Jette (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Jette |
Dato : 10-08-05 21:54 |
|
Steen Johansen <steenbelle@galnet.dk> wrote:
> 13 timer i Moskva er en ren gyser
Jeg synes de 9 timer jeg tilbragte der var rigeligt. Større hul i jorden
skal man lede længe efter.
Med venlig hilsen
Jette
| |
John (11-08-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 11-08-05 14:59 |
|
Jette skrev:
> Steen Johansen <steenbelle@galnet.dk> wrote:
>
>>13 timer i Moskva er en ren gyser
>
>
> Jeg synes de 9 timer jeg tilbragte der var rigeligt. Større hul i jorden
> skal man lede længe efter.
Det skulle da lige være lufthavnen ved Venedig.
Aldrig har jeg oplevet en så kedelig lufthavn (jeg har også været i den
i Moskva) og en så ringe service.
Mvh
John
| |
|
|